Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lynk & Co: Čínské Volvo. Technika z XC40 jede do Ameriky!

Tomáš Dusil
Diskuze (6)

Švédská značka se v Číně spojila s Geely a výsledkem je firma Lynk & Co. Prvním jejím počinem je luxusní SUV zatím pojmenované 01, jež v útrobách ukrývá nejnovější platformu Volva CMA.

Čínská novinka s kořeny Volva přitom na první pohled vypadá jako směsice různých, převážně již známých SUV od jiných značek. Z boku a také zepředu evokuje Porsche Macan. Z jiných pohledů ale také Nissan Juke, případně Jeep Cherokee. A zezadu nám vůz trochu připomíná Range Rover Evoque.

Pozoruhodně jsou do karoserie zapracovány přední svítilny. Jsou dělené, přičemž horní část je věnována dennímu svícení typu LED, které je navíc umístěno vertikálně, spodní hlavním světlometům. Maska s výrazným horizontálním žebrováním je zase jakoby vypůjčená z Chevroletu Camaro. Sama firma uvádí, že design vozu se nese v heslu čtyř směrů: zosobnění, respekt, nové technologie a určité napětí, které mají vytvářet kontrasty barev.

Pravda jistou osobitost mu upřít nelze, ovšem o nějaké originalitě nemůže být vůbec řeč…

Asijský styl je více než zvenku patrný v kabině. Přesto i tady se nám zdá, že se trochu opisovalo. Jmenovitě od současných Renaultů Mégane a Talisman, které interiér připomíná řešením středového panelu palubní desky a to včetně některých ovladačů. Barevně se jedná o směs šedé a černé, přičemž z přiložených fotek vypadá výsledek docela zdařile.

Novinka, která bude vyráběna v Číně, měří na délku 4530 mm, na délku má 1855 mm a široká je 1654 mm, rozvor tohoto SUV je 2730 mm. Na trh americký a evropský trh by se SUV 01 mělo dostat v roce 2018.

Čtyřválce musejí stačit

Technika vozu, jak už jsme předeslali, pochází od Volva. Díky tomu vůz vzadu nepoužívá obligátní torzní příčku, nýbrž mnohem sofistikovanější zavěšení v podobě nápravy se čtyřmi rameny na každé straně. O přední nápravě zpráva nic neuvádí, ovšem z přiložených snímků se zdá, že namísto kinematicky téměř dokonalého lichoběžníku, který používá současné Volvo XC90 či nejnovější S90 vsadili Číňané na jednodušší a výrobně levnější modifikovaný McPherson. Nejedná se totiž o platformu dnešní XC90, ale chystané kompaktní XC40.

Pod kapotou má být na výběr z více pohonných jednotek. Základem se mají stát tříválce, vyšší metou budou čtyřválce. A chybět nemá ani hybrid či dokonce plug-in hybrid. A dále se mluví i o čistě elektrické verzi. Ta by měla na trh dorazit o něco později.

Dostupné jsou zatím jen vybrané údaje o hybridu. Kombinuje tříválec o objemu 1,5 litru přeplňovaný turbodmychadlem a výkonem 180 koní s elektromotorem. Ten poskytuje výkon 75 koní. Celkový výkon hybridní soustavy činí 220 koní. Nikoliv 255 koní, neboť pouhý součet tady není možný z důvodu odlišných otáček, při nichž oba pohony maxima dosahují.

Popsaný pohon bude svoji sílu přenášet na kola (není specifikováno, zda pouze na přední nebo na všechna čtyři) prostřednictvím sedmistupňové samočinné převodovky s dvojicí soustředných spojek. Tady ovšem spatřujeme dost zásadní nedostatek. Pokud má být vůz v USA úspěšný, není sázka na dvouspojkovou převodovku zrovna šťastná. Američané totiž těmto ústrojím dosud na chuť nepřišli a raději dávali přednost buď převodovkám s měničem momentu, nebo variátorům. „Dvouspojka“ sice řadí rychle a je účinnější než měničový automat, ovšem činí tak relativně nekomfortně. Alespoň řidiči v Americe to takto vnímají.

Firmy Lynk & Co počítá do budoucna s dalšími modely. Designově i technicky se budou odvozovat od SUV 01, přičemž zatím jim říkají 02, 03 a 04. O co půjde, není přesně specifikováno, nicméně jedním z nich má být i sportovní vůz s dveřmi, otevírajícími se ve stylu supersportů. Kdy se nové SUV v Americe objeví na trhu známo, zatím není.

Tomáš Dusil
Diskuze (6)
20. 10. 2016 16:06
Re: 4válce
Pozri sa na predajnost volva v Amerike a pochopis, ze 4 valce akceptuju.
Avatar - Glaukos
20. 10. 2016 15:09
Re: kópia nekópia
Taky se mi to líbí. XC90 je sice hezčí, ale od Číňana je to skvělé
Avatar - Hittman
20. 10. 2016 14:52
4válce
v takovém autě do Ameriky? Beru že v Evropě by se na to kupec našel, ale v USA by do toho asi se 4hrnkem nikdo nesedl...
20. 10. 2016 13:57
Kopie
To, že se na autě objevují jednotlivosti podobné jiným, neberu jako kopii. Celkem zdařile pojetý crossover, mnohem lepší než bezskrupulozní Paste+Copy jiných čínských značek.
20. 10. 2016 13:30
Re: kópia nekópia
Mne tiež.