Lže Volkswagen se spotřebou XL1?
Hybridní XL1 spojující dieselový a elektrický motor má dle Volkswagenu dosahovat kombinované spotřeby pod 1 litr nafty na 100 km. Jenže, jak každý ví, laboratorní metodika měření zrovna moc neodpovídá reálnému provozu a tato odchylka se neustále zvyšuje s tím, jak se výrobci automobilů učí navrhovat vozy jen pro tato měření.
Ještě větší problém nastává u vozů s nižší spotřebou. Tradiční odchylka se totiž pohybuje od půl do jednoho litru paliva a vcelku nezáleží, jestli je motorem jednolitrový tříválec, nebo třílitrový šestiválec. Při nedávném nezávislém testu, kdy měli novináři možnost otestovat XL1 v reálném provozu, se výsledná spotřeba XL1 ustálila na 1,47 l/100 km. Tato hodnota je stále velmi nízká pro sériové (i když malosériové) silniční vozidlo, jenže relativně znamená zhoršení o 50 %. A to už není číslo zrovna lichotivé.
Aby však nebyl VW jen kritizován, tak z testu vyšly i velmi pozitivní dojmy, že je velmi dobře zpracován, má velmi dobrou dynamiku a chová se opravdu jako vůz s motorem uprostřed. Takže ve výsledku super hodnocení, jen se bude třeba zaměřit na tu spotřebu. Uvidíme, jak dopadnou další testy, Tesla to také neměla jednoduché.