Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen XL1 bude jen na dlouhodobý pronájem

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (14)
Dvoumístný hybrid se spotřebou pod jeden litr paliva na 100 km má vzniknout v omezené serií a zájemci o něj se budou muset spokojit pouze s určitou formou pronájmu.

V letošním roce uvedl Volkswagen prozatím poslední evoluci svého konceptu litrového automobilu. Model pojmenovaný XL1 má být v sérii 50 kusů vyroben bývalé továrně karosárny Karmann v Osnabrücku a produkce se má rozběhnout ještě letos.

Volkswagen při představení XL1 důkladně odhalil jeho techniku včetně pohonného systému, kombinujícího malý dvouválcový turbodiesel o objemu 0,8 l a výkonu 35 kW s elektromotorem o výkonu 20 kW.

Dvoumístný plug-in hybrid se díky hojnému využití kompozitních materiálů a hliníků pyšní hmotností pouhých 795 kg. Ta má spolu s propracovanou aerodynamikou hlavní podíl na spotřebě 0,9 l nafty na 100 kilometrů podle metodiky EU.

Zájemci o XL1 a jeho extrémně nízkou spotřebu musí počítat s tím, že Volkswagen tento model nabídne jako exkluzivní zboží. Doposud se objevovaly pouze spekulace o skutečně vysoké ceně, ale nyní zveřejnil server AutoblogGreen informace, které měl poskytnout Mark Gillies z VW of America.

Podle tohoto manažera pro komunikační technologie totiž Volkswagen v případě XL1 uvažuje o formě dlouhodobého pronájmu nebo operativního leasingu. Po jeho skončení by se padesátikusová série XL1 mohla vrátit automobilce.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (14)
Avatar - WalterWhite
29. 5. 2013 09:59
Re: EV1
Film "Kdo zabil elektromobil [odkaz] som videl niekoľko krát . Nie je mi jasné v kontexte s dneškom ako mohlo mať EV1 taký dojazd a výkon.
PS: medzi XL1 a EV1 je rozdiel v tom že VW ma spalovací motor čo GM nemal.
29. 5. 2013 09:17
Re: EV1
jak uplne selhal projekt Renaultu? to rozepis, protoze projekt Renaultu jede uspesne dal ;-) jedine co odpiskali byli vymenitelne baterie ;-)

Mercedes i Audi, potazmo vicero znacek koncernu VW dal vyvyji a sipe penize do hybridu a elektroaut ;-)
Avatar - WinDiesel
29. 5. 2013 09:11
Re: EV1
Je otázka, která lobby je silnější ............ ropná nebo elektrická? A navíc obě na sobě závisí. Je to propletenec.
Poznámka - v pozadí silně tlačí někteří výrobci autodílů, kteří uvěřili v EV a hybridy. Například Bosch, Siemens, Continental .......... ti jsou v tom zaháčkováni. A ti tlačí na Merkelovou.
Četl jsem kdesi jakýsi report, který uváděl, že automobilky s výjimkou Toyoty investovaly do EV apod. velmi málo, zatímco dodavatelé autodílů asi 4x tolik. A ti teď tlačí na automobilky, aby z toho něco bylo. Ovšem poté, co úplně selhal projekt Renaultu a PSA to zabalil Mercedes i Audi. Otázka je ovšem, že je do toho možná Merkelová bude silně tlačit.
A tady bude souboj 2 lobby - automobilové a politiků/dodavatelů.
Nicméně si myslím, že automobilky už mají dost všech těch pitomostí, co provádí EU a nebudou se nechat do EV tlačit. Hybridy - to je jiná. Ty jistý smysl dávají a jsou kompatibilní jak s benzínem, tak s naftou.
Nu což, na samý závěr si Merkelová připíše na své konto hybridy místo EV a všichni budou relativně spokojení ..........
Avatar - WinDiesel
29. 5. 2013 09:01
Re: EV1
A co travička, rostla? Poslouchal jsi dnes dobře.
Ty kydy o ropné lobby. A elektřina jako co? Žádná lobby? Co takový ČEZ, s převahou největší firma v ČR a jedna z největších ve střední Evropě? Ti nejsou nic?
Jejich silná podpora do infrastruktury a nákupu EV není nic?
A co bys o nich prohlašoval, kdyby EV ovládly trh?
28. 5. 2013 23:42
Re: EV1
stotoznujem sa s nazorom :-( ... ako cez kopirak situacia EV1 ... este sa aj tie auta podobaju