Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Marchionne: Na elektromobilech se nedá vydělávat

Michal Fokt
Diskuze (101)
Šéf koncernu FCA tvrdí, že je nemožné na výrobě elektromobilů dosáhnout profitu. Autonomní vozy ale smysl dávají.

Sergio Marchionne nemá elektromobily moc rád. Možná si ještě vzpomenete, jak prosil zákazníky, aby si nekupovali vůz 500e. Není to však kvůli nějakým předsudkům, šéf koncernu FCA je pragmatik - italská automobilka na každém elektromobilu prodělávala obrovské peníze.

Že se situace asi stále ještě nezlepšila, naznačuje jeho výrok v rozhovoru pro britský Car Magazine. Podle Sergia nejsou v životě jen dvě jistoty, tedy příslovečná smrt a daně, ale i to, že se nedá na elektromobilech vydělávat. To ostatně potvrzují i dosavadní ekonomické výsledky automobilky Tesla, která ještě žádný rok nebyla zisková nikdy nebyla zisková. Jenže Musk doufá, že se to brzo otočí, což je ovšem něco, na čem se oba manažerské mozky neshodnou.

Kde se ale se šéfem Tesly shodne, je budoucnost autonomních vozidel, tam vývoj smysl dává i podle Marchionneho. A důvody jsou opět čistě ekonomické - komponenty, které jsou pro autonomní vozidla třeba, jsou poměrně laciné a řada z nich již existuje. Ty by ovšem FCA nejraději kombinovalo s auty se spalovacími motory o malém objemu, doplněnými o převodovky s osmi a devíti stupni.

Michal Fokt
Diskuze (101)
15. 6. 2016 11:08
Konečně to někdo řekl na rovinu!
Velice oceňuju, že to účetní řekl pěkně na rovinu, bez nějakých politicko-korektních tanečků!
14. 6. 2016 10:53
Re: Tady bude veselo...
No ty seš přeci-idiot. >:D >:D

Regulovat produkci elektrický energie u tepelných a jaderných elektráren v rozpětí řekněme hodiny je problém. Tyhle typy elektráren nedokážou tak rychle měnit svůj výkon. Kvůli tomu existují např takový Dlouhý Stráně, který dokážou během 2 minut začít dodávat nebo začít "ukládat" přebytečnou elektrickou energii. Pokud nedokážeme, jako stát, elektřinu momentálně spotřebovat nebo uložit v nějaký přečerpávačce, tak ji musíme prodat. Nestačí zatočit nějakým knoflíkem v elektrárně a rázem začít produkovat o 50% elektřiny míň.
Avatar - Barrichello
14. 6. 2016 08:59
Re: S Muskem má Katikatus pravdu
Jak dlouho trvá ta souvislá řada?Hodinu? Půl? Nepovídej.....
Nebo jezdíš blbý okresky, ono nejkratší ne vždy znamená nejrychlejší >:D
14. 6. 2016 07:23
Re: Tady bude veselo...
Nie ale keď si auto bude nabíjať 16 ludi 8 hodín potrebuješ to iste. Ale pointa bola hlavne v tom, že v súčasnosti nevyrábame zďaleka dosť elektriky na pokrytie elektroaut.
Ak by každá domácnosť najazdila 50km na elektroaute tak by sa jej spotreba elektriky zdvojnásobila. A tuto energiu treba vyrobiť a dopraviť na miesto použitia.
Nedávno som to niekde počítal pri mojom nájazde cca 100km denne by som na nabitie za 8 hodín potreboval 40m2 FVE panelov. Lenže cez deň som v práci, takže doma by som musel mať ďalšie batérie z ktorých by som v noci nabíjal auto. V bytoch je riešenie ešte náročnejšie.
14. 6. 2016 06:52
Re: ???
Nezlob se na mě, ale odkud pochází podvozek "mého" auta je mi celkem ukradený. Proto když dojde zrovna na tuto záležitost, tak je chyba prioritně v tesle, jaký podali návrh k Mercedesu a až pak v Mercedesu a to pro to, že Teslu neupozornili, že je tam konstrukční chyba, dá-li se to tak nazvat. Nemyslíš?

Teď je otázkou, jaké byli požadavky od Tesly, ale pochybuju, že by to MB udělal schválně.