Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Marchionne: Neúspěch v USA by znamenal uzavření italských továren

Alfa Romeo Giulia
Alfa Romeo Giulia
Alfa Romeo Giulia
Alfa Romeo Giulia
12 Fotogalerie
Diskuze (30)
Uzavření hrozí dvěma italským závodům Fiatu – turínskému Mirafiori a Cassinu ve střední Itálii.

Koncern Fiat si slibuje vysoké prodeje na oživeném americkém trhu, který se vzpamatoval z nedávné hospodářské krize. Šéf Fiatu Sergio Marchionne dokonce prohlásil, že pokud se Fiatu nebude ve Spojených státech dařit, bude koncern nucen uzavřít své dvě továrny v Itálii.

Marchionne odmítl sdělit, které závody by mohly být v takovém případě uzavřeny. Podle automobilového serveru Automotive News Europe však případné uzavření hrozí továrnám Mirafiori v Turíně a Cassino ve střední Itálii.

Závod Mirafiori má roční kapacitu 200 tisíc automobilů, aktuálně se zde vyrábí Alfa Romeo MiTo a Lancia Musa. Od roku 2014 se tu má vyrábět i nový crossover značky Jeep, který bude prodáván ve Spojených státech, v Evropě i na dalších trzích. Od chystaného Jeepu bude odvozen i kompaktní crossover s logem Fiatu, který nahradí současné Sedici. Koncern plánuje, že ročně bude dohromady prodávat 280 tisíc exemplářů těchto dvou vozů.

V továrně Cassino se za rok může vyrobit až 300 tisíc vozů. V současnosti zde vznikají Alfy Romeo Giulietta, Fiaty Bravo a Lancie Delta. Příští generace Giulietty se má prodávat i ve Spojených státech, díky čemuž má vzrůst počet prodaných exemplářů tohoto automobilu.

Továrny Chrysleru ve Spojených státech pracují na plný výkon. Třetinu automobilů prodaných v USA koncern vyrábí ve svých závodech v Mexiku, Evropě a Kanadě. Právě poptávka na americkém trhu je podle Marchionneho šancí pro italské továrny, v nichž by mohla vzrůst výroba.

Marchionne je spokojen s novou smlouvou s italskými odbory, která podle něj umožní Fiatu vyvážet auta do USA. Součástí této smlouvy je více směn v jednom týdnu a kratší přestávky.

Na americký trh se příští rok vrátí Alfa Romeo. Americké zákazníky má lákat nové SUV, které se však podle loňských zpráv bude vyrábět v Detroitu. V roce 2014 má nabídku této značky rozšířit sporťák 4C a model střední třídy Giulia.

Na druhou stranu je Marchionne velice skeptický ohledně dalšího vývoje v Evropě. Šéf Fiatu neočekává, že by se situace na starém kontinentu do roku 2014 zlepšila. V loňském roce Fiat v Evropě prodělal 500 milionů euro.

Vstoupit do diskuze (30)