Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Maruti Suzuki Stingray: Tovární tuning na indický způsob

Aleš Dragoun
Diskuze (2)
Indické Maruti Suzuki uvádí na tamní trh model Stingray. Není to nic jiného než vylepšená verze maličkého Wagonu R.

Historie Suzuki Wagon R je spletitá, v Evropě byly v prodeji pouze dvě generace tohoto vozu a v Indii vlastně také. Jen doma v Japonsku už došlo Suzuki dokonce k páté řadě. Současný indický model se vyrábí a prodává od roku 2010 a vychází z japonské „čtyřky“, jenže má jinou, oblejší a usměvavější příď. Teď jej doplňuje ostřeji řezaný sportovnější Stingray. Ne, s Corvettou opravdu nemá nic společného.

Oproti standardu dostal hranaté světlomety a jinou masku chladiče, černý B-sloupek, zadní spoiler a koncová světla s chromovým efektem. K mání jsou i lití kola a například stěrač zadního skla s vyhříváním. Výbava byla rozdělena do dvou stupňů: LXi a VXi. Ovšem pozor, v Indii nedostanete ABS, ani airbag řidiče, musí se za něj k vyššímu stupni připlácet!

Černý interiér se však pyšní některými prvky v klavírním laku a třeba chromovanými vnitřními klikami, či ovladači klimatizace. Stingray má přístroje s modrým podkladem, dokonce palubní počítač, v případě VXi také kožený volant s ovladači rádia. Audiu nechybí USB a AUX konektory, všechna okna i vnější zpětná zrcátka jsou elektrická, ale volant lze nastavit pouze výškově. Pod spolujezdcovým sedadlem (všechna nesou nezbytná loga Stingray) se nachází plastová vana na drobnosti, zadní asymetricky dělené sedadlo lze sklopit. Praktičnost je tedy na vysoké úrovni, ale bezpečnostními standardy je Indie za Evropou hodně pozadu.

Pod krátkou kapotou se neskrývá tříválec 0,66 l jako v japonských kei carech, ale větší litrový typu K10B. Z přesného objemu 998 cm3 dává 50 kW (68 k) při 6200 min-1 a točivý moment vrcholí hodnotou 90 N.m/3500 min-1 – stejný motor pohání i evropské Suzuki Splash. Průměrně tohle hranaté miniautíčko spálí 4,9 litru benzinu na 100 km.

Stingray stojí v Indii od 409.999 do 466.999 rupií, tedy v přepočtu mezi 123.200 a 140.300 korunami. Pro našince za nové auto směšná částka, pro většinu Indů pochopitelně nikoliv. A ještě jedna poznámka: v Zemi vycházejícího slunce se obdobně vypadající Wagon R Stingray prodával v letech 2008-2012.

Aleš Dragoun
Diskuze (2)
22. 8. 2013 17:27
Re: Stingray?
To je dáno legislativou, která jasně stanovuje rozměry a motory pro kategorii Kei car. Není to touhou Japonců po podobných vozech. Více okolností je donutilo jezdit v podobných vozech. Více: [odkaz]
Avatar - PTS
22. 8. 2013 16:23
Stingray?
Člověk by řekl, že to maj ševroleťáci jako obchodní známku... holt obecný názvy (rejnok) si nezaregistruješ. :-! Stejně je zajímavý, jak japonci mají svůj vlastní osobitý styl. Tyto krabičky, které jinde skoro neprorazí se u nich množej jak houby po dešti. Ani se jim nedivím, je to malý a praktický - do Tokia jak dělaný :yes: