Suzuki Wagon R: Nejprodávanější kei car v novém

 

Suzuki chystá pro domácí trh už pátou generaci řady Wagon R. Její základní princip i proporce se nijak nezměnily.

Suzuki 6. září uvolnilo první informace o páté generaci řady Wagon R. Jedná se stále o typický kei car s délkou do 3,4 m s vyšší stavbou a patřičně umístěnými sedadly, jinak také velmi praktickou krabičku na kolech do přeplněných měst.

Řadové tříválcové motory o objemu 0,66 l mohou být jak v atmosférické verzi, tak i přeplňované. Jsou doplněny o start-stop, nechybí ani rekuperace brzdné energie Green Technology. Při zrychlení se odpojí alternátor, během brzdění se naopak dobíjí palubní akumulátor, ale novinkou je zde další lithium-iontová baterie umístěná pod sedadlem spolujezdce, kde se právě ukládá získaná energie. Automobilka celý systém nazývá Ene-Charge, kola ale nejsou přímo poháněná. Oba zdroje napájejí pouze elektrickou soustavu vozu.

V portfoliu jsou sice dvě verze pohonné jednotky, ale jediná transmise s plynule měnitelným převodem (CVT) a voličem vedle volantu. Ta přenáší točivý moment buď dopředu nebo na obě nápravy. V Japonsku se v této kategorii nejedná o nic výjimečného...

Tvarově se toho zas až tak moc nezměnilo, jen příď, záď a druhý boční pár dveří dostal dynamičtější linku. Předpisy pro třídu kei jsou neúprosné a autíčko nelze natahovat. Jenže, skutečně se jedná o novou generaci, protože zhubla o celých 70 kg na 780 kg. Realistické japonské normy uvádějí spotřebu 3,5 l/100 km u verze s pohonem předních kol, čtyřkolka žádá rovné 4 l benzinu na stejnou vzdálenost. Při nízkých rychlostech do 13 km/h se dále snižuje přívod paliva kvůli redukci jeho konzumace, pak se uvádí v činnost v úvodu zmíněný start-stop.

Třešničku na dortu představuje sportovnější Wagon R Stingray, který se liší sice pouze vzhledem, ale poměrně výrazně. Má jinou masku, přední světla, nárazník s mlhovkami, černé střední sloupky a spoiler na zádi. Výbava může obsahovat kontrolu stability, tempomat, zadní kameru, bezklíčkový vstup a startování motoru tlačítkem, automatickou klimatizaci, palubní počítač a integrované audio.

Japonci si mohou nový Wagon R koupit od 19. září za v přepočtu minimálně 276.000 korun, Stingray stojí od 330 tisíc výše. Od roku 1993 se jen v Japonsku prodaly 4 miliony aut této řady. Za první pololetí letošního roku našlo své zákazníky 169,6 tisíce kusů, což z Wagonu R činí jedno z nejoblíbenějších miniaut světa a také vůbec nejprodávanější kei car.

První generaci (1993-1999) následovaly další: druhá (1999-2003), třetí (2003-2008) a po čtyři roky vyráběná čtvrtá. Z japonských verzí byly odvozeny evropské Wagony R+. Hranatý model EM (1997-1999) se zážehovými čtyřválci 1,0 a 1,2 l a možností pohonu všech kol je na našich silnicích k vidění zřídka. Kulatější MM (2000-2006) potkáte daleko častěji i se znáčkem Opelu (Agila A). Vyráběl se totiž v ostřihomské továrně Suzuki, stejně jako současní nástupci Splash/Agila B.

Spolupracujeme s TipCars.com
Nejlepší Češi v zimní sezoně vydělali miliony, nejvíc peněz mají biatlonisté Nejlepší Češi v zimní sezoně vydělali miliony, nejvíc peněz mají biatlonisté

Hvězdy zářící na ledu a sněhu mají letošní sezonu vesměs…

Trh s hybridy se mění, automobilky volí různé technologie Trh s hybridy se mění, automobilky volí různé technologie

S klesajícími prodeji dieselových vozů především na…

Glosa Jana Šindeláře: Integrace jako monopol Glosa Jana Šindeláře: Integrace jako monopol

Organizace ROPID rozšiřuje oblast metropolitní…

PID se rozšíří, Praha a Středočeský kraj zaplatí miliony PID se rozšíří, Praha a Středočeský kraj zaplatí miliony

Jízdenka pražské integrované dopravy (PID) rozšíří…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka 10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka

I české vozy se můžou stát slavnými na internetu. My jsme…

 




Suzuki Hustler: Koncept z Tokia už se vyrábí Suzuki Hustler: Koncept z Tokia už se vyrábí

Koncept Hustler byl představen na autosalonu v Tokiu na…

Maruti Suzuki Stingray: Tovární tuning na indický způsob Maruti Suzuki Stingray: Tovární tuning na indický způsob

Indické Maruti Suzuki uvádí na tamní trh model Stingray.…

 



 
Tatra a její neslavnější nákladní vozidla z minulosti i současnosti

Tatra a její neslavnější nákladní vozidla z minulosti i současnosti

Dnes 08:00

První nákladní vozidlo se spalovacím motorem bylo v Kopřivnici postaveno v roce 1898. Připomeňte si ty nejslavnější nákladní automobily značky Tatra z minulosti i současnosti.




Blesk.cz

Kokain ukryli do umělých banánů z pryskyřice. Policie si je vychutnala

Kokain ukryli do umělých banánů z pryskyřice.…

Kokain ve falešných banánech objevila španělská policie, podobně jako před dvěma lety v Lidlu v Praze. V neděli…

Tak tady nás máte! Kuchař Ridi přiznal vztah s tanečnicí Hunčárovou. Nikdo třetí v tom není, tvrdila, když opouštěla Ondera

Tak tady nás máte! Kuchař Ridi přiznal vztah s…

StarDance se protančili až ke společnému vztahu, Emanuele Ridi (43) při tom ovšem za sebou nechal manželství s…

 

iSport.cz

Veselý prohrál v Miami se Sockem, Šafářová neobhájí titul v deblu

Veselý prohrál v Miami se Sockem, Šafářová neobhájí…

Jiří Veselý vypadl na tenisovém turnaji v Miami ve třetím kole. V boji o postup do osmifinále prohrál s…

Jarolím po San Marinu: Takhle bych si představoval fotbal. Máme o co hrát

Jarolím po San Marinu: Takhle bych si představoval…

Trenér fotbalové reprezentace Karel Jarolím si po vítězství 6:0 v utkání kvalifikace mistrovství světa na půdě…

 

Reflex.cz

Čestný doktor Drtina vydělává na Hitlerovi. Proč ne na felaci?

Čestný doktor Drtina vydělává na Hitlerovi. Proč ne…

JUDr. PhDr. Emerich Drtina, Dr.h.c., ředitel nakladatelství Naše vojsko, prodává hrnky a trička s Adolfem…

Je to už na revoluci? Summit EU v Římě byl blamáží, politici jen zopakovali své bláboly

Je to už na revoluci? Summit EU v Římě byl blamáží,…

Třeba premiér Sobotka, kancléřka Merkelová či předseda Evropské komise Juncker skutečně věří tomu, co říkali…