Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Maserati GranCabrio Sport: Nové fotografie, technická data

Aleš Dragoun
Diskuze (1)
GranCabrio Sport jsme mohli naživo poprvé vidět letos na jaře v Ženevě. Sportovnější verze otevřeného Maserati se chystá vyrazit k movitým zákazníkům.

Pod kapotou zůstal za přední nápravou umístěný nepřeplňovaný celohliníkový vidlicový osmiválec s kořeny u Ferrari, které otevřenému GranCabriu Sport ovšem darovalo ještě ostřejší GranTurismo MC Stradale.

Agregát s vrtáním a zdvihem 94 x 84,5 mm nabízí z objemu 4691 cm3 díky kompresnímu poměru 11,25:1 největší výkon 331 kW (450 k) při 7000 min-1 a maximální točivý moment 510 Nm při 4750 min-1. Osmdesát procent krouťáku je k dispozici již od 2500 min-1.

Pohonná jednotka citlivěji reaguje na sešlápnutí plynového pedálu a dle slov automobilky má o 6 % nižší spotřebu než slabší motor s 324 kW a 490 Nm v běžném GranCabriu: v kombinaci 14,5 l/100 km (to bude pro majitele jistě důležitý údaj). Palivová nádrž pojme 75 l benzinu.

Samočinná šestistupňová převodovka ZF 6HP26 byla přeprogramována kvůli sportovnější jízdě. Doplňkové označení v názvu vozu tak není pouze marketingovým tahem. Transmise nabízí pět voleb nastavení plus režim MC Autoshift, v němž dokáže měnit rychlostní stupně s ještě větší razancí. Jenže tento mód zároveň vypíná elektronickou stabilizaci a proto se jej doporučuje používat pouze při jízdách na uzavřené trati. Pádla pod volantem jsou standardem a pocházejí ze závodní verze kupé GranTurismo Trofeo, určené pro značkový pohár.

Optimální trakci zajišťuje diferenciál se zvýšenou svorností, kontakt s vozovkou zprostředkovává hřebenové řízení s posilovačem, který má proměnný účinek v závislosti na rychlosti.

Podvozku zůstal rozvor náprav 2942 mm, přední kola jsou od sebe vzdálena 1586 mm, zadní pak 1590 mm. Aktivní odpružení Skyhook dostalo přeprogramovaný software a nové senzory, které bdí nad polohou kol vůči podvozku. Inovovány byly i samotné hliníkové závěsy, pružiny a stabilizátory. Posílení se dočkaly rovněž brzdy s drážkovanými a odvrtávanými kotouči o průměrech 360, respektive 330 mm. Při maximální rychlosti 285 km/h budou jistě potřeba. GranCabrio Sport sprintuje z klidu na stovku během 5,2 s a z ní dokáže zastavit na 35 metrech.

Skelet karoserie z vysokopevnostní oceli má stejně jako u GranCabria hliníkové strukturální výztuhy pod podlahou, čímž se hmotnost oproti kupé zvýšila asi o 100 kg na 1887 kg (suchá), respektive 1980 kg (pohotovostní). Automobil měří 4881 mm, je 1915 mm široký (bez zrcátek) a 1353 mm vysoký. Na cestu si s sebou mohou pasažéři vzít i 173 l zavazadel.

Jaké jsou vizuální změny? Maska dostala černou barvu, Neptunův trojzubec rudé prvky, hlavní světlomety mají tmavé pozadí. Přední nárazník i boční prahy drobnou aerodynamickou optimalizací.

Rudý lak Rosso Trionfale odkazuje na barvy závodních monopostů typu 250F z padesátých let. S jedním z nich získal Juan Manuel Fangio v sezoně 1957 svůj pátý a poslední titul mistra světa formule 1. Také devítipaprsková dvacetipalcová kola Astro, opět s nezbytným trojzubcem, mají černou barvu a jsou obuta do pneumatik 245/35 ZR20 vpředu a 285/35 ZR20 vzadu. Dvě oválné koncovky výfuku ve stejném odstínu nabízejí při nastavených sportovních režimech převodovky (manuálním i automatickém) správný sytý zvuk.

Interiér, který pojme dva dospělé a dvě děti, můžete mít ve dvou barvách: bílé Bianco Pregiato a šedé Grigio Chrono, kůže nese značku Poltrona Frau. Kdo si potrpí na individualizaci, zvolí alespoň jiné prošívání sedadel - v nabídce je celkem třináct odstínů nití. Ani na opěradlech nesmí chybět proslulé logo... Řidič má k dispozici nastavitelnou bederní opěrku, takže tu nejde pouze o styl. I když například karoserii lze za příplatek dále vyzdobit chromovanými nebo karbonovými doplňky.

Aleš Dragoun
Diskuze (1)
Avatar - 3_diamanty
31. 7. 2011 09:13
pre mna osobne
najkrajsi kabrio sportiak :yes: