Maserati vyvíjí simulaci sportovního zvuku pro vznětové motory
Maserati chce v budoucnu nalákat nové zákazníky na vznětové motory, automobilka však zároveň ví, že nenabídnou takový zvuk jako ty benzinové. Řešením má být systém, který by simuloval zvuk motoru.
Vznětový agregát by pak posádce auta zněl sportovněji. Samo Maserati ví, že zákazníci od jeho automobilů očekávají sportovní zvuk, který turbodiesely nenabízejí.
Systém Maserati bude s největší pravděpodobností velice podobný systému Active Sound Design, který používá aktuální BMW M5. Mnichovský Active Sound Design prostřednictvím audia reprodukuje zvuk osmiválce. Řídící jednotka motoru přitom zpracovává digitální signál a pro namíchání toho nejlepšího zvuku se řídí podle zapalování v jednotlivých válcích, otáček motoru, rychlosti vozu a také zvuku výfuku.
Výsledkem je iluze dokonalého zvukového projevu, která je navíc v interiéru M5 prostorově reprodukována tak, aby si ji co nejlépe vychutnal každý z cestujících.
Zatím není jasné, jaký typ zvuku by systém od Maserati nabízel. V současnosti je systém ve fázi prototypu.
Vznětové motory se mají v budoucnu objevit ve dvou modelech Maserati. Tím prvním bude sedan menší než dnešní Quattroporte, tím druhým pak SUV Kubang.
Podle dřívějších zpráv Maserati použije vznětovou třílitrovou V6 z dílny VM Motori. Dieselová Maserati mají být primárně určena pro evropské trhy, kde je tento druh agregátů v oblibě.