Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Maybach: O budoucnosti značky se rozhodne do konce roku

Aleš Dragoun
Diskuze (7)
Situace značky Maybach nebyla od jejího obnovení nikdy růžová a o jejím osudu se již mnohokrát spekulovalo.

Sám generální ředitel Daimleru Dieter Zetsche řekl na autosalonu v Detroitu, že o tom, zda bude zrušena, či nikoliv, se rozhodne s konečnou platností do konce roku 2011.

Mluvilo se také o spolupráci s Aston Martinem na vývoji budoucích modelů. Zetsche možnou kooperaci nepřímo potvrdil, řekl: Je předmětem zkoumání, zda se jedná o životaschopný obchodní model.

Superluxusní Maybach se měl stát konkurentem vozů Rolls-Royce a Bentley. V USA začínají jeho ceny na 366.000 dolarech (asi 6,75 milionu korun) a oblíbili si jej zejména hiphopeři, sportovci a některé další hvězdy showbusinessu, jeden vlastní například Jay Leno. Prodeje ale nikdy nedosáhly předpokládaných čísel. Loni se například prodalo ve Spojených státech jen 63 aut, v České republice našel poslední nový vůz nového majitele v roce 2009.

Jméno Wilhelma Maybacha je úzce spjato s počátky dějin automobilu v moderním pojetí. Automobilku se svým jménem ale založil až v roce 1909 a první experimentální vůz Maybach W1 byl vyroben o dalších deset let později. Druhá světová válka znamenala konec luxusních a patřičně drahých automobilů, kterých vzniklo v několika typových řadách jen asi 1.800. V roce 1960 koupil tehdejší koncern Daimler-Benz to, co ze slávy zbylo. Návrat jména Maybach se odehrál na autosalonu v Tokiu 1997, koncept ale ještě nesl trojcípou hvězdu Mercedesu.

Řada 57/62 se vyrábí od roku 2002 a kromě výkonnějších verzí S obsahuje také částečně otevřené provedení Landaulet a pancéřovaný Guard.

Aleš Dragoun
Diskuze (7)
15. 1. 2011 21:00
ked prisiel na trh
to bol rozruch a teraz ide padnut...
Mozno ak znizia cenu na real aj sa viac preda...alebo nech ho zrusia uplne...
15. 1. 2011 20:34
Re: Maybach si nezaslouží zánik
vymykaji se tim, ze nevyrabeji technicky zaostale auta jak v minulosti. Anglicke auta, jaguar, RR, Bentley byli vzdy krasne ale po technicke strance byli na strasne urovni. V USA si znich delali srandu, kdyz prselo tak majitele radeji neopousteli garaze aby jim nenateklo dovnitr, jaguar ve vlhku si ani nenastartoval :-) v RR byli sterace jak v chrobaku.
Pro RR bylo BMW to nejlepsi co se mohlo stat
Avatar - baca42
15. 1. 2011 20:27
Re: Maybach si nezaslouží zánik
Tento týden jsem za ním zase jel. Minule jsem ho viděl jak najíždí na obchvat Roudnice, abych ho ukázal dětem tak jsem vyrazil za ním. když mě spatřil,jak se na něj *, tak radši přidal. Nahoře na křižovatce mi ukázal jakej má i taková velká limuzína vodpich. :yes:
Avatar - positivemind
15. 1. 2011 19:57
Re: Maybach si nezaslouží zánik
Čím se Rollsy vymykají? Je jasné, že se exteriér musí posouvat dál, koneckonců jejich majitelé mládnou, a interiér je stejnej už 40 let :-)
Avatar - Hombre_71
15. 1. 2011 18:06
Maybach si nezaslouží zánik
potřebuje ale nějaký svébytný luxusní model. Rollsy pod taktovkou BMW se také dost vymykají tradicím značky, ale nabízí úchvatný originální design, luxus a vyspělou techniku. Technika a luxus Maybachu neschází, jen by si měl někdo více vyhrát s kabátkem a bude to "sukces". Jde o to nabídnout něco opravdu špičkového a zajímavého na co se potencionální kupec chytí. Vzhledem k tomu že se v dnešní době najde dost lidí kterí jsou ochotni vysolit mnoho milionů za Veyrona, Aston One-77 nakonec i Maybach Coupé od Xenatecu, je tu stále dost místa pro opulentní luxusní auťáky.