Maybach se vrátí již na podzim
O návratu luxusní značky Maybach koncernu Daimler se spekuluje již pár měsíců. Agentura Reuters s odvoláním na nejmenovanou osobu seznámenou se situací tvrdí, že nový model s tímto označením bude představen v listopadu.
Maybach se vrátí jakožto speciální verze Mercedes-Benzu S, jejím základem bude prodloužená varianta S 600. Provedení Maybach má měřit asi 5,5 metru, rozvor bude dlouhý zhruba 3,36 metru, což je o 20 centimetrů více než u verze Long. Pod kapotou třídy S Maybach bude pracovat šestilitrová V12 biturbo, vyloučena není ani posilněná verze od AMG.
Opětovným použitím názvu značky Maybach, která přestala vyrábět své vozy v červnu 2012, chce Daimler zacílit na ty movitější klienty, pro které je běžná třída S málo. Takoví zákazníci nyní hledají luxusní automobily především ve Velké Británii – u značek Rolls-Royce a Bentley. Právě jejich modelům (jmenovitě Ghostu a Mulsanne) bude chtít esko s logy Maybachu konkurovat.
Mercedes-Benz S Maybach má debutovat na dvou autosalonech ve stejnou dobu – v americkém Los Angeles a čínském Kantonu. V obou případech se jedná o velice nadějné trhy pro takový automobil.
Značka Maybach byla obnovena v roce 2002 poté, co se od roku 1940 vozy této značky nevyráběly. V roce 2012 Maybach ukončil svoji činnost, protože ve své moderní éře nebyl příliš úspěšný. Za 11 let prodal jen asi 3.000 aut, přičemž na každém prodaném vozu údajně prodělal v přepočtu devět milionů korun. Zřejmě z toho důvodu se Maybach nevrátí jako samostatná značka, ale jako verze třídy S.
Podle zdroje Reuters pracuje Mercedes-Benz také na třídě S ve variantě Pullman. Ta bude ještě delší a luxusnější než Maybach.
Nový Pullman se má stát opět státnickou limuzínou, její rozvor má být o rovný metr delší než u základní třídy S, což by znamenalo hodnotu rozvoru 4.035 mm. V nabídce má být i pancéřovaná verze, která bude stát až milion eur (27,5 milionu korun).
První Pullman debutoval v roce 1963, na délku měl přes šest metrů. Majestátní automobil si velice oblíbili diktátoři, s Pullmanem jezdili například jugoslávský prezident Josip Broz Tito a rumunský prezident Nicolae Ceaucescu. Prodloužené provedení Pullman Guard bylo odvozeno také od minulé generace třídy S.