Mercedes S600 Pullman Guard: pancéřovaný jezevčík
Prvním pancéřovaným vozem, postaveným ve Stuttgartu, byla v roce 1928 limuzína typu 460 Nürburg řady W08. Na začátku třicátých let se začal vyrábět slavný Grosser Mercedes typu 770 (kód W07), jeden z nich, pochopitelně náležitě upravený, používal dlouhá léta i japonský císař Hirohito, jeho vůz měl kromě nezbytných ocelových plátů v karosérii i pozlacené prvky místo chromovaných. Řada pokračovala limuzínami modelu 500 W08 a druhou generací typu 770 (kód W150). Po druhé světové válce na velké Mercedesy navázala superluxusní limuzína 600, vyráběná i v prodloužené verzi Pullman od roku 1963 až do začátku osmdesátých let.
Klientela, pro kterou jsou tyto vozy určeny, je celkem zřejmá. Státníci, členové královských rodin, úspěšní podnikatelé, ti všichni se obávají při jízdě automobilem o svůj život, který by mohl vzít za své cizím přičiněním. Potřebují se tedy chránit způsobem, který odpovídá jejich postavení a stavu bankovních účtů.
Novinka Pullman Guard je postavena na prodlouženém podvozku modelu S600. Rozvor je delší o 1150 mm, celková délka tak narostla na 6356 mm. I označení Pullman má u těchto limuzín, které stuttgartská automobilka vyrábí ve vlastní režii, dlouhou tradici, ale pochází z jiného oboru dopravy – železnice. Pullmanovy vagony vynikaly prvotřídním luxusem.
Ale zpět k vozu s trojcípou hvězdou - pod kapotou se nachází vidlicový dvanáctiválec o objemu 5,5 litru, dopovaný dvěma turbodmychadly, který poskytuje největší výkon 380 kW (517 k) a mohutný točivý moment 830 Nm. Parametry pohonné jednotky bez problémů stačí i na vůz, který proti standardnímu esku razantně přibral. Automobil odolá projektilům ze standardních vojenských rychlopalných zbraní a střepinám z granátů a dalších výbušnin, jeho posádka tak může vzdorovat i teroristickým útokům. Další prvky výbavy představují speciální palivová nádrž, hasící systém a nutností jsou pneumatiky typu run-flat, na kterých lze pokračovat v jízdě i po jejich prostřelení.
Bezpečnostní systém, který se skládá z ochranných prvků dveří, zadní části, boků a střechy a speciálně zesílených skel, je plně integrován. Montuje se tedy do těchto vozů již při výrobě, nejedná se o dodatečnou přestavbu, jako u specializovaných firem. Je vyvinut dle specifikací balistické třídy B6/B7, tedy nejvyšší ochrany. Kromě toho nabízí stuttgartská automobilka i nižší stupeň ochrany dle třídy B4, kdy vůz odolá střelám z revolverů větších ráží.
Mercedes-Benz ovšem nenabízí program Guard jen pro třídu S, ale i pro menší řadu E a terénního klasika, třídu G. Zajímavá je i ta skutečnost, že majitelé pancéřovaných Mercedesů můžou využít služeb běžného značkového servisu.