Mazda 3: Facelift a motory Sky
Jsou tomu dva roky a dva měsíce, co se Mazda 3 představila v evropské premiéře na autosalonu v italské Boloni. Nyní na kanadské půdě (autosalon v Torontu) Mazda prezentuje facelift tohoto modelu, označený jako modelový rok 2012. Designové úpravy budou minimální, o to výraznější změny ale čekají techniku.
Odlišit facelift po stránce vzhledové bude obtížné. Změní se jen maska chladiče, rámečky kolem předních mlhovek, optika světel a design disků kol.
Pod kapotu zamíří nový motor Skyactiv-G. Technická data zatím nebyla zveřejněna, z dřívějších zpráv ale víme, že kompresní poměr bude nezvykle vysoký – 14,0:1. Pohonná jednotka dále dostane přímé vstřikování, duté písty a výfukový systém s uspořádáním 4-2-1. Točivý moment a účinnost by se měly zlepšit o 15 %.
Motor Skyactiv-G představuje další krok ve vývoji zážehových motorů. U Mazdy nahradí konvenční zážehový agregát 2,0 DISI (110 kW).
Další úspory paliva zajistí nová automatická převodovka Skyactiv-Drive. Typ konstrukce tohoto převodového ústrojí je ale zatím stále tajemstvím.
Zmiňované inovace jsou součástí balíčku Mazda Skyactiv. Díky šesti klíčovým inovacím chce Mazda touto cestou snížit do roku 2015 spotřebu paliva svých aut o 30 % (proti úrovni roku 2008). V Evropě se kromě Skyactiv-G a Skyactiv-Drive dočkáme také vznětového motoru Skyactiv-D a manuální převodovky Skyactiv-MT.
Poslední dvě inovace – podvozek Skyactiv-Chassis a platforma Skyactiv-Body – se dotýkají přímo konstrukce karoserie. K jejich uplatnění v sériové výrobě by mělo dojít od roku 2012, a to s novou generací Mazdy6.