Mazda 3: Modernizovaný model 2017 přichází, zatím jen do Japonska
Kompaktní Mazda 3 třetí generace (na domácím trhu nese název Axela) zůstává autem se sportovním nádechem, nabídka dvou karosářských variant, pětidveřového hatchbacku a tříprostorového čtyřdveřového sedanu se nemění. Úpravy zvenčí jsou naprosto minimální, omezují se na spodní části nárazníků a jinou grafiku koncových světel. Proč radikálně přepracovávat něco, co funguje?
V Evropě se objeví se zážehovými motory Skyactiv-G 1,5 l/74 kW a 2,0 l ve verzích s 88 a 121 kW
Technickou novinkou je G-Vectoring Control (GVC), rozdělování točivého momentu na každé kolo. Zlepší pochopitelně ovladatelnost aut za jakýchkoli jízdních podmínek. Diesely Skyactiv-G 1,5 l/77 kW a 2,2 l/110 kW mají zlepšenou odezvu na pedál plynu a snížené vibrace.
Benzinové patnáctistovky bude možní koupit pouze se šestistupňovým manuálem, automatická převodovka zde chybí, stejně jako v případě většího přeplňovaného vznětového motoru. Sedan pak oželí nejvýkonnější zážehový dvoulitr.
V interiéru najdeme barevný head-up displej, řidič má tak nejdůležitější jízdní informace přímo před sebou a může věnovat pozornost tomu, co se děje na silnici. Nová trojka dostane dopředu také adaptivní LED světla, která neoslní protijedoucí vozidla a v noci lépe vidí. Předcházení kolizím Smart City Brake Support už nevyužívá laseru, nýbrž přední kamery, detekuje ostatní účastníky silničního provozu, nově včetně chodců.
Zatím není jasné, kdy Mazda modernizovanou řadu 3 do Evropy uvede, informaci si nechává pro sebe. Nejbližší velkou automobilovou přehlídkou je ale logicky Paříž...