Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda 3 přichází do Evropy konečně s malým turbodieselem

Aleš Dragoun
Diskuze (38)
Nevýhodou současné generace Mazdy 3 byl velký přeplňovaný vznětový motor pod kapotou. Ty už se v nižší střední třídě moc nenosí. Nyní je na řadě menší Skyactiv-D.

Mazda 3 se až dosud na starém kontinentu nabízela pouze s benzinovými čtyřválci Skyactiv-G 1,5 l/74 kW a 2,0 l/88 a 121 kW. Příznivci nafty neměli jinou volbu než velký motor 2,2 l s výkonem 110 kW. V segmentu C už jde dnes o unikát, většina konkurence přechází na nižší objemy. Japonská automobilka dosud příliš trendu downsizingu nepodléhala, ale loni v listopadu představila vznětovou patnáctistovku v menší řadě 2 a následně i SUV CX-3. Ta se nyní dostává rovněž do větších modelů, a to jak do hatchbacků, tak klasických tříprostorových variant.

Čtyřválec s proměnnou geometrií lopatek turbodmychadla, sníženým hlukem a vibracemi pracuje při nízké kompresi (14,8:1) a dává výkon 77 kW (105 k)/4000 min-1. 270 N.m je k dispozici v rozmezí od 1600 do 2500 otáček, v této řadě používá Mazda šestistupňové přímo řazené a samočinné převodovky, stejně jako u totožně motorizované CX-3. Důležitý údaj hlavně pro bruselské euroúředníky představuje tabulková spotřeba 3,8 l/100 km a hlavně emise CO2 těsně pod magickou hranicí 100 g/km (konkrétně 99). V reálném provozu je samozřejmě třeba počítat s konzumací vyšší. Podle továrních údajů vozy zrychlují z klidu na 100 km/h během 11 s a uhánějí až 187 km/h.

Lehká a pevná konstrukce auta včetně samonosné karoserie pochopitelně zůstává nezměněna, stejně jako design v jazyce Kodo. Zážehové trojky třetí generace váží 1185 kg, ty s velkými diesely pak 1310 kg a všechny chlubí se solidním komfortem i jízdními vlastnostmi. Nezapomínejme, že aktuální generace řady 3 si odnesla z testů Euro NCAP maximální pětihvězdičkové hodnocení. Bezpečnostní asistenty pod společným názvem i-Activsense zastupují radarový tempomat, samočinné brzdění, hlídač jízdních pruhů a další prvky. K žádné větší modernizaci nedošlo. V kabině lze nalézt sedmipalcovou dotykovou obrazovku, otočný ovladač multimediálního systému i head-up displej před řidičem.

Hatchback bude k mání rovněž ve speciální edici s osmnáctipalcovými tmavými koly, polokoženým čalouněním černé barvy, za aerodynamický paket si ale všichni kromě Britů budou muset připlatit, standardně jej dostanou právě pouze verze s řízením vpravo. Výbavu rozšíří i digitální rádio, parkovací kamera a výškově seřiditelná sedačka řidiče, tyto prvky určitě nepůjde koupit ve standardu, jejich nabídka se bude lišit dle jednotlivých trhů.

Aleš Dragoun
Diskuze (38)
20. 5. 2016 23:34
Re: Nafta do Mazdy nepatří
Tak nějaký důvod by se mohl najít. Třeba u trojky, když chceš automat k něčemu silnějšímu. V případě sedanu celkově něco silnějšího, protože zážehové motory končí na 88 kW/ 210 Nm (pokud si dobře pamatuji a něco se nezměnilo). A znám člověka, který koupil vznětovou trojku právě proto. U šestky nebude situace zase tak odlišná, když je 2,5 omezená na nejvyšší výbavu. A 2,0 jsou podivně rozhozené, kdy máš mizerný výběr výbav.
19. 5. 2016 13:26
Re: Dost mě překvapuje rozdíl ve hmotnosti: 125 kg
Hmota samotného motoru na sebe nabaluje další hmotu ... diesel potřebuje těžší spojku, těžší převodovku, více tlumících hmot, to vše zatěžuje více přední nápravu, takže potřebuješ těžší pružiny a tlumiče, tím pádem více zatížíš pneumatiky a potřebuješ těžší s větším hmotnostním indexem a ta celková hmotnost způsobí, že potřebuješ větší přední kotouče, aby auto brzdilo a na větší kotouče zase potřebuješ větší disky kol. No a těch 125 kg to klidně udělá.
Avatar - sargis
19. 5. 2016 12:47
Re: Nafta do Mazdy nepatří
Bla bla bla...uvazoat o terennom Porche, Jagovi, Rollse... o BMW M bez turba...atd, atd.
19. 5. 2016 12:27
Re: Nafta do Mazdy nepatří
to je přesně ten zádrhel, proč se někteří rozhodnou pro ten diesel
Ale ten automat s 2.5 benzínem spolupracuje mimořádně dobře a předvídatelně
19. 5. 2016 12:27
Re: Nafta do Mazdy nepatří
MPS nevypadá nijak....