Mazda 323 1,8i GT sedan - vlk v rouše beránčím

Mazda 323 1,8i GT sedan - vlk v rouše beránčím

 
 

Od září tohoto roku se začala prodávat nová generace úspěšného modelu 323. Oproti minulému typu je karosérie kupodivu hranatější. Zdá se, že i designéři Mazdy zjistili, že maximální zakulacení karosérie, nemusí znamenat maximální krásu a funkčnost.

Od září tohoto roku se začala prodávat nová generace úspěšného modelu 323. Oproti minulému typu je karosérie kupodivu hranatější. Zdá se, že i designéři Mazdy zjistili, že maximální zakulacení karosérie, nemusí znamenat maximální krásu a funkčnost.

Testovaný sedan s moderním zážehovým šestnáctiventilovým čtyřválcem 1,8 a kromě klimatizace prakticky s plnou výbavou se prodává za 519.900 Kč (základní model sedanu s motorem 1,5/66 kW stojí 404.900 Kč). Výbava obsahuje například: mlhovky, 4x airbag, bezp. předpínače pásů, imobilizér, ABS, TCS, volant Nardi s koženým potahem, disky z lehkých slitin, výškově stavitelný volant Nardi s koženým potahem, posilovač řízení, ukazatel vnější teploty, centrální zamykání, el. ovládání všech oken a tónovaná skla.

Jízda je díky výkonnému motoru 1,8/84 kW velmi svižná. Přesto, že jde o motor, který se cítí nejlépe nad čtyřmi tisíci otáčkami za minutu, kdy poskytuje opravdu sportovní svezení, dokáže poskytnout i poměrně dobrý tah "odspodu". Převody jsou podle mého názoru do čtverky zvoleny správně, ale pátý rychlostní stupeň by mohl být o něco těžší. Na dálnici v rychlostech okolo 130 km/h je již motor zbytečně v dosti vysokých otáčkách (3750 ot/min). Odhlučnění motoru je na průměrné úrovni odpovídající obdobným modelům konkurence.

Spotřeba se během testu pohybovala kolem 7,5 litru naturalu na 100 km. Vzhledem k velmi dobrému výkonu motoru je to hodnota výborná.

Jízdní vlastnosti jsou na velmi dobré úrovni, díky velmi tuhému podvozku. Opravdu dobře je eliminována vrozená nedotáčivost daná koncepcí "vše vpředu". Dobré jízdní vlastnosti jsou však vykoupeny horším komfortem odpružení.

Interiéru vévodí kvalitní tříramenný sportovní volant s airbagem (značka Nardi). Za zmínku stojí příjemně tuhé řízení s progresívním posilovačem, který však správně nechává část práce na řidiči.

Díky velkém rozvoru (2610 mm), který je mimochodem o plných 98 mm větší než u Octavie, je interiér dostatečně "dlouhý" a cestující na zadních sedadlech mají dostatek prostoru pro nohy i hlavu. Zajímavostí je možnost sklopení opěradla u spolujezdce, čímž vznikne malý stolek. Druhou výhodou tohoto řešení je možnost přepravy dlouhých předmětů.

O bezpečnost posádky se stará sériově montované ABS, protiprokluzový systém TCS, čtyři airbagy (2x přední, 2x boční) a také tři tříbodové pásy vzadu. Tři dva trojka má prostě bezpečnostní výbavu na velmi dobré úrovni.

Zavazadlový prostor má slušný objem 416 litrů, který lze samozřejmě zvětšit sklopením zadních opěradel. Víko zavazadlového prostoru nepochopitelně postrádá vnitřní polstrování včetně madla pro zavírání. Pod zavazadlovým prostorem se skrývá rezerva. Jde o klasickou "dojezdovku" s omezením rychlosti na 80 km/h. Výhody a nevýhody dojezdového kola asi tušíte sami. Výhodou je nižší hmotnost a zřejmě i nižší výrobní cena, nevýhodou je jeho omezená funkce.

Co říci závěrem. Mazda 323 1,8 GT je automobilem pro rychlé cestování s výbornými jízdními vlastnostmi, silným motorem a dobrou bezpečnostní výbavou. Za cenu 519.900 Kč dostane nový majitel plně odpovídající hodnotu.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 520 Kč Cena v testované výbavě: 520 Kč

Základní výbava:mlhovky, 4x airbag, bezp. předpínače pásů, imobilizér, ABS, TCS, volant Nardi s koženým potahem, disky z lehkých slitin, výškově stavitelný volant Nardi s koženým potahem, posilovač řízení, ukazatel vnější teploty, centrální zamykání, el. ovládání všech oken a tónovaná skla.

Stropnický chce obrněnce za 11 miliard, mají nahradit zastaralou techniku Stropnický chce obrněnce za 11 miliard, mají nahradit zastaralou techniku

Kopřivnické Tatře a brněnskému Vojenskému výzkumnému…

Akcie, měny & názory: Vodík není žádné terno Akcie, měny & názory: Vodík není žádné terno

Akcie společnosti Plug Power vyrábějící vodíkové palivové…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1840
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 84 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 161 / 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 194
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 10.5 / 6.5 / 8
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 416 / -
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1105 / -
Rozměr pneu:195
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4315
b) šířka (mm): 1705
c) výška (mm): 1410
d) rozvor (mm): 2610
e) rozchod vpředu (mm): 1470
f) rozchod vzadu (mm): 1470
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 840 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 630 / 870
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):980
k) šířka vpředu (mm): 1420
l) šířka vzadu (mm): 1420
místo vzadu pod předním sedadlem: ne
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 7
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,20
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů

Móda SUV se začíná podepisovat i na šíři nabídky v Česku…

V Německu chystají úpravu emisí NOX skoro pro všechna dieselová auta V Německu chystají úpravu emisí NOX skoro pro všechna dieselová auta

Dokonce i ministerstvo životního prostředí se v Německu…

 



Zapomenuté koncepty: Mazda MX-81 Aria (1981) - Co má společného s Favoritem? Zapomenuté koncepty: Mazda MX-81 Aria (1981) - Co má společného s Favoritem?

Mazda MX-81 zaujala na počátku 80. let bohatým prosklením…

Únor 2015 na Veterán.auto.cz: Kompakty a full-size Únor 2015 na Veterán.auto.cz: Kompakty a full-size

V únoru 2015 jste si na serveru Veterán.auto.cz mohli…

 



 
Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Včera

Podivný stroj s retro vzhledem vznikl v Maďarsku. Jeho základ je východoněmecký, pod kapotou ale pracuje motor původem od Renaultu.




Blesk.cz

Anna Slováčková: Dítě chci, ale asi ne s přítelem! Na lásku nevěřím

Anna Slováčková: Dítě chci, ale asi ne s přítelem!…

Ještě před necelým rokem hlásala, že nevěří na lásku. Teď se Anna Slováčková (21) objevuje po boku svého pizzaře…

Chlapec (10) ukradl 4 auta za 6 týdnů. Sedačku si musel napasovat k volantu

Chlapec (10) ukradl 4 auta za 6 týdnů. Sedačku si…

S jakými autíčky si hrají vaše děti? Damarion Moore (10) z americké Floridy si zahrával s těmi skutečnými a…

 

iSport.cz

Tvrďáci z klece pláčí: Dojemné vzkazy chlapci, který prohrál nejtěžší boj

Tvrďáci z klece pláčí: Dojemné vzkazy chlapci, který…

MMA bojovníci z Hradce Králové se snaží pomáhat těžce nemocným dětem podporou nadace Šance onkoláčkům. Proto…

Blažek o posilách Sparty: Mám z toho strach. Na pivo si asi nezajdou

Blažek o posilách Sparty: Mám z toho strach. Na pivo…

Milionové nákupy fotbalové Sparty sleduje jako mnozí další s velkým zájmem – i rozpaky. Bývalý gólman Jaromír…

 

Reflex.cz

Objevte krásy starobylého Íránu. Země s velkým kulturním bohatstvím se otevírá turistům

Objevte krásy starobylého Íránu. Země s velkým…

Kdysi nepřístupný Írán se po normalizaci vztahů se západními zeměmi postupně vrací na turistickou mapu světa.…

Jsem prase, ale většina Čechů taky!

Jsem prase, ale většina Čechů taky!

Uspořádal jsem ve své sociální bublině na Facebooku malý průzkum dodržování elementární hygieny mezi pražskými…