Konstruktéři Mazdy museli nedávno vyřešit nesnadný úkol - přechod z nepřímého vstřikování nafty do válců na technologicky náročnější přímý vstřik. Přímý vstřik paliva do válců má své výhody (především nižší spotřeba paliva), ale také nevýhody (v principu vyšší hlučnost a "tvrdý zvuk").

Jestli se podařilo dosáhnout kvality proslavených TDI motorů VW koncernu se dočtete v následujících řádcích.

Od importéra jsme si na týden zapůjčili sedan 2,0 DiTD/74 kW (s bohatou výbavou GLX), jehož cena byla 648.900 Kč. V porovnání s velmi podobně vybaveným modelem se zážehovým motorem 2,0/85 kW je cenový rozdíl 49.000 Kč, ve prospěch zážehové varianty (cena 599.900 Kč). Pro upřesnění. Mazdu 626 DiTD je možno zakoupit i v chudší výbavě LX, kde je cena stlačena na 578.900 Kč.

Celkový vzhled Mazdy 626 je dost konzervativní, což je v porovnání s velmi zakulacenou předchozí generací vcelku překvapivé. Designéři Mazdy zřejmě dostali za úkol přilákat zákazníky "solidností" tvarů karoserie. K dispozici jsou tři druhy karoserie (klasický sedan, pětidveřový hatchback a kombi).

Po nastartování se ozve klasický "tvrdý" klapot dieselu s přímým vstřikováním, ale nutno podotknout, že neobvykle výrazný! Problém je, že silné vibrace motoru (i zahřátého) se přenášejí do interiéru, což je nejlépe znatelné na třesu přístrojové desky! Takto výrazný přenos vibrací do interiéru jsem zatím u nového automobilu ještě nezažil! Zajímavé je, že přes vyšší hlučnost, není motor prakticky vůbec zakrytován. Hluk motoru příliš neustupuje ani při jízdě, jak bývá u jiných dieselů obvyklé.

Něco jiného je výkon a spotřeba tohoto motoru. Výkon (74 kW/4000 ot/min) a především točivý moment (220 Nm/1800-3000 ot/min) odpovídají hmotnosti vozu a poskytují mu solidní dynamické vlastnosti. Spotřeba je velmi nízká. V běžném provozu, při zastoupení městských i mimoměstských jízd se spotřeba pohybovala okolo 6 litrů nafty na 100 km.

Jízdní vlastnosti jsou o poznání lepší než u minulého modelu, záď vozu se již v zatáčkách nevlní a rychlá jízda je celkově klidnější. Toto vylepšení však má za následek tvrdé rázy i při překonávání nerovností, kterých je bohužel na našich silnicích dostatek.

Interiér Mazdy je zpracován kvalitně, všechny ovládací prvky jsou v dosahu řidiče a jejich ovládání je bezproblémové. Sedadla jsou příjemně tuhá a neměla by proto způsobovat bolení zad. V čem však nová 626 vyniká, je mimořádný podélný prostor, který je plně srovnatelný například, s v tomto směru opěvovaným, VW Passat.

Výbava GLX je na velmi slušné úrovni a nechybí ani plně automatická klimatizace, ABS, přední i boční airbagy, centrální zámek, imobilizer, elektricky ovládaná okna i zrcátka, výškově stavitelný volant i sedadlo řidiče, posilovač řízení a další drobnosti. Dobrým nápadem je osvětlení spínací skříňky.

Zavazadlový prostor o objemu 502 l je dobře přístupný a bez nerovností. Opěradla lze samozřejmě sklopit v poměru 1/3 - 2/3. Pod ním se skrývá plnohodnotné náhradní kolo. Bonbónkem je možnost sklopení opěradla spolujezdce (směrem dopředu), čímž se vytvoří prostor pro přepravu velmi dlouhých předmětů. Nevýhodou je, že pro sklopení opěradla spolujezdce bylo nutné výrazně omezit boční vedení těla.

Záruka na vůz je u Mazdy tradičně dobrá. 3 roky na mechanické součásti, 6 let na prorezavění karoserie.

Výsledkem tohoto testu je doporučení. Pokud byste měli zájem o Mazdu 626 DiTD, v každém případě požádejte o předváděcí jízdu. Je známo, že Mazda umí dělat výborné zážehové motory, které bych v tomto případě jednoznačně upřednostnil.

Spolupracujeme s TipCars.com

Výbava testovaného vozu:automatická klimatizace, ABS, přední i boční airbagy, centrální zámek, imobilizer, elektricky ovládaná okna i zrcátka, výškově stavitelný volant i sedadlo řidiče, posilovač řízení

Foxconn se bojí Trumpa, raději investuje v USA Foxconn se bojí Trumpa, raději investuje v USA

Největší smluvní výrobce elektroniky na světě Foxconn,…

Glosa Jany Havligerové: Vláda přidá každému, na koho se podívá Glosa Jany Havligerové: Vláda přidá každému, na koho se podívá

Stát opět bude přidávat. Úředníkům, policistům, hasičům…

Pobřežní vody v USA zaplní těžební stroje, Trump zrušil zákaz těžby ropy Pobřežní vody v USA zaplní těžební stroje, Trump zrušil zákaz těžby ropy

Americký prezident Donald Trump vydal nařízení otevřít…

Černohorci nejspíše rozšíří řady NATO, zákonodárci ratifikovali členství Černohorci nejspíše rozšíří řady NATO, zákonodárci ratifikovali členství

Černohorští zákonodárci schválili dokument o členství…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 74 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 220 / 1800 - 2200
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 185
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 13.3
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 4.5 / 6.4 / 5.2
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 502 / -
Objem nádrže (l):64
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1175 / 515
Rozměr pneu:195
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4575
b) šířka (mm): 1710
c) výška (mm): 1430
d) rozvor (mm): 2610
e) rozchod vpředu (mm): 1465
f) rozchod vzadu (mm): 1470
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1080
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 660 / 870
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):940
k) šířka vpředu (mm): 1430
l) šířka vzadu (mm): 1440
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 10
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 7
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 6
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 10
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,20
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Nástupce Škody Yeti poprvé na videu! Takto se prohání po českých dálnicích Nástupce Škody Yeti poprvé na videu! Takto se prohání po českých dálnicích

Již brzy odhalí mladoboleslavská automobilka novinku v…

Yeti končí a místo něj Škoda od října nabídne Karoq. Už máme i jeho data Yeti končí a místo něj Škoda od října nabídne Karoq. Už máme i jeho data

Design své letošní hlavní novinky zatím Škoda drží pod…

 




Mazda 626 (1992-1997) – kulaté štěstí Mazda 626 (1992-1997) – kulaté štěstí

Manažerský automobil porevoluční doby. I tak bychom mohli…

Speciální nabídka vozů Mazda Speciální nabídka vozů Mazda

Pokud v současnosti uvažujete o koupi nějakého automobilu…

 



 
Exkluzivní jízdní dojmy se Škodou Karoq. Poprvé za volantem nástupce yetiho

Exkluzivní jízdní dojmy se Škodou Karoq. Poprvé za volantem nástupce yetiho

Dnes 18:50

V Estonsku jsme se poprvé svezli s nástupcem yetiho, karoqem. To ale nebylo jediné překvapení, které na nás čekalo.




Blesk.cz

Finále plesové sezóny? Za velké prachy valčík beznaděje

Finále plesové sezóny? Za velké prachy valčík beznaděje

Sezóna plesů skončila a opět se ukázalo, že i na velkých a prestižních bálech, jakým byl i ten Česko Slovenský v…

Exprezidenta Bushe konečně pustili z nemocnice. Skolil ho zápal plic

Exprezidenta Bushe konečně pustili z nemocnice.…

Bývalý americký prezident George Bush starší se od poloviny dubna zotavoval v houstonské nemocnici z lehkého…

 

iSport.cz

Juventus v Bergamu otočil stav zápasu, ale nakonec bral jen bod

Juventus v Bergamu otočil stav zápasu, ale nakonec…

Fotbalisté Juventusu Turín na cestě za dalším titulem v italské lize přišli v závěru předehrávky 34. kola o…

Pastrňák: Jet na MS bylo jedno z nejtěžších rozhodnutí. Zlato je můj sen

Pastrňák: Jet na MS bylo jedno z nejtěžších…

Bez vytáček přiznává, že to pro něj bylo jedno z nejtěžších rozhodnutí v kariéře. Jít do risku a bez smlouvy v…

 

Reflex.cz

Zázrak! Podvodná „astrální aplikace“ vrací peníze!

Zázrak! Podvodná „astrální aplikace“ vrací peníze!

Když píšu o šmejdech, málokdy se podaří dosáhnout, aby přestali okrádat lidi. A to, že by podfukem získané…

Konec močení ve křoví? Aplikace WCkompas vám ukáže, kde jsou nejbližší veřejné toalety

Konec močení ve křoví? Aplikace WCkompas vám ukáže,…

I když podobné hledání aspoň jednou v životě absolvoval každý z nás, s nápadem na aplikaci přišli pacienti…