reklama


Konstruktéři Mazdy museli nedávno vyřešit nesnadný úkol - přechod z nepřímého vstřikování nafty do válců na technologicky náročnější přímý vstřik. Přímý vstřik paliva do válců má své výhody (především nižší spotřeba paliva), ale také nevýhody (v principu vyšší hlučnost a "tvrdý zvuk").

Jestli se podařilo dosáhnout kvality proslavených TDI motorů VW koncernu se dočtete v následujících řádcích.

Od importéra jsme si na týden zapůjčili sedan 2,0 DiTD/74 kW (s bohatou výbavou GLX), jehož cena byla 648.900 Kč. V porovnání s velmi podobně vybaveným modelem se zážehovým motorem 2,0/85 kW je cenový rozdíl 49.000 Kč, ve prospěch zážehové varianty (cena 599.900 Kč). Pro upřesnění. Mazdu 626 DiTD je možno zakoupit i v chudší výbavě LX, kde je cena stlačena na 578.900 Kč.

Celkový vzhled Mazdy 626 je dost konzervativní, což je v porovnání s velmi zakulacenou předchozí generací vcelku překvapivé. Designéři Mazdy zřejmě dostali za úkol přilákat zákazníky "solidností" tvarů karoserie. K dispozici jsou tři druhy karoserie (klasický sedan, pětidveřový hatchback a kombi).

Po nastartování se ozve klasický "tvrdý" klapot dieselu s přímým vstřikováním, ale nutno podotknout, že neobvykle výrazný! Problém je, že silné vibrace motoru (i zahřátého) se přenášejí do interiéru, což je nejlépe znatelné na třesu přístrojové desky! Takto výrazný přenos vibrací do interiéru jsem zatím u nového automobilu ještě nezažil! Zajímavé je, že přes vyšší hlučnost, není motor prakticky vůbec zakrytován. Hluk motoru příliš neustupuje ani při jízdě, jak bývá u jiných dieselů obvyklé.

Něco jiného je výkon a spotřeba tohoto motoru. Výkon (74 kW/4000 ot/min) a především točivý moment (220 Nm/1800-3000 ot/min) odpovídají hmotnosti vozu a poskytují mu solidní dynamické vlastnosti. Spotřeba je velmi nízká. V běžném provozu, při zastoupení městských i mimoměstských jízd se spotřeba pohybovala okolo 6 litrů nafty na 100 km.

Jízdní vlastnosti jsou o poznání lepší než u minulého modelu, záď vozu se již v zatáčkách nevlní a rychlá jízda je celkově klidnější. Toto vylepšení však má za následek tvrdé rázy i při překonávání nerovností, kterých je bohužel na našich silnicích dostatek.

Interiér Mazdy je zpracován kvalitně, všechny ovládací prvky jsou v dosahu řidiče a jejich ovládání je bezproblémové. Sedadla jsou příjemně tuhá a neměla by proto způsobovat bolení zad. V čem však nová 626 vyniká, je mimořádný podélný prostor, který je plně srovnatelný například, s v tomto směru opěvovaným, VW Passat.

Výbava GLX je na velmi slušné úrovni a nechybí ani plně automatická klimatizace, ABS, přední i boční airbagy, centrální zámek, imobilizer, elektricky ovládaná okna i zrcátka, výškově stavitelný volant i sedadlo řidiče, posilovač řízení a další drobnosti. Dobrým nápadem je osvětlení spínací skříňky.

Zavazadlový prostor o objemu 502 l je dobře přístupný a bez nerovností. Opěradla lze samozřejmě sklopit v poměru 1/3 - 2/3. Pod ním se skrývá plnohodnotné náhradní kolo. Bonbónkem je možnost sklopení opěradla spolujezdce (směrem dopředu), čímž se vytvoří prostor pro přepravu velmi dlouhých předmětů. Nevýhodou je, že pro sklopení opěradla spolujezdce bylo nutné výrazně omezit boční vedení těla.

Záruka na vůz je u Mazdy tradičně dobrá. 3 roky na mechanické součásti, 6 let na prorezavění karoserie.

Výsledkem tohoto testu je doporučení. Pokud byste měli zájem o Mazdu 626 DiTD, v každém případě požádejte o předváděcí jízdu. Je známo, že Mazda umí dělat výborné zážehové motory, které bych v tomto případě jednoznačně upřednostnil.

Oznámkuj dealera
Spolupracujeme s TipCars.com

Výbava testovaného vozu:automatická klimatizace, ABS, přední i boční airbagy, centrální zámek, imobilizer, elektricky ovládaná okna i zrcátka, výškově stavitelný volant i sedadlo řidiče, posilovač řízení

Íránec jde opět vazby, na krku má podvody za miliardy Íránec jde opět vazby, na krku má podvody za miliardy

Městský soud v Brně poslal dnes obžalovaného podnikatele…

Boj mezi železničními projektanty komplikuje zakázky Boj mezi železničními projektanty komplikuje zakázky

V zákulisí české železnice se v posledních týdnech a…

Radim Hladík byl jedním z mála českých výjimečných kytaristů Radim Hladík byl jedním z mála českých výjimečných kytaristů

V České republice se nenarodilo příliš mnoho…

Ivana Trumpová má silný PR potenciál, říká Hynek Kmoníček Ivana Trumpová má silný PR potenciál, říká Hynek Kmoníček

Česká republika je pro Ameriku zajímavá, pokud má nějaké…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 74 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 220 / 1800 - 2200
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 185
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 13.3
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 4.5 / 6.4 / 5.2
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 502 / -
Objem nádrže (l):64
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1175 / 515
Rozměr pneu:195
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4575
b) šířka (mm): 1710
c) výška (mm): 1430
d) rozvor (mm): 2610
e) rozchod vpředu (mm): 1465
f) rozchod vzadu (mm): 1470
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1080
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 660 / 870
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):940
k) šířka vpředu (mm): 1430
l) šířka vzadu (mm): 1440
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 10
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 7
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 6
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 10
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,20
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Volkswagen v novém kabátu Volkswagen v novém kabátu

Z důvodu zvětšení výstavní plochy pro neustále se…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Škoda Trekka bylo SUV, které uvezlo osm lidí. Vzniklo před 50 lety Škoda Trekka bylo SUV, které uvezlo osm lidí. Vzniklo před 50 lety

Už před padesáti lety měla Škoda svoje SUV. Jezdilo ovšem…

Do aut se teď montují čtyři typy světlometů. Vyznáte se v nich? Do aut se teď montují čtyři typy světlometů. Vyznáte se v nich?

Novější a dražší nemusí znamenat ve všech směrech lepší.…

 




Mazda 626 (1992-1997) – kulaté štěstí Mazda 626 (1992-1997) – kulaté štěstí

Manažerský automobil porevoluční doby. I tak bychom mohli…

Speciální nabídka vozů Mazda Speciální nabídka vozů Mazda

Pokud v současnosti uvažujete o koupi nějakého automobilu…

 



 
Tříválec 1.2 HTP: Opravdu jde o takový průšvih, jak se traduje?

Tříválec 1.2 HTP: Opravdu jde o takový průšvih, jak se traduje?

Dnes 08:00

Motor HTP o objemu 1,2 litru léta platil za jeden z nejkontroverznější pohonů aut. Zpočátku mnohdy zbytečně tendenční kritika koncepce a výkonů dostala později mnohem reálnější základ. To když se začaly objevovat mnohdy fatální závady...




Blesk.cz

Češi brali sjezdovky útokem: Tisíce lidí zaplavily Krkonoše i Orlické hory

Češi brali sjezdovky útokem: Tisíce lidí zaplavily…

Mrazivé a slunečné počasí přilákalo do lyžařských areálů v Krkonoších o víkendu kolem 7000 lidí. Lanovky a vleky…

Že by si Apple opět dodal odvahu? Nový iPad prý přijde o tlačítko Home

Že by si Apple opět dodal odvahu? Nový iPad prý…

U nového iPhonu 7 se Apple odhodlal k odebrání tradičního audiokonektoru a podobně odvážný krok by měl přijít i…

 

iSport.cz

Fantazie, Schick se zase trefil. Hvězdnému Hartovi zahrál na housle

Fantazie, Schick se zase trefil. Hvězdnému Hartovi…

Dvacetiletý útočník podruhé od letního příchodu ze Sparty dostal šanci v základní sestavě a stejně jako v…

SESTŘIHY: Pražská S dotahují lídra, duel Plzně odložen, Příbram vydřela bod

SESTŘIHY: Pražská S dotahují lídra, duel Plzně…

Fotbalisté Sparty přezimují v ePojisteni.cz lize na třetím místě. Rozhodlo o tom jejich vítězství nad Teplicemi…

 

Reflex.cz

Budou žít Češi na Měsíci? Evropská kosmická agentura tam chce postavit vesnici

Budou žít Češi na Měsíci? Evropská kosmická agentura…

Když loni v červenci nastoupil Němec Johann-Dietrich Wörner na místo generálního ředitele Evropské kosmické…

Týdenní dekomprese: Znásilnil Marlon Brando herečku Schneiderovou kostkou másla?

Týdenní dekomprese: Znásilnil Marlon Brando herečku…

Digitální herci budou super, protože nebudou remcat a bonzovat na úchylné režiséry. Vítejte u Týdenní…

 
 
reklama