Konstruktéři Mazdy museli nedávno vyřešit nesnadný úkol - přechod z nepřímého vstřikování nafty do válců na technologicky náročnější přímý vstřik. Přímý vstřik paliva do válců má své výhody (především nižší spotřeba paliva), ale také nevýhody (v principu vyšší hlučnost a "tvrdý zvuk").

Jestli se podařilo dosáhnout kvality proslavených TDI motorů VW koncernu se dočtete v následujících řádcích.

Od importéra jsme si na týden zapůjčili sedan 2,0 DiTD/74 kW (s bohatou výbavou GLX), jehož cena byla 648.900 Kč. V porovnání s velmi podobně vybaveným modelem se zážehovým motorem 2,0/85 kW je cenový rozdíl 49.000 Kč, ve prospěch zážehové varianty (cena 599.900 Kč). Pro upřesnění. Mazdu 626 DiTD je možno zakoupit i v chudší výbavě LX, kde je cena stlačena na 578.900 Kč.

Celkový vzhled Mazdy 626 je dost konzervativní, což je v porovnání s velmi zakulacenou předchozí generací vcelku překvapivé. Designéři Mazdy zřejmě dostali za úkol přilákat zákazníky "solidností" tvarů karoserie. K dispozici jsou tři druhy karoserie (klasický sedan, pětidveřový hatchback a kombi).

Po nastartování se ozve klasický "tvrdý" klapot dieselu s přímým vstřikováním, ale nutno podotknout, že neobvykle výrazný! Problém je, že silné vibrace motoru (i zahřátého) se přenášejí do interiéru, což je nejlépe znatelné na třesu přístrojové desky! Takto výrazný přenos vibrací do interiéru jsem zatím u nového automobilu ještě nezažil! Zajímavé je, že přes vyšší hlučnost, není motor prakticky vůbec zakrytován. Hluk motoru příliš neustupuje ani při jízdě, jak bývá u jiných dieselů obvyklé.

Něco jiného je výkon a spotřeba tohoto motoru. Výkon (74 kW/4000 ot/min) a především točivý moment (220 Nm/1800-3000 ot/min) odpovídají hmotnosti vozu a poskytují mu solidní dynamické vlastnosti. Spotřeba je velmi nízká. V běžném provozu, při zastoupení městských i mimoměstských jízd se spotřeba pohybovala okolo 6 litrů nafty na 100 km.

Jízdní vlastnosti jsou o poznání lepší než u minulého modelu, záď vozu se již v zatáčkách nevlní a rychlá jízda je celkově klidnější. Toto vylepšení však má za následek tvrdé rázy i při překonávání nerovností, kterých je bohužel na našich silnicích dostatek.

Interiér Mazdy je zpracován kvalitně, všechny ovládací prvky jsou v dosahu řidiče a jejich ovládání je bezproblémové. Sedadla jsou příjemně tuhá a neměla by proto způsobovat bolení zad. V čem však nová 626 vyniká, je mimořádný podélný prostor, který je plně srovnatelný například, s v tomto směru opěvovaným, VW Passat.

Výbava GLX je na velmi slušné úrovni a nechybí ani plně automatická klimatizace, ABS, přední i boční airbagy, centrální zámek, imobilizer, elektricky ovládaná okna i zrcátka, výškově stavitelný volant i sedadlo řidiče, posilovač řízení a další drobnosti. Dobrým nápadem je osvětlení spínací skříňky.

Zavazadlový prostor o objemu 502 l je dobře přístupný a bez nerovností. Opěradla lze samozřejmě sklopit v poměru 1/3 - 2/3. Pod ním se skrývá plnohodnotné náhradní kolo. Bonbónkem je možnost sklopení opěradla spolujezdce (směrem dopředu), čímž se vytvoří prostor pro přepravu velmi dlouhých předmětů. Nevýhodou je, že pro sklopení opěradla spolujezdce bylo nutné výrazně omezit boční vedení těla.

Záruka na vůz je u Mazdy tradičně dobrá. 3 roky na mechanické součásti, 6 let na prorezavění karoserie.

Výsledkem tohoto testu je doporučení. Pokud byste měli zájem o Mazdu 626 DiTD, v každém případě požádejte o předváděcí jízdu. Je známo, že Mazda umí dělat výborné zážehové motory, které bych v tomto případě jednoznačně upřednostnil.

Spolupracujeme s TipCars.com

Výbava testovaného vozu:automatická klimatizace, ABS, přední i boční airbagy, centrální zámek, imobilizer, elektricky ovládaná okna i zrcátka, výškově stavitelný volant i sedadlo řidiče, posilovač řízení

Stavba posledního vltavského zdymadla finišuje, takto už k vidění nebude Stavba posledního vltavského zdymadla finišuje, takto už k vidění nebude

Ve vesničce Hněvkovice kousek od Týna nad Vltavou dělníci…

Součástky pro iPhone 7 stojí čtvrtinu toho, co Apple účtuje zákazníkům Součástky pro iPhone 7 stojí čtvrtinu toho, co Apple účtuje zákazníkům

Ta informace se objevuje krátce po startu prodeje každého…

Tesla žaluje americký stát Michigan. Zakázal jí prodávat auta zákazníkům Tesla žaluje americký stát Michigan. Zakázal jí prodávat auta zákazníkům

Podnikání amerického výrobce Tesla je plné kontroverzí.…

Estonsko je stále bez prezidenta, nepomohlo ani zvláštní grémium Estonsko je stále bez prezidenta, nepomohlo ani zvláštní grémium

Nového estonského prezidenta se po marných pokusech…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 74 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 220 / 1800 - 2200
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 185
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 13.3
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 4.5 / 6.4 / 5.2
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 502 / -
Objem nádrže (l):64
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1175 / 515
Rozměr pneu:195
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4575
b) šířka (mm): 1710
c) výška (mm): 1430
d) rozvor (mm): 2610
e) rozchod vpředu (mm): 1465
f) rozchod vzadu (mm): 1470
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1080
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 660 / 870
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):940
k) šířka vpředu (mm): 1430
l) šířka vzadu (mm): 1440
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 10
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 7
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 6
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 10
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,20
 







Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Tohle bolí! Ultravzácné Ferrari F40 v Británii shořelo na popel Tohle bolí! Ultravzácné Ferrari F40 v Británii shořelo na popel

Někomu se nepoštěstí vidět Ferrari F40 jedinkrát za život…

Bentley Bentayga má diesel. Tady je důvod, proč to není špatně Bentley Bentayga má diesel. Tady je důvod, proč to není špatně

Copak je to za Bentaygu? Má černou masku chladiče a čtyři…

 




Mazda 626 (1992-1997) – kulaté štěstí Mazda 626 (1992-1997) – kulaté štěstí

Manažerský automobil porevoluční doby. I tak bychom mohli…

Speciální nabídka vozů Mazda Speciální nabídka vozů Mazda

Pokud v současnosti uvažujete o koupi nějakého automobilu…

 



 
Dieselgate na vlastní kůži: Jak (ne)funguje Škoda Superb 2.0 TDI 4x4 po emisní opravě?

Dieselgate na vlastní kůži: Jak (ne)funguje Škoda Superb 2.0 TDI 4x4 po emisní opravě?

Včera

I majitelům škodovek chodí dopisy, které je zvou na servisní akci ke snížení emisí oxidů dusíku. Váhají, jak reagovat. Poradíme!




Blesk.cz

Dáda flirtovala, Felix okouněl: Řeč těla Slováčkových křičela: Odpor!

Dáda flirtovala, Felix okouněl: Řeč těla…

Premiéra muzikálu Alenka v kraji zázraků svedla dohromady celou rodinu Slováčkových – Dáda Patrasová (60) s…

Ženu rozdrtila tramvaj, protože se na kolejích zakoukala do mobilu

Ženu rozdrtila tramvaj, protože se na kolejích…

Za nepozornost se platí. Ruská žena, která se zastavila uprostřed tramvajových kolejí, za ni zaplatila daní…

 

iSport.cz

Drama na Slovácku. Kouč Levý v poločase zmizel, musel do nemocnice

Drama na Slovácku. Kouč Levý v poločase zmizel,…

Kde je? Druhý poločas proti Jihlavě (1:1) odehrálo Slovácko bez svého hlavního trenéra. Stanislav Levý (58)…

SESTŘIHY: Neporažený Zlín dál vede ligu, dařilo se Boleslavi i Plzni

SESTŘIHY: Neporažený Zlín dál vede ligu, dařilo se…

Mladá Boleslav zůstala po výhře 2:1 v Jablonci v čele fotbalové ePojisteni.cz ligy jen do sobotního podvečera.…

 

Reflex.cz

Zemřel Max Mannheimer, přeživší pěti koncentračních táborů

Zemřel Max Mannheimer, přeživší pěti koncentračních táborů

Zemřel muž, který zprvu o hrůzách holocaustu, jež zažil jako přímý účastník, vlastně téměř nemluvil. Pak se však…

Šéf britských labouristů Corbyn zůstává, vyhrál stranické volby

Šéf britských labouristů Corbyn zůstává, vyhrál…

Lídrem britských labouristů zůstává jejich dosavadní šéf Jeremy Corbyn. Ve stranickém hlasování získal téměř 62…