Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Inovovaná Mazda MX-5 je na českém trhu: Na kolik vyjde nejlevnější miata?

Tomáš Dusil
Diskuze (34)
Současné vydání MX-5 existuje od podzimu 2014. V letošním roce auto prošlo modernizací. Spíše než na vzhled se zaměřila na techniku.

Modernizovaná Mazda MX-5 se nejprve uvedla v Japonsku, záhy v USA a nyní je k dispozici i pro evropské zákazníky. I nadále je vůz k dispozici se dvěma verzemi karoserie, soft top, čili s plátěnou manuálně stahovatelnou střechou, a dále jako verze RF. Ta se vyznačuje pevnou, elektrohydraulicky ovládanou střechou.

Mazda nabízí MX-5 v pěti úrovních výbavy a se dvěma pohonnými jednotkami. Obě jsou známé z předchůdce, ovšem pro modelový rok 2019 prošly změnami, zejména v souvislosti s novým měřícím cyklem WLTP+RDE. Základní motor 1.5 Skyactiv-G132 posílil v rámci přechodu na přísnější emisní normu o pouhý 1 kW z 96 na 97 kW. Vrchol točivého momentu vzrostl ze 150 N.m na 152 N.m, ovšem při otáčkách 4000 za minutu namísto dřívějších 4800/ min-1. Motor by měl být tedy citelně pružnější, byť možná méně sportovní než dosud. Ve verzi soft top je menší motor k dispozici ve výbavách Emotion, Challenge, Attraction a Revolution. Ceny začínají na částce 632.400 korun a končí na 760.400 Kč za verzi Revolution.

Mnohem zajímavější je větší motor 2.0 Skyactiv-G184. I ten známe z předchůdce. V novince ovšem výrazně posílil, a sice ze 118 na 135 kW. Vrchol točivého momentu se zvýšil z 200 N.m při 4600 otáček za minutu na 205 N.m při 4000/min-1. I v tomto případě se zlepšila pružnost na úkor sportu, byť ne tak výrazně jako u patnáctistovky. Dvoulitr v karoserii soft top je k dispozici ve výbavách Revolution (799.400 Kč) a Revolution Top za 860.400 korun.

Kdo chce výhody uzavřené karoserie, nechť zvolí verzi RF. Na rozdíl od soft top je ale k dispozici pouze ve vyšších výbavách. Konkrétně s menším motorem 1.5 Skyactiv-G132 ve výbavě Attraction za 785.400 korun, respektive Revolution za 830.400 korun. Dvoulitr je pouze v Revolution (869.400 korun) a Revolution Top (930.400 korun).

Na rozdíl od soft top ale můžete v RF zvolit rovněž samočinnou šestistupňovou převodovku. K dispozici je pouze s větším motorem a v jediné výbavě Revolution za 923.400 korun. Zbylé motorizace bez ohledu na výbavu a karoserii mají vždy manuální šestistupňovou skříň.

Mazda MX-5 ND modelový rok 2019
Model1.5 Skyactiv-G2.0 Skyactiv-G
Zdvihový objem [cm3]1.4961.998
Válce/ventily4.164.16
Největší výkon [kW/min]97/7000135/7000
Točivý moment [N.m/min]152/4000505/4000
Převodovka6MT6MT/6AT
Max. rychlost [km/h]204 (203)219 (220)/199
Zrychlení 0-100 km/h [s]8,3 (8,6)6,5 (6,8)/7,9
Komb. spotřeba [l/100 km]6,36,9
Emise CO2 [g/km]143156/157
Cena Emotion [Kč]632.400x
Cena Challenge [Kč]665.400x
Cena Attraction [Kč]715.400 (785.400)x
Cena Revolution [Kč]760.400 (830.400)799.400 (869.400)/923.400
Cena Revolution Top [Kč]x860.400 (930.400)
*Údaje v závorkách platí pro karoserii RF, údaj za lomítkem pro samočinnou převodovku

Tomáš Dusil
Diskuze (34)
Avatar - Beefcake
1. 9. 2018 22:27
Re: 2l
Pri tom aute naozaj pointa nie je v tom, ci je roadster.
31. 8. 2018 18:12
MX5
Problém se základním motorem je ten že nemá samosvor.
Kdyby ho měl určitě by za tu cenu šel na dračku.

Jinak ale také MIATA je moc fajn ale TOYOBARU je praktičtější
Ta pevná střecha je u nás plus, cenu má taky lepší a o dost - Miata s pevnou skládací střechou a bilstain už je velmi blízko milionu zato Toyobaru vyjde o 150 levneji - v základu má lepší podvozek aspoň BRZ, a velikost kufru je u TOYOBARU taky jinde plus možnost sklopit zadní sedačky a už se tam dá vozit opravdu dost. Vejde se tam za volant i normálně narostlej člověk a ne jen trpaslíci pod 180 cm. A nad 180 už je to dost o kompromisem.
Miata je zase hezčí, má kvalitnejsi interiér.

Jsem velmi rad za tyhle auta.

A jak tu někdo psal o BMW a Audi a td. To je pro tyhle auta skoro urážka - BMW už není co před 15 lety kdy měli v nabídce poslední opravdu řidičské auto, od té doby je to jen nalestený VW - nic víc. Audi nikdy nebylo něco víc než jen luxusnější VW.

Toyota by prý rada něco menšího než GT86 - kdyby vynechaly ty zadní zbytecne sedačky a váhu hodily o 150-200kg dolu mohlo by to byt velmi zajímavé pokud by s cenou šli také tak o 150-200 dolu.
Avatar - lamal
30. 8. 2018 15:58
Re: Pruznost na ukor sportu ?
:yes:
Avatar - woody-alien
30. 8. 2018 11:30
Re: Cenová politika
[odkaz]
>:-[]
Avatar - woody-alien
30. 8. 2018 11:23
Re: Cenová politika
Jj, jsou určitě kyselé a nedobré. >:-[] ;-)