Mazda MX-5 RS: Úpravy ano, více výkonu ne
Není RS jako RS. U Fordu je podobné označení vyhrazeno pro brutální Focus s pohonem všech kol a 350 koni, Mazda ale používá tento znáček i pro méně ostré stroje. To ale neznamená, že MX-5 RS právě představená v Japonsku snad nestojí za pozornost – právě naopak!
Zpočátku je třeba říci, že tento vůz vychází dokonce ze slabší verze MX-5, která má atmosférickou patnáctistovku o výkonu 96 kW a točivém momentu 150 N.m. Tento motor je však točivější a údajně i trochu charakternější, než silnější dvoulitr.
Mazda svému RS přidala tlumiče Bilstein, větší brzdy, lepší zvuk a rozpěry pro lepší tuhost karoserie. Chování vozu v zatáčkách je tak ostřejší, auto je ovladatelnější a stabilnější. Uvnitř najdete alcantarová sedadla Recaro a poměrně bohatou výbavu. Celý stroj váží 1040 kg. My bychom si rozhodně přáli, aby podobné edice MX-5 dorazily i k nám, možnost továrních úprav je vždy zajímavá.