Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda Takeri: Předskokan nové šestky v Tokiu

David Bureš
Diskuze (33)
Japonská automobilka na tokijském autosalonu představuje koncept příští Mazdy 6.

Mazda konceptem Takeri v Tokiu ukazuje, jak by mohla vypadat příští generace Mazdy 6. Japonský koncept je poháněn dieselovým agregátem Skyactiv-D, ve výbavě nechybí start-stop systém i-stop a systém rekuperace brzdné energie i-ELOOP.

Vzhled konceptu je vytvořen podle aktuálního designového jazyka Mazdy; KODO – Soul of Motion. Cílem je vyrobit nejen dynamický, pohodlný a úsporný vůz, ale také vizuálně přitažlivý vůz, který by byl opravdovou ozdobou střední třídy. Prvním vozem kombinujícím KODO se Skyactivem je crossover CX-5.

Křivky automobilu i jeho proporce navazují na loňskou studii Shinari, designéři je pak připodobňují k běžícímu gepardovi. Interiér je funkční a má nabízet dostatek pohodlí.

Takeri v japonštině znamená muž či samec, což odkazuje na maskulinní tvary karoserie.

Mazda Takeri je dlouhá 4.850 mm, široká 1.870 mm a vysoká 1.430 mm, rozvor je 2.830 mm. Rozvor náprav aktuální Mazdy6 je dlouhý 2.725 mm.

Tak jako CX-5 používá Takeri kompletní balíček techniky Skyactiv. Pod kapotou pracuje 2,2litrová vznětová jednotka Skyactiv-D, spolupracující s šestistupňovým automatem Skyactiv-Drive. Podle Mazdy ujede Takeri díky úspornému motoru na jednu nádrž zhruba 1.500 km. Síla motoru je posílána na přední kola.

Systém rekuperace brzdné energie i-ELOOP začne fungovat v okamžiku, kdy řidič sundá nohu z plynu a auto začne zpomalovat. V tuto chvíli systém zahájí přeměnu kinetické energie vozidla na energii elektrickou. Tato elektřina následně napájí klimatizaci, audio systém a další elektronická zařízení v autě.

Díky kondenzátoru může i-ELOOP ukládat velké objemy elektřiny, na rozdíl od baterií jej lze rychle nabít a vybít, podle Mazdy v řádu několika sekund. Navíc nedochází ke snížení kapacity jako při častém užívání akumulátorů.

David Bureš
Diskuze (33)
3. 12. 2011 13:32
Re: Nejkrásnější koncept letoška
tomu odkazu moc nevěřím, jednak je do zahájení prodejů hodnnnnnnně daleko a hlavně pokud zachovaj i interiér, tak to teda potěš brko.
Avatar - WinDiesel
3. 12. 2011 10:02
Re: good news
K interiéru - je to přece jen poměrně levná třída - malé SUV (crossover).... Pecku očekávej u nové/faceliftu CX-7 a 6.
4x4 v M6 my se asi hodně hodilo.
Avatar - skejpa
3. 12. 2011 01:13
Re: monstrum
:yes: :yes:
2. 12. 2011 22:15
Re: monstrum
Ja se divim komukoli, kdo si jeste hraje na tridy, zejmena rozlisovani stredni trida a vyssi stredni trida mi pripada jako cviceni v nesmyslnych teoriich. To melo mozna smysl v 80. letech, kdy byl nejaky rozdil mezi Sierrou a Scorpiem, ale to co automobilky dneska produkuji se do nejakych distinktnich trid rozdelit neda a uz vubec ne podle rozmeru. Vsadim se, ze kdyby nekdo udelal statistiku, napriklad PCA analyzu podle zakladnich rozmeru, zadny jasny clustery tam nevyjdou.
2. 12. 2011 22:09
neni to zly
Nevypada to uplne blbe, ale budou to muset trochu zbachratet, aby si to rozumelo s predpisama. Nevim, jestli neni rozumnejsi auto koncipovat uz od zacatku jako bachraty a vyhrat si s designem, protoze kdyz navrhnou krasnou a stihlou placku a pak to "lehce poupravi", aby to vyhovovalo technickym normam a soucasne aby se to dalo za rozumne penize vyrobit, muze z toho ve finale vzniknout paskvilni kockopes, jak uz mnohe automobilky uspesne predvedly. Necht se Mazda ukaze.