Mazda Takeri: Předskokan nové šestky v Tokiu
Mazda konceptem Takeri v Tokiu ukazuje, jak by mohla vypadat příští generace Mazdy 6. Japonský koncept je poháněn dieselovým agregátem Skyactiv-D, ve výbavě nechybí start-stop systém i-stop a systém rekuperace brzdné energie i-ELOOP.
Vzhled konceptu je vytvořen podle aktuálního designového jazyka Mazdy; KODO – Soul of Motion. Cílem je vyrobit nejen dynamický, pohodlný a úsporný vůz, ale také vizuálně přitažlivý vůz, který by byl opravdovou ozdobou střední třídy. Prvním vozem kombinujícím KODO se Skyactivem je crossover CX-5.
Křivky automobilu i jeho proporce navazují na loňskou studii Shinari, designéři je pak připodobňují k běžícímu gepardovi. Interiér je funkční a má nabízet dostatek pohodlí.
Takeri v japonštině znamená muž či samec, což odkazuje na maskulinní tvary karoserie.
Mazda Takeri je dlouhá 4.850 mm, široká 1.870 mm a vysoká 1.430 mm, rozvor je 2.830 mm. Rozvor náprav aktuální Mazdy6 je dlouhý 2.725 mm.
Tak jako CX-5 používá Takeri kompletní balíček techniky Skyactiv. Pod kapotou pracuje 2,2litrová vznětová jednotka Skyactiv-D, spolupracující s šestistupňovým automatem Skyactiv-Drive. Podle Mazdy ujede Takeri díky úspornému motoru na jednu nádrž zhruba 1.500 km. Síla motoru je posílána na přední kola.
Systém rekuperace brzdné energie i-ELOOP začne fungovat v okamžiku, kdy řidič sundá nohu z plynu a auto začne zpomalovat. V tuto chvíli systém zahájí přeměnu kinetické energie vozidla na energii elektrickou. Tato elektřina následně napájí klimatizaci, audio systém a další elektronická zařízení v autě.
Díky kondenzátoru může i-ELOOP ukládat velké objemy elektřiny, na rozdíl od baterií jej lze rychle nabít a vybít, podle Mazdy v řádu několika sekund. Navíc nedochází ke snížení kapacity jako při častém užívání akumulátorů.