Mazda: V Japonsku vyrobila 40 milionů automobilů
Představte si, že byste na silnici postavili úplně první Mazdu. Vlastně, před 75 lety (přesně v říjnu 1931) to ještě nebyl automobil, ale nákladní tříkolka. Na tom však nesejde. A na konec řady všech dosud vyrobených aut této japonské značky byste zaparkovali novou Mazdu 2. Otázka zní: Je možné, aby první a poslední (jubilejní) model stály vedle sebe?
Bylo by to více než pravděpodobné, akorát mezi tříkolkou a „dvojkou“ by parkovaly další tři vozy. Zeměpisná pointa (trochu přitažená za vlasy, ale nějak zajímavě jsme vám to podat museli) říká, že Mazda by svými všemi automobily – pokud by existovaly a jezdily – dokázala čtyřikrát obkroužit Zemi. Tak dlouhého hada by vytvořilo 40 milionů automobilů Mazda vyrobených v Japonsku. Plus mínus.
Samozřejmě, Hisakazu Imaki, prezident a předseda představenstva Mazdy to při slavnostním ceremoniálu, ve výrobní hale č. 2 poblíž centrály v Hirošimě, podal s větší vážností. „Vyrobit tenhle úctyhodný počet automobilů není koncem, ale pouze začátkem našeho úspěšného tažení,“ řekl. A máme dojem, že bychom mu měli věřit. Imaki totiž pamatuje hodně. Pochází přímo z Hirošimy a byl při rekonstrukci po 2. světové válce. Továrna sice nebyla úplně zasažena výbuchem atomové bomby, protože byla chráněna pahorkem, ale památníky z rozteklých cihel byste tam našli i dnes.