Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda v Tokiu představí nové motory SKY

Diskuze (31)
Mazda za měsíc na tokijském autosalonu představí novou řadu benzinových a dieselových motorů SKY a převodovku SKY-Drive. Představené novinky pomůžou automobilce splnit stanovený cíl snížit během sedmi let spotřebu svých aut o 30 %.

V rámci politiky Sustainable Zoom-Zoom si Mazda dala v roce 2008 závazek snížit do roku 2015 průměrnou spotřebu své celosvětové produkce aut o 30 %. Jedním z prostředků je důkladné vylepšení stávajících konvenčních spalovacích motorů.

Mazda se zaměřila jak na benzinové, tak na dieselové motory. Zážehová verze s přímým vstřikováním je označena SKY-G. Má novou konstrukci bloku motoru, která se vyznačuje nižším mechanickým třením, přímé vstřikování zase dává široké možnosti nastavení pro plnění válců palivem a přesné dávkování poměru vzduchu a benzinu. Samozřejmostí je variabilní časování ventilů. Spotřeba paliva a točivý moment mají ve srovnání se současným 2,0 MZR o 15 % lepší hodnoty, motor umožní modelu Mazda3 dosahovat spotřeby na úrovni současné Mazdy2.

Vznětovou variantou je clean diesel SKY-D, jehož nový blok dosahuje mechanického tření na úrovni benzinového motoru. Konstruktéři se dále zaměřili na optimalizaci teploty a tlaku ve válcích, tvaru spalovacích prostorů a načasování vznícení směsi. Výsledkem je vylepšená tepelná účinnost, která společně s piezo-vstřikovači a dvoustupňovým turbodmychadlem snižuje proti současnému 2,2 MZR-CD spotřebu zhruba o 20 %. Mazda6 podle tvrzení automobilky s novým motorem dosáhne spotřeby podobné jako Mazda2.

Další snížení spotřeby o 5 % poskytne nová automatická převodovka SKY-Drive. U ní bylo sníženo množství náplně, došlo k omezení prokluzu měniče a snížení vnitřního tření.

Nové technologie se předvedou v podobě konceptu Kiyora. Ten dostane motor 1,3 SKY-G a šestistupňovou převodovku SKY-Drive. Dále je vybaven systémem vypínání motoru i-stop, rekuperací brzdné energie, má vylepšenou aerodynamiku a jeho hmotnost je o 100 kg nižší než u srovnatelného současného auta. Odhadovaná spotřeba tohoto konceptu je 3,1 l/100 km.

Diskuze (31)
23. 10. 2009 10:25
Mazda No1
Mazda je najkrajsia, najspolahlivejsia......proste naj znacka na svete :yes:
Nikto sa na nu nechyta!!!!!!!
Na nove motory som cakal....teraz len pockat na predaj a sup kupit si jednu Mazdicku do garaze ;-)
Avatar - Plautus
1. 10. 2009 11:21
Re: Jako urvaní ze řetězu.......
:yes: dobrá rada nad zlato (pre Deadlifta: cháp "nad Ford" >:D :-) ) :yes:
Avatar - WinDiesel
1. 10. 2009 10:53
Re: Jako urvaní ze řetězu.......
Hochu, já mám Forda a mám tu značku rád. Ale to mi nebrání být realistou, zatímco ty jsi skutečně zaslepený fanatik, který se snaží šířit nepravdy dokonce za pomoci Wikipedie.
Takže:
1,4 je motor navržený Yamahou
1,8 - 2,0 a 2,3 jsou všechno motory od Mazdy, které si Ford trochu upravil, a je zajímavé že tyto upravené motory vykazují poruchy, které mazdí motory nevykazují.
Takže je to pro tebe smutné, ale je to tak. Velké americké motory jsou v současnosti od Fordu a malé globální motory jsou od Mazdy.
Samozřejmě se to s eco-boostem změní.
Nebuď tak zaslepený.
Avatar - WinDiesel
1. 10. 2009 10:36
Re: Jako urvaní ze řetězu.......
Tak na tom se tedy shodneme.
Zajímavé je, že motor 2,2 MZRCD je chvilku po uvedení na trh upgradován s biturbem a piezovstřikovači - a nejpíše tento motor brzy uvidíme v CX7. Možná již za měsíc.
A přitom motor 2,0 MZRCD sed stále vyrábí pro země s odlišnými daňovými podmínkami...
Avatar - Plautus
1. 10. 2009 09:02
Re: Jako urvaní ze řetězu.......
máš na mysli Turkov v nemeckých továrňach? :-|