Mazda v Tokiu představí nové motory SKY
V rámci politiky Sustainable Zoom-Zoom si Mazda dala v roce 2008 závazek snížit do roku 2015 průměrnou spotřebu své celosvětové produkce aut o 30 %. Jedním z prostředků je důkladné vylepšení stávajících konvenčních spalovacích motorů.
Mazda se zaměřila jak na benzinové, tak na dieselové motory. Zážehová verze s přímým vstřikováním je označena SKY-G. Má novou konstrukci bloku motoru, která se vyznačuje nižším mechanickým třením, přímé vstřikování zase dává široké možnosti nastavení pro plnění válců palivem a přesné dávkování poměru vzduchu a benzinu. Samozřejmostí je variabilní časování ventilů. Spotřeba paliva a točivý moment mají ve srovnání se současným 2,0 MZR o 15 % lepší hodnoty, motor umožní modelu Mazda3 dosahovat spotřeby na úrovni současné Mazdy2.
Vznětovou variantou je clean diesel SKY-D, jehož nový blok dosahuje mechanického tření na úrovni benzinového motoru. Konstruktéři se dále zaměřili na optimalizaci teploty a tlaku ve válcích, tvaru spalovacích prostorů a načasování vznícení směsi. Výsledkem je vylepšená tepelná účinnost, která společně s piezo-vstřikovači a dvoustupňovým turbodmychadlem snižuje proti současnému 2,2 MZR-CD spotřebu zhruba o 20 %. Mazda6 podle tvrzení automobilky s novým motorem dosáhne spotřeby podobné jako Mazda2.
Další snížení spotřeby o 5 % poskytne nová automatická převodovka SKY-Drive. U ní bylo sníženo množství náplně, došlo k omezení prokluzu měniče a snížení vnitřního tření.
Nové technologie se předvedou v podobě konceptu Kiyora. Ten dostane motor 1,3 SKY-G a šestistupňovou převodovku SKY-Drive. Dále je vybaven systémem vypínání motoru i-stop, rekuperací brzdné energie, má vylepšenou aerodynamiku a jeho hmotnost je o 100 kg nižší než u srovnatelného současného auta. Odhadovaná spotřeba tohoto konceptu je 3,1 l/100 km.