Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

McLaren chystá nové gran turismo, chce nabídnout tři místa jako F1

David Bureš
Diskuze (0)
Připravovaný model inspirovaný konfigurací a vzhledem legendární F1 nebude ryzí supersport, ale luxusní gran turismo.

McLaren chystá radikální výměnu své modelové nabídky. Do roku 2022 chce představit 15 nových modelů, které nahradí stávající portfolio. Součástí modelové řady se má stát také automobil inspirovaný slavným McLarenem F1.

Automobil odkazující na F1 siluetou karoserie, k nebi otevíranými dveřmi nebo třímístnou konfigurací interiéru však nebude radikální hypersport nahrazující P1, jak by se dalo očekávat, nýbrž luxusní gran turismo. Za to bude opravdu rychlé, insideři vůz popisují jako hyper-GT.

Vedle rychlosti novinka nabídne i naprostý luxus, má se dokonce jednat o nejluxusnější mclaren historie. To bude patrné hlavně v interiéru, který vsadí na vybrané materiály nebo rozsáhlé možnosti individualizace. Důležitý bude také aspekt pohodlí, ve výbavě nemá chybět luxusní sada zavazadel. Podvozek pak bude naladěn komfortněji než u současných modelů.

O pohon se postará dobře známý 3,8litrový vidlicový osmiválec s dvěma turbodmychadly, který v různých formách používají všechny aktuální modely značky. V tomto případě má nabídnout výkon okolo hranice 700 koní (515 kW). Přestože ve Wokingu pracují i na hybridech, chystané hyperGT se má spolehnout jen na spalovací motor.

Vysoký výkon bude kombinován s nízkou vahou. Cílem automobilky je dosáhnout co nejlepšího poměru výkonu a hmotnosti. Základem auta bude karbonový monokok z P1, který však bude upraven tak, aby umožnil trojmístnou konfiguraci interiéru. Tu si údajně vyžádali sami zákazníci, kvůli náročnosti vývoje takového řešení ji ale McLaren dosud odmítal. Až rostoucí prodeje a zisky znamenají, že si automobilka už může dovolit financování takového projektu.

Luxusní gran turismo by údajně mohlo být představeno v roce 2018 na oslavu 30 let od zahájení prací na originální F1. Legenda říká, že během čekání na odlet z tehdejší Velké ceny Itálie technický ředitel stáje McLaren F1 Gordon Murray nakreslil skicu ultimátního trojmístného supersportu, která natolik zaujala tehdejšího šéfa týmu Rona Dennise, že se rozhodl takový vůz skutečně postavit. Výsledný McLaren F1 byl představen v květnu 1992, pouhé čtyři roky po vzniku prvního nákresu.

HyperGT pak patrně bude jen limitka, spekuluje se o postavení pouhých 64 kusů. Právě v tolika exemplářích bylo totiž postaveno originální (silniční) F1. Spolu s prototypy a závodními variantami se však produkce F1 zastavila na celkových 106 exemplářích.

David Bureš
Diskuze (0)