Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mohutné investice McLarenu: 15 novinek za šest let a nový motor

David Bureš
Diskuze (0)
Výrobce supersportů z Wokingu chce v následujících letech výrazně navýšit své prodeje. Pomůže tomu rozšíření a obnovení jeho nabídky.

Britská značka McLaren působí ve Formuli 1 už od roku 1966, ve světě supersportů je ale stále junákem, vždyť vlastní výrobu silničních aut firma obnovila teprve před šesti lety. Po prvotní expanzi McLaren začíná myslet více do budoucnosti.

A budoucí roky budou u McLarenu ve znamení mohutných investic. V následujících šesti letech chce automobilka do nových produktů investovat rovnou miliardu liber (cca 35 miliard korun), výsledkem čehož má být 15 nových modelů a jedna nová pohonná jednotka. Detaily o novinkách odhalil generální ředitel McLarenu Mike Flewitt v rozhovoru pro server Automotive News Europe.

Flewitt přiznává, že miliardu liber na chystané investice si firma musí nejprve vydělat, žádná finanční injekce od investora není v plánu. Všechny investice budou pocházet z dosažených zisků, v rámci aktuální strategie McLaren čtvrtinu příjmu investuje zpět do produktů. V tom chce pokračovat i nadále, přičemž díky rostoucímu zisku bude firma moci investovat více.

Flewitt odhalil, že velká část investic bude užita na novou pohonnou jednotku a karoserii pro nové modely. Co se týče agregátu, tak generální ředitel McLarenu není moc sdílný. Není tak jasné, zda bude osmiválcem jako současné motory z Wokingu, nebo třeba šestiválcem.

Jistotou je však možnost spolupráce s elektromotorem, nabídku hybridů totiž McLaren výrazně rozšíří, do roku 2022 bude mít polovina modelů značky hybridní pohon. S ním se třeba počítá pro nástupce dnešní rodiny Super Series (650S a spol.). „Tato druhá pohonná jednotka bude nabízena souběžně s osmiválcem, který dnes máme, a od prvního dne do ní bude integrovaná hybridní technika,“ tvrdí šéf britského výrobce supersportů.

McLaren má již zkušenosti s plug-in hybridy, protože takový pohon už nabídl jeho hypersport P1. Do budoucna však firma počítá spíše s hybridy než plug-in hybridy. „Nezávislý hybrid je výhodnější,“ říká Flewitt s tím, že takového modelu se dočkáme na konci tohoto desetiletí. Možností je ale příchod čistého elektromobilu, který by mohl nahradit právě P1.

Pro použití hybridního pohonu bude uzpůsobena i nová struktura karoserie. Ta se sice proti dnešní technice změní, avšak nijak radikálně. Nadále využije karbonový základ s hliníkovým rámem, přičemž bude určena pro vozy s motorem uprostřed. Ústup od tradičního portfolia McLaren nechystá, třeba SUV firma rázně odmítá.

Nové modely mají McLarenu zvýšit jeho prodeje. Firma chce do roku 2022 prodávat 4.500 až 5.000 aut ročně, což je výrazně více než dnes. Loni a předloni McLaren předal zákazníkům zhruba 1.650 aut, cílem pro letošní rok je prodej 3.000 vozů, čemuž má pomoci rozběhnutí prodeje základních modelů rodiny Sports Series.

David Bureš
Diskuze (0)