reklama


23.10. 2014 David Bureš Google+ profil David Bureš

McLaren P1 GTR: Další detaily okruhového speciálu s 1.000 k

 

Okruhové speciály Ferrari FXX nebo Pagani Zonda R dostávají konkurenta z Velké Británie. Postaven je na základech plug-in hybridu P1.

McLaren odhaluje detaily očekávaného okruhového speciálu P1 GTR. Automobilka vůz ještě stále testuje, poprvé však nechává nahlédnout do jeho interiéru. Zvenku je novinka proti výchozí P1 ještě mnohem agresivněji.

Interiér P1 GTR je maximálně odlehčen a ještě více orientován na řidiče než výchozí model. I přes snahu o co největší redukci hmotnosti je P1 GTR vybaven klimatizací, aby se řidič během dne na okruhu tolik nezpotil.

Specialitou kabiny je volant, který je odvozen od toho z monopostu Formule 1 McLaren MP4-23 z roku 2008. Podobně jako ve Formuli 1 i v P1 GTR je většina ovládacích prvků soustředěna na střed volantu, to proto, aby pilot mohl změnit nastavení auta bez nutnosti sundat ruce z volantu.

Sedadla se šestibodovými pásy jsou odlehčená, inspirovala se těmi ze speciálů závodní série DTM. Sedačky budou připevněny přímo k šasi na základě individuálního požadavku zákazníka.

O pohon automobilu se postará stejné ústrojí jako ve výchozí P1, kombinace dvakrát přeplňovaného 3,8litrového osmiválce a elektromotoru ale bude dávat výkon až 1.000 koní (736 kW). Základní P1 se chlubí „jen“ 674 kW.

K tématu: McLaren P1 GTR – Oficiální skica okruhového monstra

Zatím poslední testy P1 GTR probíhaly ve vysokém horku na závodním okruhu v Bahrajnu, ty další jsou naplánovány na zimu, kdy se bude jezdit na vybraných tratích v Evropě. Bahrajnské testování se zaměřilo na ovladatelnost vozu, úpravu aerodynamiky a nastavení systému IPAS, který krátkodobě zvyšuje výkon auta.

Zákazníci P1 GTR dostanou k vozu i bonus podobný tomu u programu XX konkurenčního Ferrari. Klientům totiž budou k dispozici členové technického centra McLarenu, kteří jim budou pomáhat s vylepšováním jejich jezdeckého umění.

Pro zákazníky bude příští rok připraveno šest akcí na vybraných závodních tratích. Ke každému autu bude náležet jakýsi závodní tým, který se postará o to, aby vše fungovalo tak, jak má. Součástí týmu bude i kouč starající se o jízdní styl řidiče a hlavní inženýr, který bude analyzovat videa a telemetrii pro dosažení co nejlepšího času.

Spolupracujeme s TipCars.com
Provozovat historický palác fakt není ziskové, říká Konstantin z Lichtenštejna Provozovat historický palác fakt není ziskové, říká Konstantin z Lichtenštejna

Na české území přišli Lichtenštejnové už za Přemysla…

Zápisník Jany Havligerové: To zase byl týden Zápisník Jany Havligerové: To zase byl týden

Strana zelených o víkendu sjezdovala. Nově bude používat…

Prodej potravin a módy z e-shopů skokově roste, mobilem nakupují i senioři Prodej potravin a módy z e-shopů skokově roste, mobilem nakupují i senioři

Navzdory obtížné logistice jsou potraviny nejrychleji…

Kam s hotovostí? Do bezpečí anonymity Kam s hotovostí? Do bezpečí anonymity

To, že pro úschovu peněz není vaše domácnost tím…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček

Japonská automobilka chce pro spalování benzinu využívat…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 




Mini Stig začíná testovat elektrický McLaren P1 (+video) Mini Stig začíná testovat elektrický McLaren P1 (+video)

Slavný ochočený závodník Stig z pořadu Top Gear televize…

McLaren P1 se vrací jako elektromobil, ale je jen pro děti McLaren P1 se vrací jako elektromobil, ale je jen pro děti

McLaren Automotive se rozhodl, že si bude vychovávat své…

 



 
Mercedes-Benz C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Mercedes C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Včera

Mercedes-Benz C291 - prototypy skupiny C, skrývá zajímavou techniku a má úžasný zvuk!




Blesk.cz

Gott se zuby nehty brání otřesnému nařčení: Nejsem hypochondr!

Gott se zuby nehty brání otřesnému nařčení: Nejsem…

Když je vám špatně, odkládáte cestu k lékaři na úplně tu nejposlednější chvíli? To byste možná neměli. Ale také…

Zpověď ochrnutého moderátora Michala Jančaříka (41): Věří, že bude znovu chodit?

Zpověď ochrnutého moderátora Michala Jančaříka (41):…

V poslední době se Michalu Jančaříkovi (41) lepí smůla na paty. Nejdřív ho zlobila ledvina, po transplantaci se…

 

iSport.cz

Gentleman Federer? Legendě ruply nervy, vzteky rozházela věci

Gentleman Federer? Legendě ruply nervy, vzteky…

Má pověst gentlemana, v osmifinále Australian Open to však Roger Federer vůbec nepotvrdil. V zápase s japonským…

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

Fotbalisté Barcelony zvítězili v 19. kole španělské ligy v Eibaru 4:0 a dotáhli se k čelu tabulky. Real Madrid…

 

Reflex.cz

Okamura v objetí s vlivnými kritiky uprchlíků a Islámu – Le Penovou, Wildersem či Frauke Petryovou

Okamura v objetí s vlivnými kritiky uprchlíků a…

Poslanec Tomio Okamura se v těchto dnech ocitl v „objetí“ s významnými evropskými politiky, kteří stále více…

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav Klaus ml. otevřel Centrum pro občanské svobody

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav…

Pravicový think tank Centrum pro občanské svobody včera v pražském hotelu Don Giovanni oficiálně otevřel Václav…

 
 
reklama