Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

McLaren P1 je hybrid, má 916 koní a 900 N.m

Aleš Dragoun
Diskuze (10)
Do autosalonu v Ženevě sice ještě nějaký ten den zbývá, McLaren už ale konečně uvolnil další technické detaily o novém supersportu P1.

Zážehový vidlicový osmiválec typu M838T s objemem 3,8 l a dvěma turbodmychadly sice už známe z MP4-12C, ale v případě P1 dostal několik modifikací. Na úpravách spolupracoval i dlouholetý dodavatel paliv a maziv Mobil 1. Hlavní novinkou je však přídavný elektromotor. Výsledkem je celkových 916 koní (tedy 674 kW) a 900 N.m točivého momentu od 4000 otáček. Benzinová jednotka sama o sobě dává 542 kW (727 k) při 7500 min-1 a 720 N.m/4000 min-1.

Proč elektromotor? Tady jde spíše o okamžitou reakci na plynový pedál než o emise, ale samozřejmě, McLaren neopomíná zdůraznit jejich hodnotu pod 200 g/km. Čistě na elektřinu je pak supersport schopen ujet deset kilometrů. Samotný agregát s parametry 132 kW (179 k) a 260 N.m pochází z vlastního vývoje, tedy konkrétně od divize McLaren Automotive. Původ v královně motoristického sportu mají nastavitelné křídlo včetně DRS (Drag Reduction System) a systém IPAS (Instant Power Assist System), který dává elektromotoru krátkodobě až dvojnásobek jeho výkonu. Oba se ovládají tlačítky na volantu, DRS lze vypnout buď takto, nebo stiskem brzdového pedálu.

Elektromotor je připojen přímo k osmiválci, napomáhá také rychlejšímu řazení nahoru a oba můžou pracovat i současně. McLaren se však nezmiňuje o tom, zda V8 funguje i samostatně bez elektrické podpory. Celková síla se přenáší na zadní kola díky sedmistupňové dvouspojkové převodovce. Pokud jsou prázdné baterie, auto startuje na benzin a chlazené akumulátory o celkové váze 96 kg se postupně dobíjejí. Jsou umístěny v karbonové skořepině auta. Nechybí ani palubní nabíječka, která je schopna je naplnit zpět na maximální kapacitu za dvě hodiny. Může zůstat buď v zavazadlovém prostoru auta, nebo doma v garáži.

To je prozatím vše. P1 se sice představil už loni v Paříži a pak absolvoval privátní americké turné, produkční verze s dokončeným interiérem bude však k vidění až zanedlouho v Ženevě. Na další oficiální data o akceleraci, zrychlení a možná i cenách si budeme tedy muset počkat zřejmě až do švýcarské premiéry.

Aleš Dragoun
Diskuze (10)
Avatar - Hammunasakra
21. 2. 2013 12:03
Re: No tak
:-)
Avatar - Hammunasakra
21. 2. 2013 12:03
Re: Parádní 2013
Pěkně napsáno :yes: Vidím to vlastně NAPROSTO STEJNĚ :-)
21. 2. 2013 08:38
Re: No tak
V téhle třídě prakticky nelze říct "nic moc". Je to jen o osobních preferencích a sympatiích. Tady se jen zírá, popř. za volantem udiveně pozitivně nadává a přihlouple směje. :yes:
21. 2. 2013 08:35
Re: Parádní 2013
Těžko soudit. Možné je všechno. Při množství zkušeností Audi na Lemans na to know-how určitě mají ale je otázkou, jestli Audi, navíc pod křídly koncernu je tou automobilkou, které bude umožněno toto drahé know-how aplikovat do silničního auta. Jedna věc je postavit přeci jen konvenční (a to teď myslím hlavně technologicky) R8, ale jinou věcí je postavit konkurenci (nebo překonat) "kosmické lodě", kterými P1 i F70 nepochybně budou. Při té dokonalosti, kterou Ferrari ve svých top modelech předvádí (458, F12) to bude mít P1 hodně těžké. Navíc doby McLarenu F1, kdy si o vývoji rozhodovali jen konstruktéři a prakticky bez marketingového oddělení jsou pryč. I Gordon Muray řekl, že si myslí, že právě kvůli tomuto bylo F1 poslední svého druhu a teď už není šance aby někdo něco takového postavil. A to je ten důvod proč si myslím, že to bude mít P1 velmi těžké. Něco už naznačuje MP4-12C, které je očividně jízdně dokonalé, ale scházejí mu emoce, které poskytuje 458. To Ferrari umí.
Avatar - Hammunasakra
21. 2. 2013 01:59
Re: No tak
Rowan je VYNIKAJÍCÍ řidič (který by nás tady VŠECHNY velmi pravděpodobně "strčil do kapsy" :-)
A říct o TAKOVÉMHLE autu "Nic moc" - to "je síla" ;-)