Mercedes A 180 CDI je nejúspornějším Benzem všech dob
Třetí generace třídy A se ve světové premiéře představila na letošním autosalonu v Ženevě a zhruba v polovině roku vstoupila i na český trh. Jednoprostorová karoserie malého MPV se stala minulostí a novinka se oproti svému předchůdci snížila o 18 cm.
Mercedes-Benz třídy A se proměnil v prémiový hatchback s karoserií dlouhou 4.292 mm, širokou 1.780 mm a vysokou 1.433 mm. S těmito rozměry vyrazil proti svým největším konkurentům v podobě Audi A3 a BMW řady 1.
Vedle moderní techniky a atraktivního designu hodlá nová třída zaujmout veřejnost i svou hospodárností a přívětivostí k životnímu prostředí. V provedení A 180 CDI s manuální převodovkou má novinka v kombinovaném režimu spotřebu paliva jen 3,8 litru na 100 km a emise CO2 v hodnotě 98 g/km.
Není bez zajímavosti, že tato motorizace o objemu 1,5 litru s výkonem 80 kW a točivým momentem 260 Nm vznikla ve spolupráci s Renaultem, zatímco verze A 180 CDI s dvouspojkovou převodovkou je vybavena agregátem řady OM 651 o objemu 1,8 l vyvinutým přímo u Mercedesu.
Mercedes-Benz A 180 CDI srovnání s konkurenty | |||
Model | Mercedes-Benz A 180 CDI BlueEFFICIENCY 5dv. | Audi A3 1,6 TDI 3dv. | BMW 116d EfficientDynamics 5dv. |
Převodovka | 6M | 6M | 6M |
Zdvihový objem [cm3] | 1461 | 1598 | 1598 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 80/4000 | 77/3000-4000 | 85/4000 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 260/1750-2500 | 250/1500-2750 | 260/1750-25000 |
Max. rychlost [km/h] | 190 | 195 | 195 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 11,3 | 10,7 | 10,5 |
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] | 3,8 | 3,8 | 3,8 |
Pohotovostní hmotnost [kg] | 1395 | 1305 | 1385 |
Ceny [Kč] | 649.060 | 582.300 | 655.000 |
Mercedes-Benz uvádí, že A 180 CDI s manuální převodovkou má až o 26 % nižší spotřebu paliva než jeho přímý předchůdce. Novince se vznětovým motorem byl za její hospodárnost udělen ekologický certifikát v souladu s normou ISO TR 14062. Tento certifikát je založen na komplexním hodnocení životního cyklu nové třídy A.
Německá automobilka dosáhla u třetí generace třídy A hranice, kdy je 95 % hmotnosti materiálu použitého na stavbu vozu recyklovatelného. Celkem 20 dílů, představujících 20,8 kilogramů, je vyrobeno z přírodních materiálů, což je o 36 % více než u předchozího modelu. Poprvé jsou k výrobě krytu motoru použity biopolymery (platí pro benzínový motor M 270). Zvýšil se také důraz na uzavřený cyklus materiálů, například podběhy jsou vyrobeny z recyklovaných baterií a nárazníků, kryt baterie z odpadu po výrobě palubní desky.