Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes A 180 CDI je nejúspornějším Benzem všech dob

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (14)
Nový Mercedes-Benz třídy A se základní vznětovou motorizací má nejnižší spotřebu paliva v historii své značky.

Třetí generace třídy A se ve světové premiéře představila na letošním autosalonu v Ženevě a zhruba v polovině roku vstoupila i na český trh. Jednoprostorová karoserie malého MPV se stala minulostí a novinka se oproti svému předchůdci snížila o 18 cm.

Mercedes-Benz třídy A se proměnil v prémiový hatchback s karoserií dlouhou 4.292 mm, širokou 1.780 mm a vysokou 1.433 mm. S těmito rozměry vyrazil proti svým největším konkurentům v podobě Audi A3 a BMW řady 1.

Vedle moderní techniky a atraktivního designu hodlá nová třída zaujmout veřejnost i svou hospodárností a přívětivostí k životnímu prostředí. V provedení A 180 CDI s manuální převodovkou má novinka v kombinovaném režimu spotřebu paliva jen 3,8 litru na 100 km a emise CO2 v hodnotě 98 g/km.

Není bez zajímavosti, že tato motorizace o objemu 1,5 litru s výkonem 80 kW a točivým momentem 260 Nm vznikla ve spolupráci s Renaultem, zatímco verze A 180 CDI s dvouspojkovou převodovkou je vybavena agregátem řady OM 651 o objemu 1,8 l vyvinutým přímo u Mercedesu.

Mercedes-Benz A 180 CDI srovnání s konkurenty
ModelMercedes-Benz A 180 CDI BlueEFFICIENCY 5dv.Audi A3 1,6 TDI 3dv.BMW 116d EfficientDynamics 5dv.
Převodovka6M6M6M
Zdvihový objem [cm3]146115981598
Válce/ventily4/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]80/400077/3000-400085/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]260/1750-2500250/1500-2750260/1750-25000
Max. rychlost [km/h]190195195
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,310,710,5
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]3,83,83,8
Pohotovostní hmotnost [kg]139513051385
Ceny [Kč]649.060582.300655.000

Mercedes-Benz uvádí, že A 180 CDI s manuální převodovkou má až o 26 % nižší spotřebu paliva než jeho přímý předchůdce. Novince se vznětovým motorem byl za její hospodárnost udělen ekologický certifikát v souladu s normou ISO TR 14062. Tento certifikát je založen na komplexním hodnocení životního cyklu nové třídy A.

Německá automobilka dosáhla u třetí generace třídy A hranice, kdy je 95 % hmotnosti materiálu použitého na stavbu vozu recyklovatelného. Celkem 20 dílů, představujících 20,8 kilogramů, je vyrobeno z přírodních materiálů, což je o 36 % více než u předchozího modelu. Poprvé jsou k výrobě krytu motoru použity biopolymery (platí pro benzínový motor M 270). Zvýšil se také důraz na uzavřený cyklus materiálů, například podběhy jsou vyrobeny z recyklovaných baterií a nárazníků, kryt baterie z odpadu po výrobě palubní desky.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (14)
19. 10. 2012 12:24
Re: A při tom je to RENAULT
Voloviny plácáš ty.
To, že použili evoluci použitýho motoru je celkem logický a tomu jsem se nesmál.
Naopak irinii vyplozené marketingovým oddělením ano.
Ericn neměl problém to pochopit, ty zřejmě ano.
Chce to nejen číst, ale vnímat a neplácat voloviny, že.

(Mazda - Skyactive, Subaru BRZ - aspoň myslím)
19. 10. 2012 09:53
Re: A při tom je to RENAULT
Tak třeba Subaru 2,0D (ikdyž už je chvilku na trhu) a pak Mazda (ta dokonce komplet)
Avatar - Kolouš
19. 10. 2012 09:48
ruda svine
Mozna trochu OT, ale ted prave najizdi do prazskeho showroomu na Chodove Rote Sau.
Auto se spotrebou asi deseti uspornych acek... Auto co voni benzinem...
Avatar - KANKUNEN
19. 10. 2012 06:54
Staré 180 CDI
byl zase nejhlučnější motor, ale ze všech výrobců.
Avatar - WinDiesel
18. 10. 2012 20:21
Re: 133 fotografií....
Dobry postreh.