Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-AMG GLC 43 4Matic: Rychlé SUV dostalo třílitrové biturbo

David Bureš
Diskuze (19)
SUV GLC bylo dosud dostupné výhradně se čtyřválcovými motory, zájemci o šestiválec musí sáhnout po verzi od AMG.

Modely AMG už dávno nejsou jen o sporťácích a rychlých sedanech, divize z Affalterbachu se už dlouhá léta zaměřuje i na úpravu SUV. Vůbec poprvé však míří do segmentu středně velkých SUV, když nově představuje model Mercedes-AMG GLC 43 4Matic. Předchozí GLK nikdy v plnohodnotné verzi AMG nedorazilo, dostupné bylo jen s AMG paketem.

Pod kapotou se objevuje stejný agregát jako v modelech Mercedes-AMG C 43 a Mercedes-AMG E 43, což znamená použití třílitrového šestiválce s dvěma turbodmychadly. Jednotka je jako v C 43 vyladěna na výkon 270 kW a točivý moment 520 N.m, který je dostupný v širokém pásmu 2500 až 4500 otáček. Nedávno prezentované E 43 používá výkonnější verzi s 295 kW.

Díky silnému agregátu GLC 43 zrychlí z 0-100 km/h za 4,9 sekundy. Maximální rychlost je jako již tradičně elektronicky omezena na 250 km/h. Normovaná kombinovaná spotřeba paliva činí 8,3 l/100 km.

Motor je standardně spárován s devítistupňovým automatem. Ten umí sám sázet meziplyny, v módu Sport Plus pak nabídne velice krátké časy přeřazení. V manuálním režimu je možné řadit pomocí páček pod volantem, převodovka si navíc sama nepřeřadí.

Jak vyplývá z názvu modelu, GLC 43 4Matic sériově využívá pohon všech kol. Ten v základním režimu v poměru 31:69 klade důraz na zadní nápravu, což pomáhá jízdním vlastnostem a trakci během akcelerace.

Základem je též sportovně naladěný adaptivní podvozek se vzduchovým odpružením. Řízení má pak proměnlivý převod v závislosti na rychlosti. O zastavení se starají karbonové brzdy, přední kotouče mají 360 x 36 mm a čtyřpístkové třmeny, zadní pak 320 x 24 mm a jednopístkové třmeny.

Samozřejmostí je i ostřejší vzhled, vpředu se objevuje stále tradičnější „diamantová“ maska chladiče. Pětipaprsková 19palcová kola jsou pak černě lakována, zatímco záď zdobí dvě dvojité koncovky výfuku.

Mercedes-AMG GLC 43 4Matic se veřejnosti poprvé oficiálně představí na nadcházejícím autosalonu v New Yorku, který startuje už ve středu 23. března. Příjem objednávek bude zahájen 4. dubna, první vozy se u prodejců objeví během června.

David Bureš
Diskuze (19)
Avatar - AUDIRS6
18. 3. 2016 19:02
tak GLC 63 AMG sa uz testuje
[odkaz]
:-)
Avatar - AUDIRS6
18. 3. 2016 09:55
Re: Tak som sa pozrel do vesteckej gule...
k BMW - tam som asi zase predbehol buducnost - M340i sa vraj naozaj chysta...:
[odkaz]
No a MB a naftove AMG ? Aj to tu uz bolo :-) napriklad...:
[odkaz]

BMW 50d - je otazka casu, kedy sa ten motor presunie nizsie z 5er-u.
A silne naftove medvede su vraj na ceste, otazka je len, ci na to hodia nejaky ten stitok AMG, alebo ich nechaju ako obycajne silne naftove modely. Ale kedze byt sportovy je "in" a za stitok AMG je mozne si v cenniku vypytat nejake to ojro navyse, tak ho tam proste cakam.
Ci bude takyto naftak silnejsi ako porovnatelny benzinak ? No asi aj bude. Vid tie spekulacie o 400/409 PS a aktualna E klassa 43 AMG ma "iba" 295 kW / 401 PS... ;-)
Ale je dost mozne, ze tak ako tu je to "43 AMG" slabsie ako v E-klasse, bude mozno aj pre "C-ckove" modely slabsi a pre "E-ckove" modely silnejsi. ;-)
Avatar - fOE
18. 3. 2016 06:48
Re: Tak som sa pozrel do vesteckej gule...
MB AMG se k dieslum stavi vicemene odmitave. Ano, nejspis proto ze nemaj co nabidnout, i tak si ale nemyslim ze by se zrovna u MB mohlo stat ze v jednom modelu uvidime poloAMG diesel silnejsi nez poloAMG benzin. Proto si ja osobne na GLC AMG s CDI nevsadim. V tomto duchu jede hlavne audi, ani BMW tohle nedela (tam kde je nejvyssi motorizace 35i nebo nove 40i, tam 50d nenajdes. Nenajdes ho ani v 3er, ani v X3 ikdyz by se tam urcite vesli).

Btw. nic jako M335i nebo M340i neexistuje. ;-) Muzes si na trojku dokoupit dily z M performance divize, ale jako celistvy model a primou konkurenci S4 / C43 AMG BMW nic nestavi.
Avatar - CHerokee
17. 3. 2016 21:03
Re: ***
On je velký rozdíl mezi továrními motory a AMG. Však GLA s 45 udělá stovku za 4,5 sekundy. Ale jak jsem psal, tady se hodí spíše 6 válec pseudoamg.
Avatar - nardoxx
17. 3. 2016 20:17
palec hore
Jeden z mála Mercedesov čo sa mi ako tak páči dostal celkom slušný motor...za mňa palec hore :yes: