Mercedes-AMG E 43 4Matic: Sportovní sedan má třílitrové biturbo s 295 kW
Podobu nové generace Mercedesu třídy E známe od začátku ledna. Nyní se po běžných verzích sedanu představuje i varianta z dílny AMG. Světu se oficiálně představí ještě tento měsíc na autosalonu v New Yorku, který startuje 23. března.
Novinka se oficiálně jmenuje Mercedes-AMG E 43 4Matic, přičemž číselné označení naznačuje, že se později dočkáme ještě silnějšího osmiválcového provedení. E 43 je poháněno třílitrovým šestiválcem biturbo, známým z menšího C 43 (donedávna C 450 AMG), v tomto případě je však naladěn na 295 kW (+25 kW). Točivý moment zůstal na hodnotě 520 N.m.
Vyššího výkonu se podařilo dosáhnout užitím dvojice větších turbodmychadel s plnicím tlakem 1,1 baru, úpravami prošla také řídicí jednotka. Vložky válců jsou opět pokryty materiálem Nanoslide, který Mercedes testoval i ve Formuli 1. Nanoslide je vysoce odolný proti opotřebení, navíc snižuje tření a spolu s vícenásobným vstřikováním s maximálním tlakem 200 bar zlepšuje účinnost motoru.
Agregát spolupracuje s devítistupňovou automatickou převodovkou s obchodním označením 9G-Tronic. Konstruktéři pomocí úpravy softwaru zkrátili čas nutný na změnu převodu, ve sportovním módu pak převodovka sama sází meziplyny. Samozřejmostí je možnost manuálního řazení pomocí páček pod volantem, přičemž Mercedes zdůrazňuje, že automat sám nepřeřadí, pokud dosáhne omezovače otáček.
Jak z názvu auta vyplývá, je sportovní céčko vybaveno pohonem všech kol. Ten v základním nastavení klade důraz na pohon zadní nápravy – dozadu je posíláno 69 % točivého momentu. Toto řešení má zlepšovat jízdní vlastnosti a trakci během akcelerace.
Jízdním vlastnostem napomáhá též vzduchový podvozek se sportovním naladěním od pracovníků z Affalterbachu nebo upravené zavěšení. To dostalo nové klouby nebo negativnější odklon. O zastavení se starají kotouče s rozměry 360 x 36 mm vpředu a 360 x 26 mm vzadu. Řízení má variabilní převod.
Mercedes-AMG E 43 4Matic se proti běžným variantám samozřejmě liší také svým vzhledem. Vpředu se objevuje svalnatější nárazník a nová maska chladiče, vzadu jsou dva páry chromovaných koncovek výfuku a decentní difusor. Posádka sedí ve sportovních sedadlech, palubní deska je čalouněna kůží. Digitální displej před řidičem má pak upravenou grafiku.
Prodej nového E 43 4Matic bude oficiálně zahájen 20. června. První automobily se u zákazníků objeví během letošního září.
Mercedes-AMG E 43 – srovnání s konkurencí | ||||
Model | Mercedes-AMG E 43 4Matic | Audi S6 quattro | BMW 550i | Lexus GS F |
Motor | 3.0 V6 biturbo | 4.0 TFSI | 4.4 V8 twin-turbo | 5.0 V8 |
Zdvihový objem [cm3] | 2996 | 3993 | 4395 | 4969 |
Válce/ventily | 6/4 | 8/4 | 8/4 | 8/4 |
Největší výkon [kW/min] | 295/6100 | 331/5800-6400 | 330/5500-6000 | 351/7100 |
Točivý moment [N.m/min] | 520/2500-5000 | 550/1400-5700 | 650/2000-4500 | 530/4800-5600 |
Převodovka | 9A | 7DS | 8A | 8A |
Max. rychlost [km/h] | 250 | 250 | 250 | 270 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 4,6 | 4,4 | 4,6 | 4,6 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 8,3 | 9,2 | 8,6 | 11,2 |
Pohotovostní hm. [kg] | 1765 | 1895 | 1905 | 1790 |