Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-AMG E 43 4Matic: Sportovní sedan má třílitrové biturbo s 295 kW

David Bureš
Diskuze (34)
Nová šestiválcová verze třídy E zrychlí z 0-100 km/h za 4,6 sekundy a kvůli omezovači rychlosti jede maximálně 250 km/h. Do prodeje vstoupí v červnu.

Podobu nové generace Mercedesu třídy E známe od začátku ledna. Nyní se po běžných verzích sedanu představuje i varianta z dílny AMG. Světu se oficiálně představí ještě tento měsíc na autosalonu v New Yorku, který startuje 23. března.

Novinka se oficiálně jmenuje Mercedes-AMG E 43 4Matic, přičemž číselné označení naznačuje, že se později dočkáme ještě silnějšího osmiválcového provedení. E 43 je poháněno třílitrovým šestiválcem biturbo, známým z menšího C 43 (donedávna C 450 AMG), v tomto případě je však naladěn na 295 kW (+25 kW). Točivý moment zůstal na hodnotě 520 N.m.

Vyššího výkonu se podařilo dosáhnout užitím dvojice větších turbodmychadel s plnicím tlakem 1,1 baru, úpravami prošla také řídicí jednotka. Vložky válců jsou opět pokryty materiálem Nanoslide, který Mercedes testoval i ve Formuli 1. Nanoslide je vysoce odolný proti opotřebení, navíc snižuje tření a spolu s vícenásobným vstřikováním s maximálním tlakem 200 bar zlepšuje účinnost motoru.

Agregát spolupracuje s devítistupňovou automatickou převodovkou s obchodním označením 9G-Tronic. Konstruktéři pomocí úpravy softwaru zkrátili čas nutný na změnu převodu, ve sportovním módu pak převodovka sama sází meziplyny. Samozřejmostí je možnost manuálního řazení pomocí páček pod volantem, přičemž Mercedes zdůrazňuje, že automat sám nepřeřadí, pokud dosáhne omezovače otáček.

Jak z názvu auta vyplývá, je sportovní céčko vybaveno pohonem všech kol. Ten v základním nastavení klade důraz na pohon zadní nápravy – dozadu je posíláno 69 % točivého momentu. Toto řešení má zlepšovat jízdní vlastnosti a trakci během akcelerace.

Jízdním vlastnostem napomáhá též vzduchový podvozek se sportovním naladěním od pracovníků z Affalterbachu nebo upravené zavěšení. To dostalo nové klouby nebo negativnější odklon. O zastavení se starají kotouče s rozměry 360 x 36 mm vpředu a 360 x 26 mm vzadu. Řízení má variabilní převod.

Mercedes-AMG E 43 4Matic se proti běžným variantám samozřejmě liší také svým vzhledem. Vpředu se objevuje svalnatější nárazník a nová maska chladiče, vzadu jsou dva páry chromovaných koncovek výfuku a decentní difusor. Posádka sedí ve sportovních sedadlech, palubní deska je čalouněna kůží. Digitální displej před řidičem má pak upravenou grafiku.

Prodej nového E 43 4Matic bude oficiálně zahájen 20. června. První automobily se u zákazníků objeví během letošního září.

Mercedes-AMG E 43 – srovnání s konkurencí
ModelMercedes-AMG E 43 4MaticAudi S6 quattroBMW 550iLexus GS F
Motor3.0 V6 biturbo4.0 TFSI4.4 V8 twin-turbo5.0 V8
Zdvihový objem [cm3]2996399343954969
Válce/ventily6/48/48/48/4
Největší výkon [kW/min]295/6100331/5800-6400330/5500-6000351/7100
Točivý moment [N.m/min]520/2500-5000550/1400-5700650/2000-4500530/4800-5600
Převodovka9A7DS8A8A
Max. rychlost [km/h]250250250270
Zrychlení 0-100 km/h [s]4,64,44,64,6
Komb. spotřeba [l/100 km]8,39,28,611,2
Pohotovostní hm. [kg]1765189519051790

David Bureš
Diskuze (34)
11. 3. 2016 22:56
MB
momentálně nejhezčí auto na trhu a ten interiér nádhera elegance a luxus..
Avatar - Ham.
11. 3. 2016 19:55
Re: Srovnání
AMG C 43 je konkurence S4 nebo 340i, tak jako je AMG E 43 konkurence S6 nebo 550i. Vidí to tak prakticky všechna motoristická média
[odkaz]
To že se mezigeneračně mění počty válců a to různě u různých konkurentů je vedlejší, rozhoduje cena a zařazení podle výkonu v hierarchii modelu (druhé nejsilnější motorizace). To bys stejně dobře mohl říci, že C 63 AMG není konkurence M3 protože C 63 AMG je osmiválec a nelze ho srovnávat s šestiválcem v M3 nebo s šestiválcem na kterém vyjede pravděpodobně RS4. Lze a všichni to dělají a budou dělat, protože jsou to jednoduše nejsilnější/nejdražší motorizace.
11. 3. 2016 19:15
Re: Vydařené E (subjektivně)
Jestli se nic nezměnilo, tak automat bude jako obvykle Achilovou patou tohoto stroje.
Avatar - Hammunasakra
11. 3. 2016 16:22
Re: Vydařené E (subjektivně)
Moje řeč :yes: :-)
11. 3. 2016 15:54
Vydařené E (subjektivně)
Na (v) tomhle Éčku by mi nevadilo fakt ujíždět dennodenně...
Vydařené... automatický devítistupeň s meziplynem, manuální řazení bez vlivu omezovače... motor, který s tím vším bezesporu pořádně zahýbe... ke všemu Mercedes. Co víc si přát :-)
Nová Éčková řada je pro mne celkově velmi příjemná automobilová událost...