Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-AMG GT4 je závodním derivátem bestiálního GT R

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Nejnovějším zástupcem modelu Mercedes-AMG GT se stává provedení, které je připraveno pro nasazení v závodech třídy GT4.

Mercedes-AMG odhaluje nový přírůstek do svého závodního programu pro zákazníky v podobě modelu GT4, jehož základem je silniční model GT R, který byl odhalen na loňském Festivalu rychlosti v Goodwoodu.

Základem nového závodního stroje je velmi pevný hliníkový prostorový rám, jehož tuhost dále zvyšuje trubková klec z vysokopevnostní oceli a doplňují panely karoserie z uhlíkových vláken. V konstrukci podvozku je pak rovněž využito hliníkových slitin.

V přídi má GT4 uložen dvojicí turbodmychadel přeplňovaný vidlicový osmiválec o objemu 4,0 litru, který byl v tomto případě naladěn tak, aby poskytoval nejvyšší výkon 375 kW (510 k) a točivý moment 600 N.m. Tyto hodnoty míří na zadní kola prostřednictvím šestistupňové sekvenční převodovky a mechanického samosvorného diferenciálu s hořčíkovou skříní na zadní kola.

Mercedes-AMG GT4 byl při vývoji podroben důkladnému testování v aerodynamickém tunelu a provedené úpravy odpovídají regulím třídy GT4. Výraznější změny oproti silničnímu GT R se odehrály především v oblasti předních partií, pod zádi a odlišné je i provedení přítlačného křídla na zádi.

Kupé s rozvorem náprav 2630 mm, celkovou délkou 4618 mm, šířkou 1996 mm, výškou 1265 mm a hmotností 1390 kg zvládne podle materiálů automobilky akceleraci z 0 na 100 km/h v čase pod 4,0 s. Maximální rychlost se má v závislosti na finálním nastavením vozu pohybovat nad 250 km/h.

Mercedes-AMG plánuje dodávky prvních vozů GT4 závodním týmům před koncem letošního roku a již nyní uvádí jeho cenu, která je stanovena na 198.850 euro bez DPH (zhruba 5.210.000 Kč).

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Avatar - CHerokee
26. 7. 2017 21:01
Divné
Chcete říct, že cestovní verze je silnější než závodní? To pochybuju.