Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-AMG se zbavil podílu v MV Agusta. Koupil ho ruský magnát

David Bureš
Diskuze (1)
Krátce po nákupu motocyklových značek se jich automobilky zase zbavují. Nad podobným krokem jako Mercedes-AMG uvažuje také Audi.

Když v roce 2014 koupil koncern Daimler prostřednictvím Mercedes-AMG čtvrtinový podíl v motocyklovém výrobci MV Agusta, byla to velká sláva. Výrobci z tohoto spojení chtěli těžit hlavně z marketingové hlediska, v roce 2016 Mercedes-AMG dokonce oznámil, že motorky MV Agusta bude prodávat ve svých showroomech. Letos ale italsko-německé spojenectví končí.

Mercedes-AMG se totiž rozhodl svůj podíl ve firmě sídlící v italském městě Varese prodat. Koupila ho společnost ComSar Invest, která je vlastněná ruským magnátem Timurem Sardarovem, jehož bohatství pochází z těžby ropy a plynu. Zbytek patří rodině zesnulého Claudia Castiglioniho, který MV Agustu koupil v roce 2010 od amerického výrobce Harley Davidson.

Největší slávu MV Agusta, firma založená v roce 1945, zažila v šedesátých letech, kdy jezdci jako John Surtees a Mike Hailwood s jejími stroji úspěšně závodili v motocyklovém šampionátu. Poté její sláva postupně uvadala a několikrát změnila majitele. Stále ale uměla nadchnout svými silnými tříválci, které hodně zajímaly Mercedes-AMG, když do firmy vstoupil.

„Naše přítomnost má za cíl prostřednictvím našich klíčových kompetencí a dovedností podporovat a posílit MV Agustu. V následujících letech budeme posilovat pozici nadprůměrného výrobce motocyklů. Zaměříme naše financování na posílení prodejní sítě a služeb MV Agusta. Naše znalosti v oblasti technologií, webu a marketingu pomůžou expandovat na nové trhy a rozšířit zákaznickou základnu MV Agusty,“ uvedl k transakci Timur Sardarov.

MV Agustu trápily finanční potíže, mohutně investovala do nových modelů, což ve výsledku znamenalo nutnou restrukturalizaci. Díky ní se nakonec za rok 2016 dostala do černých čísel, přesto hledala nového partnera, protože Mercedes-AMG do firmy tolik neinvestoval.

Nový majitel MV Agusty není jedinou takovou změnou v motocyklovém světě. Změnit vlastníka by mohlo také Ducati, kterého se kvůli snaze o snížení nákladů chce zbavit Audi. Čtyři kruhy koupily Ducati prostřednictvím Lamborghini v roce 2012, když o italskou značku měl zájem právě také Mercedes. BMW se pak již v roce 2013 zbavilo Husqvarny, kterou vlastnilo od roku 2007, a nabízí už jen motocykly s modrobílou vrtulkou. Jen po pár letech se ale automobilky těchto akvizic zase zbavují.

David Bureš
Diskuze (1)
27. 7. 2017 17:07
motocykly mercedes
A za nějakou dobu se objeví zpráva Mercedes zahájil sériovou výrobu motocyklů, jak jinak než tříválcových. Náhodou stejné koncepce a designu . A u Audi můžeme očekávat to samé. Ti na prodeji vydělají a ještě si odnesou kořist v dokumentaci.