reklama


Mercedes-Benz A 160 CDI - tentokrát CDI

Mercedes-Benz A 160 CDI - tentokrát CDI

 
 

Aféra s převrácením při tzv. losím testu je již dávno zažehnána, noví majitelé áčka z toho profitují bezplatně dodávaným systémem ESP (elektronický program stability - původně za příplatek 1500 marek). Díky mnoha úpravám na podvozku (snížení těžiště, silnější skrutné stabilizátory, nízkoprofilové pneumatiky, 15" ráfky) jsou dnes jízdní vlastnosti áčka mimořádně dobré. Ani "drsné" projíždění...

Aféra s převrácením při tzv. losím testu je již dávno zažehnána, noví majitelé áčka z toho profitují bezplatně dodávaným systémem ESP (elektronický program stability - původně za příplatek 1500 marek). Díky mnoha úpravám na podvozku (snížení těžiště, silnější skrutné stabilizátory, nízkoprofilové pneumatiky, 15" ráfky) jsou dnes jízdní vlastnosti áčka mimořádně dobré. Ani "drsné" projíždění zatáček na hranici adheze nezpůsobuje přílišné naklánění nebo směrovou nestabilitu. Na běžné silnici se mi ESP nikdy nepodařilo spustit. Přesto je pocit, že nad případnou chybou řidiče drží ochrannou ruku ESP, až nebezpečný. Při opravdu nevybíravém kroužení po testovací dráze se ESP občas spustí a zásahem do brzdové soustavy eliminuje přicházející smyk. Brzdy mají dostatečný a neslábnoucí účinek. Navíc jsou vybaveny systémem BAS (urychlovač brzdného účinku při náhlém brždění). Jinak řečeno, úpravy na podvozku se podařily.

Horší je to však s odpružením vozu. Díky všem úpravám, které hledí jen a jen na bezpečnost, se bohužel asi trošku pozapomnělo na pohodlí posádky. Vzhledem k tomu, že naše silniční síť je dnes dosti zubožená a stav se spíše zhoršuje, je u nás velmi tvrdé "naladění" podvozku problém. Při překonání prakticky každé nerovnosti na silnici áčko bez výrazného tlumení přenese otřes na posádku. Delší jízda, kterou je áčko schopno bez problémů absolvovat, může být na našich nekvalitních silnicích problém.

Testovaný vůz byl osazen zcela novým vznětovým agregátem s přímým vstřikováním paliva a čtyřmi ventily na válec. Vyrábějí se dvě výkonové varianty 44 a 66 kW, přičemž objem 1689 cm3 je stejný. Slabší testovaná varianta má název 160 CDI, silnější 170 CDI.

Motor testovaného 160 CDI měl relativně nízký výkon 44 kW dosahovaný při pouhých 3600 ot/min, který je částečně kompenzován točivým momentem 160 Nm, který je k dispozici již při 1500 ot/min. Z těchto parametrů je zřejmé, že nízké otáčky jsou doménou tohoto motoru. Toho si byli dobře vědomi konstruktéři Mercedesu. Převodovka je "udělaná" tak, že například při 100 km/h točí motor na pátý převodový stupeň pouze 1950 ot/min! Pro srovnání, Passat 1,8 T se silným motorem (110 kW) točí 2600 ot/min a Octavia 1,8 20V (92 kW) 3000 ot/min. Zdá se to neuvěřitelné, ale funguje to, a zdá se, že jiné zpřevodování by asi ani lepší nebylo, jelikož nad 3500 ot/min již CDI ztrácí elán. Přestože áčko je na délku velmi krátké (3575 mm), na hmotnosti se to moc neprojevilo (1145 kg). Také díky tomuto nebyla spotřeba nijak extrémně nízká. Během našeho týdenního testu spotřebovalo áčko v průměru 7,2 l nafty na 100 km. Odhlučnění motoru je průměrné, subjektivně srovnatelné s Octavií TDI.

Interiér áčka je solidně zpracován, příjemně působí vyšší posaz posádky. Prostor na předních i zadních sedadlech je vzhledem k malé délce vozu opravdu slušný. Porovnáme-li naměřené hodnoty z áčka například s Mazdou 323, zjistíme, že: prostor vzadu se pohybuje podle posunutí předního sedadla od 570 mm (323 - 630 mm) do 830 mm (323 - 870 mm). Rozdíl je tedy jen cca 50-60 mm ve prospěch podstatně delší Mazdy.

A cena? Ta je zvláště u nás asi hlavním problémem, proč se áčko u nás nestane prodejním hitem. A 160 CDI je sice velmi dobře vybaveno (imobilizér s plovoucím kódem, ukazatel vnější teploty, 4x airbag, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, ABS, BAS, ESP, mechanická klimatizace, el. stahování okem vpředu, autorádio), přesto je celková cena 690.000 Kč dosti vysoká.

Doporučuji: vyzkoušejte si porovnání cen v našem aut / detailní výběr.

Oznámkuj dealera
Spolupracujeme s TipCars.com

Výbava testovaného vozu:imobilizér s plovoucím kódem, ukazatel vnější teploty, 4x airbag, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, ABS, BAS, ESP, mechanická klimatizace, el. stahování okem vpředu, autorádio

Děti chtějí bránit Rusko, jsou jich desítky tisíc Děti chtějí bránit Rusko, jsou jich desítky tisíc

Branné hnutí ruské mládeže založené loni v říjnu už…

Zákaz na segwaye začíná, nesmí do historického jádra Prahy Zákaz na segwaye začíná, nesmí do historického jádra Prahy

V historickém centru Prahy dnes začne platit zákaz vjezdu…

Přechodná dohoda s EU? Ta mě nezajímá, tvrdí britský ministr pro brexit Přechodná dohoda s EU? Ta mě nezajímá, tvrdí britský ministr pro brexit

Britského ministra pro brexit Davida Davise ve…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1689
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 44 / 3600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 160 / 1500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 155
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 17.6
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 5.6 / 3.9 / 4.5
Emise CO2:119
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 390 / 1740
Objem nádrže (l):54
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1145 / 385
Rozměr pneu:185
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3575
b) šířka (mm): 1719
c) výška (mm): 1575
d) rozvor (mm): 2423
e) rozchod vpředu (mm): 1523
f) rozchod vzadu (mm): 1575
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 570 / 830
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1020
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1350
l) šířka vzadu (mm): 1400
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 7
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 7
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 7
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 6
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,10
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Ikonický Dodge Challenger dostal pohon všech kol Ikonický Dodge Challenger dostal pohon všech kol

Tradiční zástupce segmentu amerických muscle cars si nyní…

Pokud potřebujete auto jen na 10 dní v měsíci, můžete ho mít zdarma Pokud potřebujete auto jen na 10 dní v měsíci, můžete ho mít zdarma

Automobilka Citroën chce zájemcům o dlouhodobý pronájem…

 




Mercedes-Benz A (1997-2004) - německá bonsaj Mercedes-Benz A (1997-2004) - německá bonsaj

Hledáte luxus do města? Prestiž malé ojeté třícípé hvězdy…

Mercedes-Benz A bude v nové generaci praktičtější a prostornější (+spy video) Mercedes-Benz A bude v nové generaci praktičtější a prostornější (+spy video)

Čtvrtá generace Mercedesu A má dorazit v průběhu roku…

 



 
Motorové oleje: SAE, API, ACEA... Víte, co znamená jejich označení? A jak moc škodí nevhodný olej?

Motorové oleje: SAE, API, ACEA... Víte, co znamená jejich označení? A jak moc škodí nevhodný olej?

Včera

Nejdůležitější je aby olej plnil příslušné normy. Vyznáte se v nich? A co se stane, když použijete nevhodný olej?




Blesk.cz

Půl milionu na „prověřené“ migranty: Švýcaři přijmou dva tisíce Syřanů

Půl milionu na „prověřené“ migranty: Švýcaři přijmou…

Až 2000 dalších syrských uprchlíků chce přijmout Švýcarsko v příštích dvou letech. Má jít zejména o zvlášť…

Cestovatel na neuvěřitelné dovolené v severokorejské domácnosti: Poslední prázdniny v KLDR diktátora Kima

Cestovatel na neuvěřitelné dovolené v severokorejské…

Nádherné bílé pláže, které však od okolního světa odděluje elektrický plot, útulný obývák, v němž ale chybí…

 

iSport.cz

Kometu vyburcoval pohled na tabulku. Chceme nahoru, hlásí Zaťovič

Kometu vyburcoval pohled na tabulku. Chceme nahoru,…

Pět minut, dva góly za 37 vteřin a ideálně nastartovaný zápas. Pořádně zhurta zareagovali hokejisté Komety Brno…

Sparta hlásí posilu, kterou chtěla i Plzeň! Z Dukly přichází Néstor

Sparta hlásí posilu, kterou chtěla i Plzeň! Z Dukly…

Hotovo, podepsáno! Fotbalová Sparta oznámila pouhý den po svém posledním podzimním soutěžním zápase novou…

 

Reflex.cz

Padá Polsko do nové totality? Šikovně napsaný zákon znemožní lidem demonstrovat

Padá Polsko do nové totality? Šikovně napsaný zákon…

Polsko, ke kterému jsme ve východní Evropě vzhlíželi jako k zemi, kde by mohla padnout nesvoboda komunistického…

Redaktoři České televize předvedli trestuhodné neznalosti  historie

Redaktoři České televize předvedli trestuhodné…

Redaktoři České televize asi nemají základní znalosti historie. Jinak si nemohu vysvětlit článek z názvem „Svatý…

 
 
reklama