Mercedes-Benz A 160 CDI - tentokrát CDI

Mercedes-Benz A 160 CDI - tentokrát CDI

 
 

Aféra s převrácením při tzv. losím testu je již dávno zažehnána, noví majitelé áčka z toho profitují bezplatně dodávaným systémem ESP (elektronický program stability - původně za příplatek 1500 marek). Díky mnoha úpravám na podvozku (snížení těžiště, silnější skrutné stabilizátory, nízkoprofilové pneumatiky, 15" ráfky) jsou dnes jízdní vlastnosti áčka mimořádně dobré. Ani "drsné" projíždění...

Aféra s převrácením při tzv. losím testu je již dávno zažehnána, noví majitelé áčka z toho profitují bezplatně dodávaným systémem ESP (elektronický program stability - původně za příplatek 1500 marek). Díky mnoha úpravám na podvozku (snížení těžiště, silnější skrutné stabilizátory, nízkoprofilové pneumatiky, 15" ráfky) jsou dnes jízdní vlastnosti áčka mimořádně dobré. Ani "drsné" projíždění zatáček na hranici adheze nezpůsobuje přílišné naklánění nebo směrovou nestabilitu. Na běžné silnici se mi ESP nikdy nepodařilo spustit. Přesto je pocit, že nad případnou chybou řidiče drží ochrannou ruku ESP, až nebezpečný. Při opravdu nevybíravém kroužení po testovací dráze se ESP občas spustí a zásahem do brzdové soustavy eliminuje přicházející smyk. Brzdy mají dostatečný a neslábnoucí účinek. Navíc jsou vybaveny systémem BAS (urychlovač brzdného účinku při náhlém brždění). Jinak řečeno, úpravy na podvozku se podařily.

Horší je to však s odpružením vozu. Díky všem úpravám, které hledí jen a jen na bezpečnost, se bohužel asi trošku pozapomnělo na pohodlí posádky. Vzhledem k tomu, že naše silniční síť je dnes dosti zubožená a stav se spíše zhoršuje, je u nás velmi tvrdé "naladění" podvozku problém. Při překonání prakticky každé nerovnosti na silnici áčko bez výrazného tlumení přenese otřes na posádku. Delší jízda, kterou je áčko schopno bez problémů absolvovat, může být na našich nekvalitních silnicích problém.

Testovaný vůz byl osazen zcela novým vznětovým agregátem s přímým vstřikováním paliva a čtyřmi ventily na válec. Vyrábějí se dvě výkonové varianty 44 a 66 kW, přičemž objem 1689 cm3 je stejný. Slabší testovaná varianta má název 160 CDI, silnější 170 CDI.

Motor testovaného 160 CDI měl relativně nízký výkon 44 kW dosahovaný při pouhých 3600 ot/min, který je částečně kompenzován točivým momentem 160 Nm, který je k dispozici již při 1500 ot/min. Z těchto parametrů je zřejmé, že nízké otáčky jsou doménou tohoto motoru. Toho si byli dobře vědomi konstruktéři Mercedesu. Převodovka je "udělaná" tak, že například při 100 km/h točí motor na pátý převodový stupeň pouze 1950 ot/min! Pro srovnání, Passat 1,8 T se silným motorem (110 kW) točí 2600 ot/min a Octavia 1,8 20V (92 kW) 3000 ot/min. Zdá se to neuvěřitelné, ale funguje to, a zdá se, že jiné zpřevodování by asi ani lepší nebylo, jelikož nad 3500 ot/min již CDI ztrácí elán. Přestože áčko je na délku velmi krátké (3575 mm), na hmotnosti se to moc neprojevilo (1145 kg). Také díky tomuto nebyla spotřeba nijak extrémně nízká. Během našeho týdenního testu spotřebovalo áčko v průměru 7,2 l nafty na 100 km. Odhlučnění motoru je průměrné, subjektivně srovnatelné s Octavií TDI.

Interiér áčka je solidně zpracován, příjemně působí vyšší posaz posádky. Prostor na předních i zadních sedadlech je vzhledem k malé délce vozu opravdu slušný. Porovnáme-li naměřené hodnoty z áčka například s Mazdou 323, zjistíme, že: prostor vzadu se pohybuje podle posunutí předního sedadla od 570 mm (323 - 630 mm) do 830 mm (323 - 870 mm). Rozdíl je tedy jen cca 50-60 mm ve prospěch podstatně delší Mazdy.

A cena? Ta je zvláště u nás asi hlavním problémem, proč se áčko u nás nestane prodejním hitem. A 160 CDI je sice velmi dobře vybaveno (imobilizér s plovoucím kódem, ukazatel vnější teploty, 4x airbag, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, ABS, BAS, ESP, mechanická klimatizace, el. stahování okem vpředu, autorádio), přesto je celková cena 690.000 Kč dosti vysoká.

Doporučuji: vyzkoušejte si porovnání cen v našem aut / detailní výběr.

Spolupracujeme s TipCars.com

Výbava testovaného vozu:imobilizér s plovoucím kódem, ukazatel vnější teploty, 4x airbag, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, ABS, BAS, ESP, mechanická klimatizace, el. stahování okem vpředu, autorádio

Akcie, měny & názory Václava Kmínka: Volby trhy neovlivnily Akcie, měny & názory Václava Kmínka: Volby trhy neovlivnily

Angela Merkelová bude pravděpodobně počtvrté kancléřkou,…

Konec Facebooku v Rusku? Úřady hrozí jeho zákazem Konec Facebooku v Rusku? Úřady hrozí jeho zákazem

Ruské úřady dnes pohrozily, že od příštího roku zablokují…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1689
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 44 / 3600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 160 / 1500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 155
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 17.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.6 / 3.9 / 4.5
Emise CO2:119
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 390 / 1740
Objem nádrže (l):54
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1145 / 385
Rozměr pneu:185
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3575
b) šířka (mm): 1719
c) výška (mm): 1575
d) rozvor (mm): 2423
e) rozchod vpředu (mm): 1523
f) rozchod vzadu (mm): 1575
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 570 / 830
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1020
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1350
l) šířka vzadu (mm): 1400
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 7
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 7
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 7
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 6
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,10
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Takto v Brandýse dělají rádia a tachometry. Asi je má i vaše auto Takto v Brandýse dělají rádia a tachometry. Asi je má i vaše auto

O čtyřicet procent větší tržby než vloni očekává letos…

Nespokojený majitel zapálil sedmičkové BMW před centrálou automobilky. Nespokojený majitel zapálil sedmičkové BMW před centrálou automobilky.

Italský obchodník a dlouholetý majitel vozů BMW…

 



Mercedes-Benz A (1997-2004) - německá bonsaj Mercedes-Benz A (1997-2004) - německá bonsaj

Hledáte luxus do města? Prestiž malé ojeté třícípé hvězdy…

Mercedes-Benz Concept EQA: Dvoudveřový sportovní kompakt s hvězdou jezdí na elektřinu Mercedes-Benz Concept EQA: Dvoudveřový sportovní kompakt s hvězdou jezdí na elektřinu

Daimler uvedl „podznačku“ EQ loni na autosalonu v Paříži,…

 



 
Video: Takhle zatáčí unikátní osmikolová Tatra se všemi řiditelnými koly!

Video: Takhle zatáčí unikátní osmikolová Tatra se všemi řiditelnými koly!

Dnes 15:52

Společnost Tatra Trucks prostřednictvím krátkého videa názorně demonstruje možnosti řízení čtyř, tří a dvou náprav speciálů ze své produkce.




Blesk.cz

5 pražských nej aneb co možná nevíte o našem hlavním městě

5 pražských nej aneb co možná nevíte o našem hlavním městě

Cestovatelské zážitky není nutné sbírat pouze za hranicemi. Mnohé k uspokojení turistů může nabídnout i české…

Výměna manželek: Dáša chce po pár minutách skončit, nezvládá špínu!

Výměna manželek: Dáša chce po pár minutách skončit,…

Dáša se přihlásila do Výměny manželek a netušila, že se tím naplní její nejčernější noční můry. Bude muset…

 

iSport.cz

Voják nepoklekl proti Trumpovi, jeho dres se stal nejprodávanějším v NFL

Voják nepoklekl proti Trumpovi, jeho dres se stal…

Vlna protestů proti prezidentu Donaldu Trumpovi, která zasáhla americkou národní zábavu, soutěž amerického…

Jarolím nominoval. Vzal nováčka z Olomouce i Škodu, chybí Schick

Jarolím nominoval. Vzal nováčka z Olomouce i Škodu,…

Reprezentační trenér Karel Jarolím zveřejnil českou nominaci na závěrečné dva zápasy kvalifikace MS proti…

 

Reflex.cz

Zvýšení důchodů: I u penzí platí, že nelze steak sníst a současně ho mít

Zvýšení důchodů: I u penzí platí, že nelze steak…

Jedním z velkých témat nadcházejících (ale i všech předcházejících) voleb jsou důchody. Jak jste asi také již…

V opilosti chtěl zabít bratra. Sám se nabodl na nůž

V opilosti chtěl zabít bratra. Sám se nabodl na nůž

Kolik takových příběhů už bylo napsáno. Dva bratři, jeden slušný a pracovitý, druhý povahy násilnické a…