reklama


Mercedes-Benz A 160 CDI - tentokrát CDI

Mercedes-Benz A 160 CDI - tentokrát CDI

 
 

Aféra s převrácením při tzv. losím testu je již dávno zažehnána, noví majitelé áčka z toho profitují bezplatně dodávaným systémem ESP (elektronický program stability - původně za příplatek 1500 marek). Díky mnoha úpravám na podvozku (snížení těžiště, silnější skrutné stabilizátory, nízkoprofilové pneumatiky, 15" ráfky) jsou dnes jízdní vlastnosti áčka mimořádně dobré. Ani "drsné" projíždění...

Aféra s převrácením při tzv. losím testu je již dávno zažehnána, noví majitelé áčka z toho profitují bezplatně dodávaným systémem ESP (elektronický program stability - původně za příplatek 1500 marek). Díky mnoha úpravám na podvozku (snížení těžiště, silnější skrutné stabilizátory, nízkoprofilové pneumatiky, 15" ráfky) jsou dnes jízdní vlastnosti áčka mimořádně dobré. Ani "drsné" projíždění zatáček na hranici adheze nezpůsobuje přílišné naklánění nebo směrovou nestabilitu. Na běžné silnici se mi ESP nikdy nepodařilo spustit. Přesto je pocit, že nad případnou chybou řidiče drží ochrannou ruku ESP, až nebezpečný. Při opravdu nevybíravém kroužení po testovací dráze se ESP občas spustí a zásahem do brzdové soustavy eliminuje přicházející smyk. Brzdy mají dostatečný a neslábnoucí účinek. Navíc jsou vybaveny systémem BAS (urychlovač brzdného účinku při náhlém brždění). Jinak řečeno, úpravy na podvozku se podařily.

Horší je to však s odpružením vozu. Díky všem úpravám, které hledí jen a jen na bezpečnost, se bohužel asi trošku pozapomnělo na pohodlí posádky. Vzhledem k tomu, že naše silniční síť je dnes dosti zubožená a stav se spíše zhoršuje, je u nás velmi tvrdé "naladění" podvozku problém. Při překonání prakticky každé nerovnosti na silnici áčko bez výrazného tlumení přenese otřes na posádku. Delší jízda, kterou je áčko schopno bez problémů absolvovat, může být na našich nekvalitních silnicích problém.

Testovaný vůz byl osazen zcela novým vznětovým agregátem s přímým vstřikováním paliva a čtyřmi ventily na válec. Vyrábějí se dvě výkonové varianty 44 a 66 kW, přičemž objem 1689 cm3 je stejný. Slabší testovaná varianta má název 160 CDI, silnější 170 CDI.

Motor testovaného 160 CDI měl relativně nízký výkon 44 kW dosahovaný při pouhých 3600 ot/min, který je částečně kompenzován točivým momentem 160 Nm, který je k dispozici již při 1500 ot/min. Z těchto parametrů je zřejmé, že nízké otáčky jsou doménou tohoto motoru. Toho si byli dobře vědomi konstruktéři Mercedesu. Převodovka je "udělaná" tak, že například při 100 km/h točí motor na pátý převodový stupeň pouze 1950 ot/min! Pro srovnání, Passat 1,8 T se silným motorem (110 kW) točí 2600 ot/min a Octavia 1,8 20V (92 kW) 3000 ot/min. Zdá se to neuvěřitelné, ale funguje to, a zdá se, že jiné zpřevodování by asi ani lepší nebylo, jelikož nad 3500 ot/min již CDI ztrácí elán. Přestože áčko je na délku velmi krátké (3575 mm), na hmotnosti se to moc neprojevilo (1145 kg). Také díky tomuto nebyla spotřeba nijak extrémně nízká. Během našeho týdenního testu spotřebovalo áčko v průměru 7,2 l nafty na 100 km. Odhlučnění motoru je průměrné, subjektivně srovnatelné s Octavií TDI.

Interiér áčka je solidně zpracován, příjemně působí vyšší posaz posádky. Prostor na předních i zadních sedadlech je vzhledem k malé délce vozu opravdu slušný. Porovnáme-li naměřené hodnoty z áčka například s Mazdou 323, zjistíme, že: prostor vzadu se pohybuje podle posunutí předního sedadla od 570 mm (323 - 630 mm) do 830 mm (323 - 870 mm). Rozdíl je tedy jen cca 50-60 mm ve prospěch podstatně delší Mazdy.

A cena? Ta je zvláště u nás asi hlavním problémem, proč se áčko u nás nestane prodejním hitem. A 160 CDI je sice velmi dobře vybaveno (imobilizér s plovoucím kódem, ukazatel vnější teploty, 4x airbag, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, ABS, BAS, ESP, mechanická klimatizace, el. stahování okem vpředu, autorádio), přesto je celková cena 690.000 Kč dosti vysoká.

Doporučuji: vyzkoušejte si porovnání cen v našem aut / detailní výběr.

Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com

Výbava testovaného vozu:imobilizér s plovoucím kódem, ukazatel vnější teploty, 4x airbag, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, ABS, BAS, ESP, mechanická klimatizace, el. stahování okem vpředu, autorádio

Nejcennější fotbalista Evropy je Neymar, má hodnotu 6,7 miliardy korun Nejcennější fotbalista Evropy je Neymar, má hodnotu 6,7 miliardy korun

Nejcennějším fotbalistou v Evropě je Brazilec Neymar.…

Mobilní bankovnictví pomáhá v Keni odstraňovat chudobu, tvrdí studie Mobilní bankovnictví pomáhá v Keni odstraňovat chudobu, tvrdí studie

Bezhotovostní platby mobilním telefonem mohou významně…

Knihkupec Schulz končí v EU. Může se stát německým kancléřem? Knihkupec Schulz končí v EU. Může se stát německým kancléřem?

Martin Schulz byl několik pět let vůdčí postavou…

ČEZ sníží dividendu, investorům ale přinese nadprůměrný výnos ČEZ sníží dividendu, investorům ale přinese nadprůměrný výnos

Akcie společnosti ČEZ v posledním roce pozvolna rostou.…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1689
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 44 / 3600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 160 / 1500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 155
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 17.6
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 5.6 / 3.9 / 4.5
Emise CO2:119
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 390 / 1740
Objem nádrže (l):54
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1145 / 385
Rozměr pneu:185
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3575
b) šířka (mm): 1719
c) výška (mm): 1575
d) rozvor (mm): 2423
e) rozchod vpředu (mm): 1523
f) rozchod vzadu (mm): 1575
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 570 / 830
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1020
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1350
l) šířka vzadu (mm): 1400
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 7
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 7
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 7
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 6
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,10
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií

Už skoro 40 let organizuje britský časopis What Car…

Airbag zachraňuje životy již 45 let. Víte, jaké druhy existují? Airbag zachraňuje životy již 45 let. Víte, jaké druhy existují?

Tlumí náraz, usměrňuje naše tělo při nehodě, ale také nám…

 




Mercedes-Benz A (1997-2004) - německá bonsaj Mercedes-Benz A (1997-2004) - německá bonsaj

Hledáte luxus do města? Prestiž malé ojeté třícípé hvězdy…

Mercedes-Benz SLA Roadster může dorazit s příští generací třídy A Mercedes-Benz SLA Roadster může dorazit s příští generací třídy A

Rozšíření rodinky kompaktních modelů značky Mercedes-Benz…

 



 
Černé ovce: Vysmívaná auta, která šla proti proudu. Proč se tyhle propadáky nechytly?

Černé ovce: Vysmívaná auta, která šla proti proudu. Proč se tyhle propadáky nechytly?

Včera

Výrobci občas uvedou na trh modely, které boří zavedené konvence v jejich nabídce a klientela je ne úplně pochopí...




Blesk.cz

Gartner předvídá rok 2019: Apple překoná platformu Microsoftu

Gartner předvídá rok 2019: Apple překoná platformu…

Gartner se na začátku roku pochlubil se svou předpovědí vývoje trhu s počítači a mobilními telefony pro…

Taboo: Seriál syrový jako flák masa a Tom Hardy v rouše Adamově

Taboo: Seriál syrový jako flák masa a Tom Hardy v…

Zatímco nejen v tuzemsku boduje HBO s Pustinou, kde se dá, na obrazovkách této televize se skví další zajímavý…

 

iSport.cz

TOP fotky z Dakaru 2017: Karneval, šílené počasí i vysilující únava

TOP fotky z Dakaru 2017: Karneval, šílené počasí i…

Dva týdny závodění v extrémně nehostinných podmínkách jsou pryč. Dakar 2017 v neděli našel své letošní vítěze a…

Sparta je krok od finále CHL! Znamená to pro nás hodně, hlásí sparťané

Sparta je krok od finále CHL! Znamená to pro nás…

Už jsou velmi blízko. Hokejisté Sparty jsou posledním českým zástupcem v hokejové Lize mistrů a jediný krok je…

 

Reflex.cz

Svléknout se před foťákem v šedesáti? Francouzská modelka dokazuje, že věk je jenom číslo

Svléknout se před foťákem v šedesáti? Francouzská…

V době, kdy má většina modelek už několik let po kariéře, se jedenašedesátiletá Yazemeenah Rossiová teprve…

Medvědodlak vede bandu sovětských superhrdinů. Video odhaluje bizarní podobu ruských „Avengers“

Medvědodlak vede bandu sovětských superhrdinů. Video…

Zrodila je studená válka. I když pocházejí z různých koutů Sovětského svazu, mají jedno společné – ovládají…

 
 
reklama