Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz C63 AMG: Čtyři litry, V8 a dvě turba k tomu

Aleš Jungmann
Diskuze (35)
Jak bude vypadat vrchol nabídky u nového céčka? Podle neoficiálních informací se můžeme těšit na osmiválec!

Britský Autocar přišel s informací, která musí potěšit snad každého fandu rychlých kol: ani nová generace Mercedesu třídy C nepřijde o osmiválec. Tentokráte však bude menší a přeplňovaný.

Někdy ve druhé polovině příštího roku (hovoří se o autosalonu v Paříži) by se měla představit ostrá AMG verze sedanu střední třídy. Zatímco BMW přistoupilo k downsizingu a díky přeplňování ubralo modelu M3 dva válce, Mercedes prý ustoupit nechce a pod kapotou se tak i nadále bude ukrývat sametový osmiválec.

Přijde sice o více než polovinu svého objemu, zato dostane přeplňování, které bude zajišťovat dvojice turbodmychadel. Nově vyvinutý motor by měl, dle spekulací, nabídnout výkon kolem 350 kW. V budoucnu se patrně dočká nasazení ve většině modelů ze stájí AMG. Pro srovnání, mnichovský konkurent BMW nabízí v M3/M4 šestiválec o výkonu 317 kW. Přenos síly k zadní nápravě bude zajišťovat sedmistupňová dvouspojková převodovka 7G-MCT SpeedShift.

V roce 2015 bychom se navíc měli dočkat také hybridní verze C300. Půjde o moderní řešení v podobě tzv. plug-in hybridu, kde se o práci podělí elektromotor o výkonu 50 kW a přeplňovaný benzinový čtyřválec o objemu dva litry a výkonu 185 kW.

Aleš Jungmann
Diskuze (35)
26. 12. 2013 16:15
Re: ide to dolu vodou
1,4 TSI v Touranu? Kompresor měly všechny 1,4 TSI kromě 90, 92 a 96 kW. Něco jiného jsou nové EA211, kde 90, 103 i 110 kW mají jen turbo. Twincharger opustili, protože byl složitý a drahý. A nedělal se jen jako 132 kW, ale i 103, 110, 118, 125 a 136 kW. Ty zmatku. ;-) Nebo jaký motor měl podle tebe Golf Mk5 GT?

Asi si každý představujeme něco jiného pod slovem "přefouklá". Pro mne to znamená, že má příliš vysoký plnící tlak. Popřípadě příliš vysoký specifický výkon. Že jsou motory lepší a horší nepopírám. Ale s "přefouklostí" to pro mne nemá nic společného. O atmosféře bys také neřekl, že je přefouklá, když stojí za prd. To je pro mne míchání jablek a hrušek.

Samozřejmě, že se 132, ale i 136 kW twincharger pořád dělá. Proč o tom diskutuješ, když nejsi schopen si najít ani základní informace? A ještě se ze mne snažíš dělat blbce. Mohl jsem se splést, jaký motor mají v tom Touranu. Ale podle toho, co jsi napsal, o tom stejně moc nevíš.
Avatar - Deathstar
26. 12. 2013 13:38
Re: ide to dolu vodou
1.4Tsi 103kW nemá kompresor,to měla 1.4 TSi 132 kw,dodávaná třeba do Fabie RS)..
Tahle 103kW verze má pouze turbo,máš v tom trošičku zmatek:)

Jinak 1.2 TSi 63 kw tolik přefouklá není,to souhlasím,sice jí chybí síla,ale je plynulá a relativně kultivovaná..

1.2TSi 77kw přefouklá je,ten výkon je tam příliš skokový a čím těžší auto tím víc je to znát,u Oktávky je to už hodně markatní.

Za 1.4TSi turbo 103kW si stojím,že je kultivovanější a celkově lepší než jakákoliv 1.2TSi...

1.4TSi turbo+kompresor 132kw se shodneme,že byla asi "nejpřefouklejší".Už se ale nedělá...
25. 12. 2013 22:57
Re: ide to dolu vodou
"1.4Tsi 103kW ještě není taková hrůza,není to tak "přefouklé",..."
"Horší jsou 1.2TSI,..."

Druhý odstavec bych ti uznal, ale ten zbytek... V první řadě jde o to, že tahle konkrétní 1,4 má i kompresor. Takže je jiná než běžné motory s turbem. To však nic nemění na tom, že zrovna 1,2 TSI nijak přefouklá není. A už vůbec ne v porovnání s touhle 1,4.
Avatar - Deathstar
25. 12. 2013 17:58
Re: ide to dolu vodou
No a 1.0 EB má 92kw na litr,a Mc Laren 12C má 120 Kw/litr....

Jde taky,ale o to,jakou má ten motor konstrukci a křivku výkonu,max.otáčky,kdy nastupuje turbo atd..

Samotná 1.4 od VW má i nějakou "vlastní" sílu,pramenící z objemu,není odkázaná plně na turbo(taky jeho nástup a projev není tak drastický jako u 1.2..),kdežto výkony 1.2Tsi(té silnější 77kw) a 1.0EB(92kw) jsou "udělané" skoro výhradně jen turbem..

Turbo u 1.2Tsi nastupuje "skokově",v otáčkách pod nástupem to dělá jen kravál,vibruje a nejede(v něčem těžkém,třeba v Oktávce),kdežto 1.4 Tsi bere líp z nízkých,turbo nastupuje plynuleji a má i trochu vrchol směrem k omezovači,kdežto 1.2 už 500 otáček před omezovačem jenom čím dál víc řve, a stejně nezrychluje a chce další kvalt(odzkoušeno v Oktávce 1.2 Tsi)..
25. 12. 2013 17:44
Re: Za osmiválec
Nevadí mi návrat k šestiválcům. Ani nemám nic proti přeplňovaným motorům. Vadí mi však, že se ztrácí rozmanitost. Bude to turbo, nebo turbo, a nebo turbo. Což je na prd. Tyhle motory nepotřebují přeplňování, aby alespoň trochu jely. Dříve to byla atmosféra (BMW), kompresor (MB) a turbo (Audi). Sbližování se D3 mi u běžných modelů nějak zvlášť nevadí, ale tady je to škoda.

Starším 3er je stejně blíž kupé 1er/ 2er. Tam je vrcholem 35i od začátku. Auta zkrátka rostou.