Mercedes-Benz E jako auto na dálkové ovládání. Zkusili jsme parkování mobilem


Klasická modelová situace: přijíždíte na parkoviště před obchodní centrum, v poklidu a se značnou rezervou zaparkujete svůj vůz na místo k tomu určené a odcházíte. Po čase se vracíte zpátky k autu a zjišťujete, že „kolega“ se zabláceným SUV zaparkoval tak blízko, že nemáte šanci do svého vozu pohodlně nastoupit. Co uděláte? Obvykle nezbude, než si v duchu trochu zanadávat a případně nastoupit ze strany spolujezdce, Mercedes-Benz však má pro tyto situace pohodlnější řešení.
Jmenuje se Remote parking pilot, je součástí sady pro parkování s 360stupňovou kamerou za celkem 46.143 Kč, a svým způsobem je dalším krůčkem k uvedení autonomní jízdy do běžné praxe. Hlavní funkce spočívá v automatickém parkování pomocí mobilní aplikace, která je u nás v současnosti dostupná pro zařízení s operačním systémem iOS. Zanedlouho ji však bude možné využívat také na zařízeních se systémem Android.
Funguje to velmi jednoduše. V App Storu si zdarma stáhnete aplikaci Remote parking pilot, přes displej infotainmentu ji spárujete s parkovacím asistentem vozidla (trvalo nám to asi pět minut), a aktivujete ji. Systém je schopen přes mobilní telefon zaparkovat podélně i kolmo k chodníku do řady stojících aut (požadovaný manévr vyberete po stisknutí tlačítka parkovacího asistenta na středovém tunelu), aniž by řidič seděl uvnitř. Vůz se však nevyhne velkému množství mezikroků, kvůli kterým jsme z hlediska časové náročnosti nechali funkci u ledu a provedli manévr hezky „po staru“. Tím ovšem nechci říci, že je funkce zcela zbytečná.
Hlavní výhoda systému je totiž ve schopnosti urazit s vozem v přímém směru vzdálenost až patnácti metrů, což se hodí zejména při situaci popisované v úvodu článku. S kameramanem jsme funkci zkoušeli na letišti v Mnichově Hradišti, a jak se nám to dařilo, uvidíte v přiloženém videu. Osobně mám velmi dobrý pocit. „Řidič“ totiž navolí směr pohybu (v případě tohoto manévru dopředu nebo dozadu) a potom už jenom krouží prstem po displeji mobilního telefonu. Pokud kroužení zanechá, vůz se zastaví, stejně jako když se před nebo za ním zjeví nečekaný objekt (například chodec, auto, cyklista…). Není potřeba se obávat, že vůz sám sebe odře o další zaparkovaná auta – automaticky totiž udržuje bezpečnou vzdálenost jemným manévrováním.