Mercedes-Benz ESF 2009: Třináct novinek pro vyšší bezpečnost

Mercedes-Benz ESF 2009: Třináct novinek pro vyšší bezpečnost

 
 

Letos je to 70 let, co Béla Barényi začal pracovat pro Mercedes a automobilka se začala systematicky zabývat rozvojem bezpečnosti aut. Výsledkem bylo např. představení deformačních zón. Aktuálně připravované novinky Mercedes demonstruje na vozidle ESF.

Zkratka ESF 2009 označuje demonstrační vozidlo, které Mercedes představí v pondělí 15. června na konferenci o bezpečnosti provozu ve Stuttgartu. Ve skutečnosti se jedná o model S 400 BlueHybrid napěchovaný třinácti bezpečnostními systémy, jejichž vývojem se automobilka aktuálně zabývá.

Hlavní novinkou je Pre-Safe Structure. Tento konstrukční prvek nemá nic společného s elektronickým systémem Pre-Safe, jak by mohl naznačovat název, ale jedná se o „nafukovací“ ocelové části. Po dvou letech vývoje se podařilo vytvořit kovové konstrukční prvky, které jsou ve výchozím stavu složené, aby zabral málo místa. Při nárazu se „nafouknou“ podobným způsobem, jakým se plní airbagy, změní tvar a odolají zátěži přes 100 kg. Takto řešené boční výztuhy ve dveřích přinášejí u vozu ESF úsporu 0,5 kg při vyšší úrovni pasivní bezpečnosti.

Prvkem pasivní bezpečnosti je také podlahový airbag pod karoserií. Toto zařízení se aktivuje v okamžiku, kdy už nelze zabránit nehodě. Vzduchový vak působí hned dvěma účinky – zvětší tření mezí vozidlem a vozovkou a zvýší světlou výšku. Decelerace tak může být až o 20 m.s-2 rychlejší a odpovídajícím způsobem klesne rychlost nárazu. „Přizvednutí“ karoserie navíc pevněji usadí cestující do sedadel, čímž klesne riziko vážných zranění.

Pod označením Pre-Safe Pulse se ukrývá automatické přifouknutí bočnic sedadel před nárazem. Těla cestujících se tím přiblíží o 50 mm blíže ke středu auta. Podle údajů Mercedesu tím klesnou síly působící na těla při bočním nárazu zhruba o třetinu. Úroveň bezpečnosti při čelním nárazu zase zvyšuje adaptivní plnění předních airbagů. Místo současného objemu 120 litrů se tyto adaptivní airbagy v závislosti na intenzitě nárazu a hmotnosti cestujícího na sedadle naplní v rozmezí 90 až 150 litrů.

Mercedes na prototypu ESF dále testuje například novou verzi předních diodových světlometů, reflexní fólie na bocích karoserie, kameru pro sledování dětí na zadních sedadlech nebo nové bezpečnější uložení lithiových baterií.

Spolupracujeme s TipCars.com
OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek

Centrum Prahy bylo v obležení desítek policistů. Kromě…

Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi

Státy skupiny sedmi nejvyspělejších ekonomik světa (G7)…

Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu

Šest ze sedmi zemí skupiny nejvyspělejších ekonomik světa…

 

Štítky Mercedes-Benz

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem

Charismatickým designem nová Mazda CX-5 zaujme. Ale jak…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 






 
Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Dnes 16:50

Jenom málokterý sportovní hatchback má tak velkou skupinu zastánců, jako Volkswagen Golf GTI. Nový Up! GTI se vrací ke kořenům a vzpomíná na dobu před jednačtyřiceti lety.




Blesk.cz

Bělobrádek smetl Čunka, uspěli Jurečka i Herman a lidovci kývli Starostům

Bělobrádek smetl Čunka, uspěli Jurečka i Herman a…

Vicepremiér Pavel Bělobrádek s přehledem zvítězil v souboji o křeslo předsedy lidovců, když získal 84 procent…

Provokatér Pavol Habera: Prstem prozkoumal Peštové dutinu nosní!

Provokatér Pavol Habera: Prstem prozkoumal Peštové…

Ti dva se spolu opravdu nenudí. Zpěvák Pavol Habera (55) svoji partnerku Danielu Peštovou (46) umí tedy pořádně…

 

iSport.cz

VIDEO: Teplice - Dukla 0:1. Zmar domácích. Poháry se na Stínadlech hrát nebudou

VIDEO: Teplice - Dukla 0:1. Zmar domácích. Poháry se…

Fotbalisté Teplic předkolo Evropské ligy hrát nebudou. I když měli svůj osud ve vlastních rukou, poslední ligový…

Straka o MS: Že přijel Pastrňák bez smlouvy? Zbytečný humbuk

Straka o MS: Že přijel Pastrňák bez smlouvy? Zbytečný humbuk

Ve zlaté éře českého hokeje patřil mezi nejvýraznější osobnosti. Majitel Plzně a její trenér Martin Straka proto…

 

Reflex.cz

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření vodou ale může znamenat zdravotní rizika

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření…

Neschopnost dohlédnout důsledků legislativních aktivit i možných variant uplatnění příslušných projektů v reálné…

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Výhodou rozvíjejícího se komiksového trhu v České republice – ano, stále jsme rozvojová země – není jen zvýšení…