reklama


Mercedes-Benz ESF 2009: Třináct novinek pro vyšší bezpečnost

Mercedes-Benz ESF 2009: Třináct novinek pro vyšší bezpečnost

 
 

Letos je to 70 let, co Béla Barényi začal pracovat pro Mercedes a automobilka se začala systematicky zabývat rozvojem bezpečnosti aut. Výsledkem bylo např. představení deformačních zón. Aktuálně připravované novinky Mercedes demonstruje na vozidle ESF.

Zkratka ESF 2009 označuje demonstrační vozidlo, které Mercedes představí v pondělí 15. června na konferenci o bezpečnosti provozu ve Stuttgartu. Ve skutečnosti se jedná o model S 400 BlueHybrid napěchovaný třinácti bezpečnostními systémy, jejichž vývojem se automobilka aktuálně zabývá.

Hlavní novinkou je Pre-Safe Structure. Tento konstrukční prvek nemá nic společného s elektronickým systémem Pre-Safe, jak by mohl naznačovat název, ale jedná se o „nafukovací“ ocelové části. Po dvou letech vývoje se podařilo vytvořit kovové konstrukční prvky, které jsou ve výchozím stavu složené, aby zabral málo místa. Při nárazu se „nafouknou“ podobným způsobem, jakým se plní airbagy, změní tvar a odolají zátěži přes 100 kg. Takto řešené boční výztuhy ve dveřích přinášejí u vozu ESF úsporu 0,5 kg při vyšší úrovni pasivní bezpečnosti.

Prvkem pasivní bezpečnosti je také podlahový airbag pod karoserií. Toto zařízení se aktivuje v okamžiku, kdy už nelze zabránit nehodě. Vzduchový vak působí hned dvěma účinky – zvětší tření mezí vozidlem a vozovkou a zvýší světlou výšku. Decelerace tak může být až o 20 m.s-2 rychlejší a odpovídajícím způsobem klesne rychlost nárazu. „Přizvednutí“ karoserie navíc pevněji usadí cestující do sedadel, čímž klesne riziko vážných zranění.

Pod označením Pre-Safe Pulse se ukrývá automatické přifouknutí bočnic sedadel před nárazem. Těla cestujících se tím přiblíží o 50 mm blíže ke středu auta. Podle údajů Mercedesu tím klesnou síly působící na těla při bočním nárazu zhruba o třetinu. Úroveň bezpečnosti při čelním nárazu zase zvyšuje adaptivní plnění předních airbagů. Místo současného objemu 120 litrů se tyto adaptivní airbagy v závislosti na intenzitě nárazu a hmotnosti cestujícího na sedadle naplní v rozmezí 90 až 150 litrů.

Mercedes na prototypu ESF dále testuje například novou verzi předních diodových světlometů, reflexní fólie na bocích karoserie, kameru pro sledování dětí na zadních sedadlech nebo nové bezpečnější uložení lithiových baterií.

Spolupracujeme s TipCars.com
Kam s hotovostí? Do bezpečí anonymity Kam s hotovostí? Do bezpečí anonymity

To, že pro úschovu peněz není vaše domácnost tím…

Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky

Celkem v deseti krajích Česka jsou zhoršené rozptylové…

Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků

Ministerstvo obrany letos počítá s navýšením počtu vojáků…

Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi

Chorvatské rafinerie kontroluje maďarská petrochemická…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné

Na karoseriích automobilů či v prospektech vídáme…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 






 
Mercedes-Benz C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Mercedes C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Včera

Mercedes-Benz C291 - prototypy skupiny C, skrývá zajímavou techniku a má úžasný zvuk!




Blesk.cz

Dva Češi zemřeli pod lavinou v Rakousku. Překvapila je na vyznačené trase

Dva Češi zemřeli pod lavinou v Rakousku. Překvapila…

Dva Češi dnes přišli o život pod lavinou v horském středisku Wildgerlostal u Krimmlu v rakouském Salcbursku. Pod…

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A nejsou se Škromachem jediní

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A…

Politici se nerodí v kvádru s kravatou a taky si zažili svá divoká léta jako všichni ostatní. Rádi to pak dávají…

 

iSport.cz

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

Fotbalisté Barcelony zvítězili v 19. kole španělské ligy v Eibaru 4:0 a dotáhli se k čelu tabulky. Real Madrid…

Köhler nejdřív šanci spálil, pak skóroval: Ta šance mě hrozně mrzela

Köhler nejdřív šanci spálil, pak skóroval: Ta šance…

Doma Hradec naposledy prohrál vloni, v listopadu nestačil na Plzeň. A pak to začalo, osm výher, trhal soupeře na…

 

Reflex.cz

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav Klaus ml. otevřel Centrum pro občanské svobody

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav…

Pravicový think tank Centrum pro občanské svobody včera v pražském hotelu Don Giovanni oficiálně otevřel Václav…

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje právní stát

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje…

Jakékoli prokázané zasahování do nezávislého rozhodování soudu by měl stát bez milosti a exemplárně postihovat.…

 
 
reklama