Mercedes-Benz eSprinter bude nabízen s bateriemi s různou kapacitou
Nový Mercedes-Benz Sprinter byl oficiálně představen v úterý 6. února roku 2018 v Duisburgu a jeho premiéru bylo možné sledovat i prostřednictvím sociálních sítí a webu koncernu Daimler AG. Pro Mercedes-Benz představuje Sprinter v nabídce lehkých užitkových vozidel klíčový model a proto bylo jeho představení pro automobilku skutečně důležitým krokem.
Poprvé v historii modelové řady Sprinter je v případě provedení s konvenčním spalovacími motory vedle pohonu zadních a všech čtyř kol k dispozici i pohon přední nápravy. Divize Mercedes-Benz Vans již dříve potvrdila, že její vlajková loď naváže na dosavadní provedení širokou paletou nabízených konfigurací a v nabídce nebude chybět ani čistě elektřinou poháněné provedení, které má být uvedeno v roce 2019 a navazovat na model eVito.
Tato verze s označením eSprinter podle oficiálních materiálů automobilky zamíří na trh v dodávkovém provedení s rozvorem náprav 3924 mm, celkovou délkou 5932 mm a vysokou střechou. Pohonný systém bude využívat elektromotor o výkonu 80 kW a točivém momentu 300 N.m.
Mercedes-Benz při představení novinky poháněné elektřinou uvedl, že eSprinet bude vybaven lithium-iontovými bateriemi s kapacitou 55 kWh. Toto provedení má mít na jedno nabití dojezd kolem 150 km. Vedle této verze bude nové zprávy přímo z automobilky k dispozici i provedení s lithium-iontovými bateriemi s kapacitou 41 kWh a dojezdem kolem 115 km.
Mercedes-Benz dále zmiňuje, že provedení s nižší kapacitou baterií bude mít nosnost 1040 kg, zatímco verze s vyšší kapacitou baterií uveze 900 kg nákladu. V obou případech bude objem nákladového prostoru 10,5 m3.
Nabíjení baterií na plnou kapacitu s palubní nabíječkou o výkonu 7,2 kW má u obou provedení trvat kolem šesti až osmi hodin a při využití rychlonabíječky mohou být baterie na 100 % své kapacity dobity za pouhých 45 minut. Mercedes-Benz eSprinter má být k dispozici ve verzích s maximální rychlostí 80 nebo 120 km/h.