Mercedes-Benz G 63 a G 65 oficiálně

Mercedes-Benz G 63 a G 65 oficiálně

 
 

Modernizovaná G-Klasse pro modelový rok 2013 se odhalí na autosalonu v Pekingu. Pojďme se na ní podívat podrobněji.

Terénní Mercedes-Benz G se vyrábí nepřetržitě od roku 1979. Luxusnější verze s kódem W463 je chápána spíše jako SUV s patřičnou dávkou komfortu. Terénní schopnosti pochopitelně neztratila, ale špičkové verze G 63 a G 65 AMG tam zřejmě ani nezajedou, s nimi se vydá totiž do terénu skutečně asi jen blázen. Dvacetipalcová pětipaprsková kola s poměrně nízkoprofilovými pneumatikami 275/50 R20 se mimo zpevněné komunikace zkrátka jaksi nenosí, tužší tlumiče taktéž ne. Pracovní W461 nezmizela, ta se ale současných úprav nedočkala, ani je nepotřebuje.

Novinky

Co je tedy na W463 globálně nového? Pod předními světlomety přibyly diodové pásy pro denní svícení. Vnější zpětná zrcátka se trochu zcivilizovala a na první pohled zmenšila. Přepracována byla přístrojová deska, středová konzola a auto dostalo nový volant. Modifikovaný přístrojový panel nabídne nyní mezi otáčkoměrem a ukazatelem rychlosti velký barevný displej. Druhou barevnou obrazovku najdeme ve středu palubní desky, je standardní součástí informačního systému Comand, který zahrnuje i nadstavbu Mbrace2 s navigací a přístupem na internet. Interiér G 63 AMG je čalouněn kůží, kterou lze doplnit o karbonové prvky, dále jsou v nabídce jiné v bílém a hnědém laku.

Nový je adaptivní tempomat Distronic Plus, systém automatického parkování a také další elektroničtí pomocníci jako Blind Spot Assist, přičemž někteří z nich budou součástí standardní výbavy. Sériové ESP má kromě rozjíždění do kopce nyní navíc stabilizaci přívěsu. Ten zákazníci tahají za G-Klasse velmi často, takže se jeho elektronická kontrola bude určitě hodit.

Základ

Základním motorem je přeplňovaný vznětový vidlicový šestiválec 3,0 l s se čtyřmi ventily, výkonem 155 kW/3400 min-1 a točivým momentem 540 Nm/1600-2400 min-1. G 350 CDI doplňuje benzinový V8 5,5 l s 285 kW a 530 Nm, který se montuje jak do dlouhé verze G 500 s pevnou střechou, tak i do stejně značeného kabrioletu. Všechny mají sedmistupňové samočinné převodovky 7G-Tronic Plus, pohon všech kol je rovněž samozřejmostí. Turbodiesel se dává pouze do karosářské varianty se dvěma páry dveří.

Mercedes-Benz G – přehled motorizací
VerzeG 350 BlueTECG 500G 63 AMGG 65 AMG
Převodovka/pohon7A/4x47A/4x47A/4x47A/4x4
Zdvihový objem [cm3]2987546154615980
Počet válců/palivoV6/dieselV8/benzinV8/benzinV12/benzin
Největší výkon [kW/min-1]155/3400285/6000400/5500450/4300-5600
Největší toč. mom. [Nm/min-1]540/1600-2400530/2800-4800760/2000-50001000/2300-4300
Maximální rychlost [km/h]--210230
Zrychlení 0-100 km/h [s]--5,45,3
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]11,214,913,817
Cena v Německu [EUR]85.311,-99.948,-137.505,-264.180,-

Se dvěma turby

Nyní ale podrobněji k ostrým modelům. Slabšímu G 63 AMG bije pod kapotou motor V8 objemu 5,5 l přeplňovaný dvěma turbodmychadly. Nabízí 400 kW/5500 min-1 a točivý moment 760 Nm v rozmezí od dvou do pěti tisíc otáček, nechybí mu ani start-stop. K čemu? Oproti poslední evoluci staršího kompresorového G 55 AMG se totiž podařilo snížit kombinovanou spotřebu benzinu o 2,1 l na 13,8 l/100 km. Mimochodem, Mercedes-Benz už model s tímto jménem vyráběl v letech 2002-2003, ten byl ovšem poháněn atmosférickým dvanáctiválcem.

Agregát s obdobným počtem válců najdeme v útrobách v současnosti také, má ovšem kromě šestilitrového objemu dvě turba stejně jako jeho slabší bratříček. G 65 AMG, jak se tato verze jmenuje, se pyšní 450 kW/4300-5600 min-1. Na všechna kola se přenáší rovných 1000 Nm při 2300-4300 min-1. Převodovky jsou v obou případech případech znovu sedmistupňové samočinné, skříně s označením AMG Speedshift Plus 7G-Tronic dostaly jen odolnější ložiska. Nechybí u nich několik režimů: manuální, sportovní a ekonomický. G-Klasse s číslem 63 sprintuje z klidu na stovku za 5,4 s, 65 je o desetinku rychlejší, ale v průměru spálí až sedmnáct litrů benzinu na každou stovku kilometrů. Maximální rychlosti 210, respektive 230 km/h je elektronicky limitována, při aerodynamickém odporu hranaté karoserie ani není divu.

G 63 AMG navíc od slabších sourozenců poznáme na první pohled díky jiné masce se dvěma vodorovnými lištami u sebe místo tří silných žeber. Má i bixenonové světlomety, mohutnější blatníky, hranatý přední nárazník s trojicí mohutných vstupů vzduchu, chromované nášlapy, nerezové výfukové koncovky a vrtané kotouče o rozměrech 375 x 36 mm vpředu a 330 x 20 mm vzadu. Rudě nebo stříbrně lakované pevné brzdové třmeny na přední nápravě mají šest pístků a jejich dárcem byl ML 63 AMG. Na zadní jsou ovšem mnohem jednodušší plovoucí jednopístkové. Došlo také ke zpevnění silentbloků na zavěšení. O dvacetipalcových ráfcích v titanové šedi byla už řeč v úvodu, volitelně jsou v nabídce i matně černá.

Podobu nejvýkonnější verze nám dosud Mercedes-Benz neukázal, neměla by se ale kromě větší porce chromu na masce a symbolů V12 Biturbo místo V8 Biturbo na bocích nijak zvlášť lišit.

Dvakrát tolik

Zato ceny obou provedení se odlišují dosti výrazně. Zatímco G 63 AMG přijde v Německu na 137.505 eur (přes 3,42 milionu korun), G 65 AMG stojí takřka dvakrát tolik: 264.180 eur. To znamená v přepočtu 6,58 milionu! Zůstává tak vozem skutečně jen pro vyvolené. Američané a Britové na něj ale mohou zapomenout, tam se bude prodávat jen první jmenované.

JAKE.AUTO.CZ: Mercedes-Benz G (všechny testy a další články)

Mercedes-Benz G: Nesmrtelný terénní génius

Spolupracujeme s TipCars.com
Úsek dálnice D11 do Hradce se otevře za měsíc, pokračování trasy brání ekologové Úsek dálnice D11 do Hradce se otevře za měsíc, pokračování trasy brání ekologové

Poslední úsek dálnice D11 z Prahy do Hradce Králové z…

Írán bude dál pokračovat v testování raket. I přes americké sankce Írán bude dál pokračovat v testování raket. I přes americké sankce

Írán bude všemi silami pokračovat ve svém raketovém…

Sdílené ekonomice se v Číně daří. Vrací nás ke komunistické podstatě, tvrdí podnikatel Sdílené ekonomice se v Číně daří. Vrací nás ke komunistické podstatě, tvrdí podnikatel

Služby založené na principech takzvané sdílené ekonomiky…

Tesla začíná dodávat Model 3 zákazníkům. Na vůz má půl milionu objednávek Tesla začíná dodávat Model 3 zákazníkům. Na vůz má půl milionu objednávek

Na první sedan elektromobilu Model 3 má už americká…

 
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Stojí zlomek toho, co nové. Vybrali jsme 8 ojetin, na kterých nemůžete prodělat Stojí zlomek toho, co nové. Vybrali jsme 8 ojetin, na kterých nemůžete prodělat

Nejpalčivější problém, který sužuje nové automobily, je…

Téměř osmdesátiletá žena jela 235 km/h, její výmluva vás překvapí! Téměř osmdesátiletá žena jela 235 km/h, její výmluva vás překvapí!

Jet autem 235 km/h za hodinu není jen tak ani pro zkušené…

 



Legenda slaví. Podívejte se, jak se vyráběl jubilejní Mercedes-Benz třídy G Legenda slaví. Podívejte se, jak se vyráběl jubilejní Mercedes-Benz třídy G

Přestože se vyrábí už 38 let, nejúspěšnější období zažívá…

Studenti v Japonsku postavili šestikolku Mercedesu. Ze Suzuki a levně Studenti v Japonsku postavili šestikolku Mercedesu. Ze Suzuki a levně

Vůz, který vypadá jako Mercedes-Benz G63 AMG 6x6, ale…

 



 
Tesla Model 3 oficiálně. Kolik ujede? A jak vypadá její interiér?

Tesla Model 3 oficiálně. Kolik ujede? A jak vypadá její interiér?

Dnes 11:30

Nový model z dílny amerického výrobce elektromobilů zatím nabídne dvě verze, základní a s prodlouženým dojezdem.




Blesk.cz

Známý tanečník zemřel při nehodě: Před smrtí poslal fanouškům děsivý vzkaz

Známý tanečník zemřel při nehodě: Před smrtí poslal…

Tanečník Robert Anker (†27) z kanadské skupiny Diversity zemřel při autonehodě. Tento umělec se dostal do…

Zpěvák Michal Prokop (70) ruší koncerty: V nemocnici zápasí se zápalem plic

Zpěvák Michal Prokop (70) ruší koncerty: V nemocnici…

Ruší koncerty! Michal Prokop leží se zápalem plic v jedné z pražských nemocnic. „To se tak prostě někdy stane,“…

 

iSport.cz

Že Phelps po olympiádě hulí bongo? Plavání se posunulo, zjistil Šefl

Že Phelps po olympiádě hulí bongo? Plavání se…

PŘÍMO Z BUDAPEŠTI | Setkání s realitou na mistrovství světa v Budapešti zřejmě motýlkáře Jana Šefla posune…

Vedeme ligu, ne, smál se hrdina Baroš. Góly za Baník jsou emotivnější

Vedeme ligu, ne, smál se hrdina Baroš. Góly za Baník…

Přišel na hřiště půlhodinku před koncem zápasu. Očekávaný každým, kdo zápas sledoval. Stav zápasu byl v tu…

 

Reflex.cz

Babišovy nahrávky nejsou trestným činem

Babišovy nahrávky nejsou trestným činem

Policie odložila trestní oznámení, které Andrej Babiš podal ve věci tajně pořízených nahrávek jeho dohod o…

Muž zapomněl pod stromem v Berlíně kilo zlata a 3500 euro. Opravoval si tam kolo

Muž zapomněl pod stromem v Berlíně kilo zlata a 3500…

Příběh, kterému se ani nechce věřit, se odehrál ve čtvrtek v berlínské čtvrti Neukölln. Jeden muž tam měl menší…