Mercedes-Benz G 63 a G 65 oficiálně

Mercedes-Benz G 63 a G 65 oficiálně

 
 

Modernizovaná G-Klasse pro modelový rok 2013 se odhalí na autosalonu v Pekingu. Pojďme se na ní podívat podrobněji.

Terénní Mercedes-Benz G se vyrábí nepřetržitě od roku 1979. Luxusnější verze s kódem W463 je chápána spíše jako SUV s patřičnou dávkou komfortu. Terénní schopnosti pochopitelně neztratila, ale špičkové verze G 63 a G 65 AMG tam zřejmě ani nezajedou, s nimi se vydá totiž do terénu skutečně asi jen blázen. Dvacetipalcová pětipaprsková kola s poměrně nízkoprofilovými pneumatikami 275/50 R20 se mimo zpevněné komunikace zkrátka jaksi nenosí, tužší tlumiče taktéž ne. Pracovní W461 nezmizela, ta se ale současných úprav nedočkala, ani je nepotřebuje.

Novinky

Co je tedy na W463 globálně nového? Pod předními světlomety přibyly diodové pásy pro denní svícení. Vnější zpětná zrcátka se trochu zcivilizovala a na první pohled zmenšila. Přepracována byla přístrojová deska, středová konzola a auto dostalo nový volant. Modifikovaný přístrojový panel nabídne nyní mezi otáčkoměrem a ukazatelem rychlosti velký barevný displej. Druhou barevnou obrazovku najdeme ve středu palubní desky, je standardní součástí informačního systému Comand, který zahrnuje i nadstavbu Mbrace2 s navigací a přístupem na internet. Interiér G 63 AMG je čalouněn kůží, kterou lze doplnit o karbonové prvky, dále jsou v nabídce jiné v bílém a hnědém laku.

Nový je adaptivní tempomat Distronic Plus, systém automatického parkování a také další elektroničtí pomocníci jako Blind Spot Assist, přičemž někteří z nich budou součástí standardní výbavy. Sériové ESP má kromě rozjíždění do kopce nyní navíc stabilizaci přívěsu. Ten zákazníci tahají za G-Klasse velmi často, takže se jeho elektronická kontrola bude určitě hodit.

Základ

Základním motorem je přeplňovaný vznětový vidlicový šestiválec 3,0 l s se čtyřmi ventily, výkonem 155 kW/3400 min-1 a točivým momentem 540 Nm/1600-2400 min-1. G 350 CDI doplňuje benzinový V8 5,5 l s 285 kW a 530 Nm, který se montuje jak do dlouhé verze G 500 s pevnou střechou, tak i do stejně značeného kabrioletu. Všechny mají sedmistupňové samočinné převodovky 7G-Tronic Plus, pohon všech kol je rovněž samozřejmostí. Turbodiesel se dává pouze do karosářské varianty se dvěma páry dveří.

Mercedes-Benz G – přehled motorizací
VerzeG 350 BlueTECG 500G 63 AMGG 65 AMG
Převodovka/pohon7A/4x47A/4x47A/4x47A/4x4
Zdvihový objem [cm3]2987546154615980
Počet válců/palivoV6/dieselV8/benzinV8/benzinV12/benzin
Největší výkon [kW/min-1]155/3400285/6000400/5500450/4300-5600
Největší toč. mom. [Nm/min-1]540/1600-2400530/2800-4800760/2000-50001000/2300-4300
Maximální rychlost [km/h]--210230
Zrychlení 0-100 km/h [s]--5,45,3
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]11,214,913,817
Cena v Německu [EUR]85.311,-99.948,-137.505,-264.180,-

Se dvěma turby

Nyní ale podrobněji k ostrým modelům. Slabšímu G 63 AMG bije pod kapotou motor V8 objemu 5,5 l přeplňovaný dvěma turbodmychadly. Nabízí 400 kW/5500 min-1 a točivý moment 760 Nm v rozmezí od dvou do pěti tisíc otáček, nechybí mu ani start-stop. K čemu? Oproti poslední evoluci staršího kompresorového G 55 AMG se totiž podařilo snížit kombinovanou spotřebu benzinu o 2,1 l na 13,8 l/100 km. Mimochodem, Mercedes-Benz už model s tímto jménem vyráběl v letech 2002-2003, ten byl ovšem poháněn atmosférickým dvanáctiválcem.

Agregát s obdobným počtem válců najdeme v útrobách v současnosti také, má ovšem kromě šestilitrového objemu dvě turba stejně jako jeho slabší bratříček. G 65 AMG, jak se tato verze jmenuje, se pyšní 450 kW/4300-5600 min-1. Na všechna kola se přenáší rovných 1000 Nm při 2300-4300 min-1. Převodovky jsou v obou případech případech znovu sedmistupňové samočinné, skříně s označením AMG Speedshift Plus 7G-Tronic dostaly jen odolnější ložiska. Nechybí u nich několik režimů: manuální, sportovní a ekonomický. G-Klasse s číslem 63 sprintuje z klidu na stovku za 5,4 s, 65 je o desetinku rychlejší, ale v průměru spálí až sedmnáct litrů benzinu na každou stovku kilometrů. Maximální rychlosti 210, respektive 230 km/h je elektronicky limitována, při aerodynamickém odporu hranaté karoserie ani není divu.

G 63 AMG navíc od slabších sourozenců poznáme na první pohled díky jiné masce se dvěma vodorovnými lištami u sebe místo tří silných žeber. Má i bixenonové světlomety, mohutnější blatníky, hranatý přední nárazník s trojicí mohutných vstupů vzduchu, chromované nášlapy, nerezové výfukové koncovky a vrtané kotouče o rozměrech 375 x 36 mm vpředu a 330 x 20 mm vzadu. Rudě nebo stříbrně lakované pevné brzdové třmeny na přední nápravě mají šest pístků a jejich dárcem byl ML 63 AMG. Na zadní jsou ovšem mnohem jednodušší plovoucí jednopístkové. Došlo také ke zpevnění silentbloků na zavěšení. O dvacetipalcových ráfcích v titanové šedi byla už řeč v úvodu, volitelně jsou v nabídce i matně černá.

Podobu nejvýkonnější verze nám dosud Mercedes-Benz neukázal, neměla by se ale kromě větší porce chromu na masce a symbolů V12 Biturbo místo V8 Biturbo na bocích nijak zvlášť lišit.

Dvakrát tolik

Zato ceny obou provedení se odlišují dosti výrazně. Zatímco G 63 AMG přijde v Německu na 137.505 eur (přes 3,42 milionu korun), G 65 AMG stojí takřka dvakrát tolik: 264.180 eur. To znamená v přepočtu 6,58 milionu! Zůstává tak vozem skutečně jen pro vyvolené. Američané a Britové na něj ale mohou zapomenout, tam se bude prodávat jen první jmenované.

JAKE.AUTO.CZ: Mercedes-Benz G (všechny testy a další články)

Mercedes-Benz G: Nesmrtelný terénní génius

Spolupracujeme s TipCars.com
Ruský Ruský "Zuckerberg" vyhlásil válku Putinovi

Pavel Durov vyhlásil digitální válku ruskému režimu a…

Poslanci ČSSD se nabídkou ANO na sestavení vlády zatím nezabývali Poslanci ČSSD se nabídkou ANO na sestavení vlády zatím nezabývali

Poslanci ČSSD dnes večer nemluvili o nabídce pro vládní…

Spojené státy údajně blokují vydávání víz Rusům, stěžuje si Moskva Spojené státy údajně blokují vydávání víz Rusům, stěžuje si Moskva

Spojené státy záměrně blokují vydávání vstupních víz…

Irští farmaceutici Shire odmítli další nabídku, o firmu dále roste zájem Irští farmaceutici Shire odmítli další nabídku, o firmu dále roste zájem

O převzetí irské farmaceutické firmy Shire by se mohla…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Levné SUV Škody poprvé bez maskování. Kamiq odhaluje také interiér Levné SUV Škody poprvé bez maskování. Kamiq odhaluje také interiér

Jen pár dnů nás dělí od světové premiéry nového…

Řidiči, pozor! Zítra se bude ve velkém měřit rychlost. Místa jsme si vybrali sami Řidiči, pozor! Zítra se bude ve velkém měřit rychlost. Místa jsme si vybrali sami

Měření rychlosti bude probíhat v rámci celoevropské akce…

 



Mercedes-AMG G 63 už má českou cenu. Čtyři miliony vám stačit nebudou Mercedes-AMG G 63 už má českou cenu. Čtyři miliony vám stačit nebudou

Českou cenu provedení G 500 již nějaký čas známe, zatím…

Mercedes-AMG představuje silné „géčko“ v působivé reklamě. Je silnější než čas Mercedes-AMG představuje silné „géčko“ v působivé reklamě. Je silnější než čas

Nová generace třídy G dorazila kromě klasického provedení…

 



 
Slavný žigulík slaví. Lada 2101 se začala vyrábět přesně před 48 lety

Slavný žigulík slaví. Lada 2101 se začala vyrábět přesně před 48 lety

Dnes 18:50

Model 2101 byl v roce 1970 prvním sériovým autem nově založené automobilky v městě Toljatti. Vyráběl se až do roku 1988.




Blesk.cz

Jaký otec, takový syn. Recenze God of War

Jaký otec, takový syn. Recenze God of War

Kratos nezemřel, Kratos žije! Boha totiž není tak snadné zabít. Po událostech v mytologickém Řecku se…

Pšeničné pečivo způsobuje závislost, varuje expert. Každý Čech ho ročně sní 48 kilo

Pšeničné pečivo způsobuje závislost, varuje expert.…

Milujete k snídani kaiserku namazanou máslem, nebo dokonce dvě? A co rohlík s marmeládou k odpolední svačině? A…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Expert na góly v oslabení Mallet: Čekáme na chybu! Pak se snažíme trestat

Expert na góly v oslabení Mallet: Čekáme na chybu!…

Se svým věrným parťákem Hynkem Zohornou nastartovali v polovině druhé třetiny při vlastním oslabení rakety,…

 

Reflex.cz

Vladimír Pikora: Existuje „politicky korektní“ smlouva?

Vladimír Pikora: Existuje „politicky korektní“ smlouva?

Napadlo vás někdy, že i smlouva o vašich penězích může být „skrytě politicky korektní“? Ne? Tak já vám ukážu, že…

Playboy pro ajťáky: Časopis, který by v dnešní době byl nepochybně označen za sexistický

Playboy pro ajťáky: Časopis, který by v dnešní době…

Računari znamená v bosenštině prostě „počítače“. Stejný název nesl i v bývalé Jugoslávii proslulý časopis, jenž…