Mercedes-Benz míří ve velké stylu do Goodwoodu

 

Německá automobilka v letošním roce oslavuje 120 let svého motorsportu a na 21. ročníku Festivalu rychlosti v Goodwoodu se díky tomu stane hlavní hvězdou.

Festival rychlosti v Goodwoodu se uskuteční v termínu od 26. do 29. června a hlavním tématem letošního ročníku se má stát automobilka Mercedes-Benz a její úspěchy v motoristickém sportu. To má ostatně během celé akce dávat jasně najevo tradiční plastika, která bude tentokrát věnována třícípé hvězdě a jejím autorem je sochař Gerry Judah.

Mercedes-Benz si pro návštěvníky Festivalu rychlosti připravuje řadu atrakcí a překvapení, ale největší pozornost má přitahovat přehlídka závodních vozů spolu se řadou slavných závodníků minulosti i současnosti.

Již v březnu letošního roku německá automobilka potvrdila, že do Goodwoodu přiveze slavný Mercedes 1914 Grand Prix, s nímž Christian Lautenschlager zvítězil v červenci roku 1914 v náročné Grand Prix Francie. Společnost tomuto jedinečnému závodnímu stroji má dělat dalších 14 vozů, jejichž prostřednictvím hodlá Mercedes-Benz nabídnout návštěvníkům průřez bohatou historií i současností svého účinkování v motoristickém sportu.

Mercedes-Benz pošle do Goodwoodu slavný Mercedes 1914 Grand Prix

Slávu velkých řadových šestiválců konce dvacátých let připomene Mercedes-Benz SSK z roku 1928, jehož kompresorem přeplňovaný motor o objemu 7,0 l disponuje výkonem 165 kW (225 k) a umožňuje stroji, za jehož volant usedal slavný Rudolf Caracciola, dosáhnout rychlosti přes 190 km/h.

Stříbrné šípy třicátých let připomenou vozy W125 z roku 1937 a o dva roky mladší W165. První z této dvojice je vybaven 5,66-litrovým řadovým osmiválcem o výkonu 435 kW (592 k) a umí uhánět rychlostí 320 km/h. V přídi druhého pracuje 1,5-litrový přeplňovaný vidlicový osmiválec s výkonem 187 kW (254 k), který W165 pomáhá k rychlosti přes 270 km/h.

Stříbrné šípy Mercedes-Benz v předválečné éře

Přímo do poloviny padesátých let pak návštěvníky přenese dvojice vozů W196 R spolu s populárním rychlým transportérem závodních vozů, známým pod přezdívkou „Modrý zázrak“. Vystavené W196 R se od sebe odliší svými karoseriemi, jeden bude v klasickém provedení s odkrytými koly, zatímco druhý nese proudnicovou karoserii zakrývající kola. Řadové 2,5-litrové osmiválce těchto závodních speciálů mohou disponovat výkony od 188 kW (256 k) do 213 kW (290 k). Jejich transportér pak pohání třílitrový šestiválec o výkonu 141 kW (192 k), umožňující dosažení rychlosti kolem 170 km/h.

Stříbrné šípy Mercedes-Benz v poválečné éře

Druhou polovinu padesátých let bude zastupovat Mercedes-Benz 300 SLS (W198) z roku 1957 postavený pro severoamerický šampionát sportovních vozů a vybavený třílitrovým řadovým šestiválcem s výkonem 173 kW (235 k).

Šedesátá a sedmdesátá léta hodlá Mercedes-Benz ve své přehlídce závodních strojů přeskočit a vrhne se prostřednictvím soutěžního kupé 500 SLC (C107) přímo do roku 1980. Právě s tímto vozem, jehož pětilitrový vidlicový osmiválec disponuje výkonem 250 kW (340 k), zvítězil Björn Waldegaard v Bandama rallye.

Mercedes-Benz řady 107 (1971-1989) – Nadčasový vytrvalec

Nezapomenutelnou éru prototypů Skupiny C a vytrvalostních závodů připomene Sauber-Mercedes C9 z roku 1989, s nímž Jochen Mass, Manuel Reuter a Stanley Dickens zvítězili v Le Mans. Pětilitrový osmiválec tohoto vytrvalostního speciálu má výkon 530 kW (720 k) a uděluje C9 schopnost dosáhnout až 400 km/h.

Penske-Mercedes PC23 z roku 1994 je připomínkou působení německé značky jako dodavatele pohonných jednotek pro monoposty série IndyCar, i když za jejich vývojem stál britský Ilmore, který je předchůdcem dnešní divize Mercedes AMG High Performance Powertrains. Pro monopost PC23 o hmotnosti 703 kg byl připraven 3,4-litrový vidlicový osmiválec naladěný na výkon 754 kW (1026 k).

Z konce devadesátých let a tehdejší série vytrvalostních závodů pochází CLK-LM (C298) z roku 1998, který je evolucí modelu CLK-GTR. Před zadní nápravou tohoto vozu je uložen pětilitrový vidlicový osmiválec o výkonu 441 kW (600 k). Klaus Ludwig a Ricardo Zonta s tímto vozem získali mistrovský titul v sérii FIA GT.

Nepříliš vzdálenou minulost zastoupí v Goodwoodu Mercedes-Benz CLK DTM z roku 2006 s čtyřlitrovým osmiválcem o výkonu 350 kW (476 k). Do současnosti pak návštěvníky uvede Mercedes-Benz SLS AMG GT3 ve společnosti letošního monopostu Formule 1 Mercedes AMG Petronas F1 W04.

Jake.auto.cz: Mercedes-Benz SLS AMG (přehled všech článků)

Kromě těchto závodních vozů představí Mercedes-Benz i vybrané zástupce svou současné sériové produkce, jimž budou samozřejmě vévodit nejostřejší verze AMG. Příznivcům virtuálního světa se ve statické části expozice představí Mercedes-Benz AMG Vision Gran Turismo , který si bude možné prostřednictvím Sony PlayStation 3 a hry Gran Turismo 6 vyzkoušet i na trati Goodwoodu.

Vedle samotných vozů pak bude Mercedes-Benz zastupovat řada továrních jezdců a ambasadorů značky. Chybět nebudou Lewis Hamilton, Nico Rosberg, Sir Stirling Moss, Sir Jackie Stewart, Hans Hermann, Johny Herbert, Dario Franchitti a další slavní jezdci.

Spolupracujeme s TipCars.com
Tusk: EU má reálnou šanci uzavřít migrační trasu z Libye Tusk: EU má reálnou šanci uzavřít migrační trasu z Libye

Státy Evropské unie zajistí, že severoafrická část…

Za vánoční nákupy potravin si připlatíte, tuzemák však zlevní Za vánoční nákupy potravin si připlatíte, tuzemák však zlevní

Jedním z ústředních témat posledních týdnů byla v české…

Putin: USA chtějí vytlačit Rusko z evropského energického trhu a zdražit plyn Putin: USA chtějí vytlačit Rusko z evropského energického trhu a zdražit plyn

Sankce, které vůči Rusku schválil americký Kongres v…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Škoda už oficiálně prodává Karoq. Tipy, jak ho rozpoznat od Kodiaqu: Škoda už oficiálně prodává Karoq. Tipy, jak ho rozpoznat od Kodiaqu:

Škoda zatím neoznámila, kolik bude požadovat za základní…

Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte... Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte...

Motor s rotačním pístem bude nyní plnit jinou roli.

 





 
Nové Audi A7 Sportback odhaleno. Evoluce tvarů, revoluce techniky

Nové Audi A7 Sportback odhaleno. Evoluce tvarů, revoluce techniky

Dnes 21:08

Podle očekávání prošel design druhé generace Audi A7 jen evoluční proměnou. Za to v útrobách se událo dost, všechny verze budou hybridní!




Blesk.cz

22 tipů na víkend: Prahou poběží zombie! Mlsat můžete polévky, dýně i čokoládu

22 tipů na víkend: Prahou poběží zombie! Mlsat…

Neseďte doma a nekoukejte se jen z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam vyrazit, nechte…

Mayová slibuje Čechům statut „usedlíků“. Vyjednávání o brexitu se zpozdí

Mayová slibuje Čechům statut „usedlíků“. Vyjednávání…

Britský parlament nebude příští týden zatím dál jednat o návrhu klíčového zákona, který se má stát základem…

 

iSport.cz

Villarreal – Slavia 2:2. Cenná remíza, český mistr ale ztratil vedení 2:0

Villarreal – Slavia 2:2. Cenná remíza, český mistr…

Fotbalisté pražské Slavie remizovali ve Villarrealu 2:2 ve třetím kole Evropské ligy v souboji o první místo ve…

Lugano - Plzeň 3:2. Zklamání pro favorita, domácí rozhodli z brejků

Lugano - Plzeň 3:2. Zklamání pro favorita, domácí…

Fotbalisté Plzně ve třetím utkání v základní skupině Evropské ligy nečekaně prohráli na hřišti Lugana 2:3 a…

 

Reflex.cz

Ekonom Vladimír Pikora: Po volbách přijde naštvanost nejvyššího stupně

Ekonom Vladimír Pikora: Po volbách přijde naštvanost…

Něco vám řeknu – nikdy slepě nespoléhejte na čísla! Já jsem to udělal jednou a ovlivnilo to zbytek mého života.

Zítra k volbám, nenechme za sebe rozhodovat jiné! Vrátí se politická politika?

Zítra k volbám, nenechme za sebe rozhodovat jiné!…

Kdysi i v Česku populární slovenský satirik Milan Markovič by dnes patrně řekl „Zvolebnívá sa“, a to na plné…