Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz nebude prodávat zadokolky s tříválcovými motory

Michal Fokt
Diskuze (35)
Jistou míru noblesy i v době downsizingového šílenství si chce zachovat Mercedes-Benz. Zařekl se, že žádný model s pohonem zadních kol nebude poháněn tříválcovým motorem.

Nebudeme raději jmenovat, ale jistá německá značka, proslavená kdysi skvostnými šesti-, osmi- a desetiválci se tak zamilovala do downsizingu, že už dává přeplňovaný tříválec dokonce do supersportu. Ne všichni prestižní výrobci to ale berou takhle vážně.

Přeplňované tříválcové motory sice lze očekávat i u automobilky Mercedes-Benz, protože mají určitá pozitiva, která lákají i noblesní značku s trojcípou hvězdou ve znaku, nicméně právě v reakci na současné dění se objevilo prohlášení šéfa vývoje motorů Bernarda Heila, že žádný tříválec nebude nabízen pro modely s pohonem zadních kol. Ty tedy budou mít i nadále přinejhorším přeplňovaný čtyřválec.

Podle Heila představuje tříválec příliš mnoho kompromisů zejména co se týče kultivovanosti a úspory nejsou až tak velké, tudíž takový motor do zadokolkových Mercedes-Benzů nedává smysl. Tříválce se podle něj při současné úrovni techniky projevují nejméně vytříbeně v nízkých otáčkách, kde je jejich účinnost a provozní náklady největší, což pochopitelně představuje problém.

Příchod tříválců (a to jak benzinových, tak dieselových) však nevyloučil, budou ale vyhrazeny výhradně pro modely tříd A a B a objevit by se mohly také u hybridních modelů v podobě generátorů. Vyvíjí ale také nové čtyřválce, již brzy se má objevit nový turbodiesel, jenž by měl mít objem 1,9 nebo 2,0 l a vystřídá stávající specifikaci s kubaturou 2,1 l.

Michal Fokt
Diskuze (35)
Avatar - iudex
13. 3. 2014 08:20
Re: a co z toho vyplývá?
Nie je to ale práve tento prístup, pre ktorý bývalo kritizované Audi? Teda že si uvedomujú, že predný pohon nie je dostatočne prémiový, a preto ponúkajú ako alternatívu aj 4x4 (za ktorý si treba samozrejme draho priplatiť). ;-)
12. 3. 2014 19:16
Re: Panáček
Zase tak stejné to není, Audi nebere motory od VW, ani naopak, je to jeden koncern a motory jsou proto vyvíjeny pro všechny jeho značky a je počítáno s použitím v nejrůznějších modelech od dodávek, přes lowend až po lux.
MB s Renaultem v podstatě "jen" spolupracuje, není to koncern, a další megaobří rozdíl je ve faktu, že MB - ten, jež vždy udával tón vývoje a vše si dělal sám, teď prostě nakupuje motory od mainstreamového výrobce, to je podle mně faux-pas, za který bude MB časem "pykat".
Ještě víc mně ale děsí jiná myšlenka - jestli on ten Mercedes neudává tón i teď tím nákupem?! 8-s
12. 3. 2014 19:09
Re: Panáček
Jsem měl nejdřív číst a pak psát, no a tak jsem druhej :-)
12. 3. 2014 19:07
Raději tříhrnek...
...z dílny Merceds-Benz, než nakoupené V12 :no:
12. 3. 2014 17:03
Re: Panáček
Navíc nás třeba MB překvapí a do tří let nám představí vlastní foukanou 1.3 benzínovou ;-)