Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz Viano Marco Polo: Vrchol nabídky

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (4)
Paleta modelové řady Viano začíná u čistě užitkových verzí, pokračuje přes kombinovaná provedení k luxusním osobním a vrcholí u obytného vanu Marco Polo.

Zájem o kompaktní obytné vany v Evropě se zvyšuje. Důkazem může skutečnost, že registrace nových obytných vanů za prvních šest měsíců letošního roku vzrostly o 10,4 % oproti stejnému období loňského roku. V Německu se počet registrovaných vanů zvýšil o 18,1 % a v případě vozů značky Mercedes-Benz o 24,5 %. Kompaktnímu Vianu Marco Polo se podařilo zvýšit tržby v prvním pololetí letošního roku o 82 % na zhruba 900 vozidel.

Mercedes-Benz Viano Marco Polo stojí na vrcholu nabídky své modelové řady a je výsledkem spolupráce s firmou Westfalia. Obytný van je nabízen pouze v jedné karosářské verzi s rozvorem náprav 3.200 mm, celkovou délkou 5.008 mm, šířkou 1.901 mm a výškou 1.960 m, resp. 2.960 mm při zvednuté střeše.

Standardní provedení nabízí prostor čtyřem cestujícím a na přání jej lze mít i v pětimístné nebo šestimístném uspořádání. Vždy je ovšem vybaveno dvojicí dvojlůžek, umožňujících pohodlně přespat čtveřici dospělých osob. Spodní lůžko vznikne rozložením zadního sedadla a je dlouhé 2.030 mm a široké 1.180 mm. Druhé lůžko, které je ukryté pod zvedací střechou je dlouhé 2.000 mm a široké 1.150 mm.

Součástí standardní výbavy je vedle lůžek a mechanicky výklopné střechy i plynový dvouplotýnkový vařič, chladnička o objemu 40 l, mycí dřez s pákovou armaturou, zásobník na 36 l čerstvé vody a na 32 l odpadové vody, vnitřní zásuvka na 220 V a 12 V, vnější zásuvka na 220 V, dobíjení akumulátoru a přídavný gelový akumulátor. K prvkům standardní výbavy patří i otočné sedadlo řidiče a spolujezdce, sklopný stůl upevněný na stěně, odnímatelné zatemnění oken a klimatizace TEMPMATIK.

Paleta pohonných jednotek pro Mercedes-Benz Viano Marco Polo zahrnuje dva čtyřválcové turbodiesely a dvojici šestiválců, z nichž jeden spaluje naftu a druhý benzin. Základní vznětová motorizace CDI 2.0 nabízí výkon 100 kW (136 k) a točivý momentem 310 Nm. Následuje CDI 2.2 s výkonem 120 kW (163 k) a točivým momentem 360 Nm. Oba tyto motory kromě lze kromě standardní verze s pohonem zadních kol objednat i v provedení 4MATIC s pohonem všech kol.

Mercedes-Benz Viano – čtyřválcové agregáty
Vznětové motoryCDI 2.0 (4MATIC)CDI 2.2 (4MATIC)
Emisní normaEuro 5Euro 5
Převodovka6M/5A6M/5A
Zdvihový objem [cm3]2.1432.143
Válce/ventily4/44/4
Nejvyšší výkon [kW/min-1]100/3800120/3800
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1]310/1400–2600360/1600-2400
Max. rychlost [km/h]174 (161)188 (174)
Zrychlení 0-100 km/h [s]14,1 (16,0)12,1 (13,0)
Komb. spotřeba [l/100 km]8,0 (8,8)8,0 (8,8)

Šestiválcové motory spolupracují výhradně s pohonem zadních kol. Vznětový CDI 3.0 nabízí výkon 165 kW a točivý moment 440 Nm. Jedinou benzinovou motorizací pro Viano Marco Polo je 3.5 V6 s výkonem 190 kW a točivým momentem 340 Nm. Oba tyto motory spolupracují s pětistupňovou automatickou převodovkou.

Mercedes-Benz Viano – šestiválcové agregáty
Vznětové motoryCDI 3.0 V63.5 V6
Emisní normaEuro 5Euro 5
Převodovka5A5A
Zdvihový objem [cm3]2.9873.498
Válce/ventily6/46/4
Nejvyšší výkon [kW/min-1]165/3800190/5900
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1]440/1800–2400340/2500-5000
Max. rychlost [km/h]201217
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,110,4
Komb. spotřeba [l/100 km]8,511,9

Na poli bezpečnostní výbavy je Viano Marco Polo srovnatelné s osobním automobilem. Ve standardu nechybí ESP, ABS, ASR, BAS (brzdový asistent) či stabilizační asistent bránící rozkmitání přívěsu.

Ceny modelu Viano Marco Polo na českém trhu začínají v základní motorizace CDI 2.0 na 1.152.000,- Kč včetně DPH.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (4)
Avatar - Kolouš
2. 11. 2011 10:20
Re: Luxus od MB
i na to je mysleno. v pripade 4-maticu si kupujes nejen staly pohon 4kol ale dostanes i sakra peknou svetlou vysku
Avatar - gld
31. 10. 2011 16:37
Re: Luxus od MB
K dokonalosti tomu chýba len zvýšená priechodnosť terénom. Keď už marco polo.. ale za peniaze zrejme pôjde dorobiť aj to
Avatar - Kolouš
31. 10. 2011 14:33
Re: Luxus od MB
hele s tim 5-ti kvaltem to jde.
Ja osobne jsem najezdil s 3.0V6 5AT docela dost a musim rict, ze jakmile pochopis jeho logiku, tak se to da.
moje posledni auto bylo prave Marco Polo, dokonce i ve stejny barve, rozdil byl akorat v manualne ovladany strese (coz si myslim ze je spis vyhodou) a potom ve ctyrvalci s manualem. Behem leta jsem dal Skandinavii, Provence, Bretan, Toskansko a nejaky kratsi vylety pres prodlouzeny vikend v okoli CR + nejakych 17tis sluzebnich km. Celkove hodnoceni je vice nez pozitivni. Behem dovolenych (hlavne ve skandinavii a na riviere) se ukazala jako nutnost markyza (bez ni to skoro nema smysl). Od interieru bych cekal ruzne pazvuky a vrzani, ktere se behem cca 30tis km neobjevilo a ani ta zminovana markyza pri rychlych presunech neni tak slyset jak by se na prvni pohled mohlo zdat. Nevyhoda chybejici koupelny a WC se vrati v momente kdy muzes prijet 2m branou k jezeru Lac de Saint Croix a stravit tam vikend (zakufrorvat primo na plazi u tyrkysoveho jezera kde nikdo neni...) :-)
31. 10. 2011 14:17
Luxus od MB
Co si víc přát , todleto je od MB opravdu pecka a na živo vypadá ještě tisíckrát líp ,akorát škoda toho 5 ti stupňového automatu , myslím že by tam už mohli narvat 7 - G tronic , co se cpe do osobáku.... ;-\