23.5. 2016 David Bureš Google+ profil David Bureš

Mercedes-Benz pracuje na čtyřech nových elektromobilech

Mercedes-Benz pracuje na čtyřech nových elektromobilech

Část komponentů budou nové elektrické mercedesy sdílet s konvenčními modely. Jejich design však bude svébytný.

Úspěch elektromobilů amerického výrobce Tesla Motors nedává ostatním automobilkám spát a chystají se rozšířit svoji nabídku takových modelů. Mezi takové značky patří i Mercedes. Ve Stuttgartu chtějí do roku 2020 představit hned čtyři vozy s čistě elektrickým pohonem.

Tyto plány jsou i důsledkem nedávného rozhodnutí německé vlády, která schválila mohutné dotace na nákup auta s elektrickým nebo hybridním pohonem. Kupcům elektromobilů dá čtyři tisíce eur (cca 108.000 Kč), majitelům hybridů o tisícovku méně, nové elektrovozy navíc budou na deset let osvobozeny od daně z vlastnictví motorového vozidla. Německo na tyto pobídky vyčlenilo 600 milionů eur (přes 16 miliard korun), stejnou částkou přispějí i sami výrobci.

Dvě z chystaných elektroaut podle všeho budou SUV, zbývající dostanou konvenční karoserii. Část techniky bude použita z modelů s konvenčním pohonem, jako čelní sklo nebo střecha. Mercedes jde touto cestou kvůli snížení výrobních nákladů. Použít stávající konstrukci totiž bude levnější než vyvíjet zcela novou architekturu, jako to udělalo BMW.

Podle zákulisních zpráv by nové modely mohly sdílet techniku s třídou C, třídou S, GLA a GLC. V případě GLA to nebude takový problém – platforma MFA je již připravena pro zástavbu elektrického motoru (viz elektrické MPV B 250 e). V případě zbývajících aut bude nutné upravit architekturu MRA, interně se v této souvislosti mluví o platformě MEA (modulární elektrická architektura). Tu by už mělo využít chystané GLC F-Cell na palivové články. Její výhodou bude možnost zástavby pohonu všech kol a až tří elektromotorů.

Otestovali jsme: Mercedes-Benz B 250 e – Proč tak žere?

Co se týče samotných agregátů, tak trojcípá hvězda údajně pracuje na nových elektromotorech, které mají nabídnout výkonové rozpětí 75 kW až 400 kW. Lithium-iontové baterie dodá německá společnost Accumotive, která je součástí koncernu Daimler. Elektrické mercedesy nabídnou normovaný dojezd alespoň 400 kilometrů. To je podle šéfa vývoje Mercedesu Thomase Webera minimální hodnota, aby elektromobily byly podobně praktické jako vozy se spalovacím motorem.

Zatímco technika nových elektroaut bude až na pohonné ústrojí vcelku známá, design elektrických novinek bude svébytný. Mercedes tím chce nové vozy odlišit tak, aby na první pohled bylo jasné, že se jedná o elektromobily.

Kvůli rozšíření nabídky elektroaut Mercedes počítá také s expanzí výroby potřebných komponent. Už dříve Daimler oznámil, že díky investici ve výši 500 milionů eur (13,5 miliardy korun) rozšíří stávající továrny na baterie. Stejná částka poputuje i do závodu v Hamburku, který bude produkovat vybrané komponenty pro nové modely.

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Niki Lauda znovu získá svou leteckou společnost Niki Lauda znovu získá svou leteckou společnost

Bývalý závodník Formule 1 Niki Lauda znovu získá…

Zápisník Jana Pavce: Tradice šlendriánu Zápisník Jana Pavce: Tradice šlendriánu

Mrazivé ráno na uzavřeném Libeňském mostě je vlastně…

Investoři sypají peníze do lega, u raritních kousků se jim mohou vrátit i dvacetkrát Investoři sypají peníze do lega, u raritních kousků se jim mohou vrátit i dvacetkrát

Analytik pracující pro J&T Michal Šnobr investoval do…

Babiš je jediný kandidát ANO na premiéra, shodl se výbor hnutí Babiš je jediný kandidát ANO na premiéra, shodl se výbor hnutí

Předseda ANO Andrej Babiš je jediným kandidátem hnutí na…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru

Také evropští zákazníci se údajně dočkají pick-upu…

 





 
Vadné silentbloky: Jak je poznat?  A co hrozí, když zanedbáme údržbu?

Vadné silentbloky: Jak je poznat? Co hrozí, když zanedbáme údržbu?

Dnes 08:00

Jede si vaše auto na nerovnostech, kam chce a současně vyluzuje jeho podvozek klepavé zvuky? Pak zřejmě nadešel čas na výměnu silentbloků jeho zavěšení kol.




Blesk.cz

Červená »Havlova« lavička za 850 tisíc dobyla internet: Lidé o ní vtipkují, jiní ji kritizují a chtějí po Praze 6 vysvětlení

Červená »Havlova« lavička za 850 tisíc dobyla…

Poté, co Blesk.cz informoval o lavičce Ferdinanda Vaňka věnované odkazu bývalého prezidenta Václava Havla (†75),…

Debata Drahoš vs. Zeman: Prima dělá bezpečnostní manévry, kandidáti budou na vodě

Debata Drahoš vs. Zeman: Prima dělá bezpečnostní…

Už v sobotu odpoledne budeme vědět, kdo bude příštích pět let českým prezidentem. Miloš Zeman, nebo Jiří Drahoš.…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

CHAT: Odpovídají beachvolejbalistky Kolocová a Kvapilová

CHAT: Odpovídají beachvolejbalistky Kolocová a Kvapilová

Beachvolejbalistky Kristýna Hoidarová Kolocová (29) a Michala Kvapilová (27) zažily famózní loňský rok. Stříbro…

 

Reflex.cz

Revoluce v létání: Norsko chce používat na krátké lety pouze stroje s elektrickým pohonem

Revoluce v létání: Norsko chce používat na krátké…

V letecké dopravě, alespoň v Norsku, se schyluje k velké revoluci. Všechna letadla na krátké lety by měla mít…

Fenomén jménem Kuba: Guantánamo, zátoka bezpráví

Fenomén jménem Kuba: Guantánamo, zátoka bezpráví

Guantanamera, Bahía Guantanamera… Chytlavá písnička složená Joseítem Fernándezem na text básně kubánského…