Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz S 63 a S 65 AMG: Facelift také pro nejvýkonnější verze

Diskuze (37)
Při premiéře faceliftu třídy S proběhlo také oficiální odhalení dvojice vrcholných modelů – osmiválcového S 63 AMG a dvanáctiválcového S 65 AMG. Designové změny přibližují vlajkovou loď Mercedesu novému E, došlo ale i k úpravám technické stránky.

Změny na faceliftované třídě S od AMG samozřejmě sledují facelift výchozího modelu. K tomu dostávají ostré verze nový přední nárazník s pásem světelných diod pro denní svícení a trojicí rozměrných nasávacích otvorů. Úpravy dále zahrnují rozšířené nástavce prahů a nový agresivně tvarovaný zadní nárazník s mohutným difuzorem.

Oba modely lze od sebe navzájem rozlišit podle označení a podle kol. S 63 AMG nese na předních blatnících nápis „6.3 AMG“ a má titanová 19palcová litá kola s pneumatikami 255/40 vpředu a 275/40 vzadu. Dvanáctiválcové S 65 AMG se pyšní nápisem „V12 Biturbo“ a kovanými 20palcovými koly, která obouvají vpředu pneumatiky 255/35 a vzadu 275/35.

O pohon S 63 AMG se stará známý osmiválec o objemu 6,2 litru, který dává nejvyšší výkon 386 kW a maximum točivého momentu je 630 Nm. Tato pohonná jednotka spolupracuje se sedmistupňovou převodovkou Speedshift 7G-Tronic. Dvakrát přeplňovaný dvanáctiválec má objem 6,0 litru. Dosahuje 450 kW a točivý moment vrcholí 1000 Nm. O přenos této mamutí porce točivého momentu se stará odolný pětistupňový automat. Rychlost je v obou případech omezena na 250 km/h, akcelerace z 0 na 100 km/h trvá 4,6 s, respektive 4,4 s. Konstruktéři Mercedesu se chlubí poklesem spotřeby paliva o 3 % při nezměněných výkonnostních parametrech.

Novinkou je dále přepracované sportovní zavěšení kol a bezpečnostní systémy z nové třídy E. Mezi ně patří hlídání řidičova mikrospánku Attention Assist, noční vidění Night View Assist, světla Adaptive Highbeam Assist nebo vylepšený adaptivní tempomat Distronic Plus.

Obě AMG verze faceliftované třídy S budou uvedeny na trh v červnu. Ceny zatím Mercedes nezveřejnil.

Diskuze (37)
Avatar - Hammunasakra
23. 4. 2009 11:24
Re: Milá figurko!
Chápu - ono se s tím nic dělat ani NEdá (že HH jsou a byly i vozy jako kdysi bmw 2002ti a dnes ...) - ono to zpětně "dohledat" LZE (a pak už to "okecat" fakt NEzle, že?
Vy se evidentně BOJÍTE, co byste se o definici vozů hot hatch dočetl, nebo? :-)
PS: Je opravdu JEDNO co si (vy či kdokoliv jiný) "myslíte" - co je "psáno" to je "dáno" (a TOHLE bylo napsáno již před MNOHA lety - a pokud NEžijeme v ORWELLově´1984 - tak ... se to NEzmění)
PPS: Někde jsem slyšela že PRAVDA BOLí - tak jsem se vás chtěla optat na "osobní zkušenost(i)"
Pěkný den (je mi líto, v tomto mám vskutku pravdu - a NEmusíte ani "lovit" staré časopisy, pro začátek stačí GOOGlík :yes: ;-)
23. 4. 2009 11:22
Re: Milá figurko!
Neudělám s tim nic. Nehodlám na tebe reagovat a zabředávat do diskuzí s někým kdo plácá pořád stejné nesmysly. Nazdar
Avatar - Hammunasakra
23. 4. 2009 10:18
Re: Milá figurko!
NEmám potřebu "urážet", ale až jednou takový Bristol a třeba MB CL AMG porovnáte - pochopíte, že jsou si to "cílovou skupinou zákazníku" VELMi, ale opravdu VELMi podobná auta (jedno britské, druhé německé - to je asi ten NEJpodstatnější rozdíl ;-) )
Bristol (ať desítky let Blenheim, či dnes Fighter jsou jen maličko "exkluzivnější" a trošičku "dražší" - ale je to stále "stejná kategorie" - oslovují STEJNÉHO zákazníka.
Jsem ráda že jsem vám pomohla "osvětlit" další kousek z oblasti automobilismu (a na téma hot hatch vám doporučuji si něco z let 70tých "dohledat" a V ANGLIČTINĚ - popř. němčině - PŘEČÍST ... vás by ty texty mohly evidentně "překvapit" ;-)
PS: Jak jsem již napsala - takže minulá impreza se vám do "hot hatch" NEvešla a ta současná (technicky vpodstatě STEJNÁ) již ano? A bmw 130i se dle VAŠICH pravidel "vejde" a bmw 135i již NE? Myslím, že je výrazně VHODNĚJŠí používat ty PŮVODNí (někdy mám pocit, že současné "vidění" pojmu hot hatch je golf GTi a pár vozů co mu je "podobných" - s opravdu "tragikomickofffftipným" dodatkem, že FoFo RS je o MOC rychlejší/svižnější, takže už vlastně skoro NENí HH) definice (chápání vozu hot hatch), které do množiny hot hatch řady VŠE (od maličkého mini po řekněme nižší střední třídu - BEZ vymezení se přesnému typu, vzhledu karoserie - ostatně za jeden ze ZAKLADATELŮ a PRVNÍCH vozů nesoucí "označení" HH je označováno bmw 2002ti - tak teď jsem VELMi zvědava "CO" s tím uděláte - "zpětně" ho "vyřadíte" (neb vašemu "dnešnímu" pohledu NEvyhovuje, resp. současnému Golf GTi se NEpodobá :-)
Pěkný den
Avatar - Hammunasakra
23. 4. 2009 10:06
Re: Milá figurko!
Brabus je prima (mně vždy byla "nejsympatičtější" Alpina a "total" mi přišel Hamann - abych "odskočila" k jedné podobné automobilce). Bristol j(d)e dál. A NENí to žádný "sportovní vůz" :-)
Věřte NEvěřte - Bristol (značka existující DESíTKY let - většina jejích modelů stále jezdí - to co jsem napsala, že je to trošičku "mix" ferrari a RR - to NENí až tak "NEpřesné" označení - je to VELMi luxusní záležitost a v reálu je to pro ... řekněme NÁROČNĚJŠí bývalé majitele AMG (jímž asi NEjste, když Bristol neznáte ;-) )
Mimochodem AMG je dnen sice "součást" MB, ale s tou "sériovostí" to NENí až takové jak si představujete - stále zůstává RUČNí výroba atd. (tedy pokud vím já - že MB plánuje logo AMG "rozšířit" i na diesly apod. - pro mne zůstanou "tím pravým" jen ... "ty pravé" :-)
Mimochodem - v česku Bristol zastoupení SAMOZEJMĚ NEmá, ale myslím že hned tady vedle v Rzeczpospolita Polska ANO)
Pěkný den ;-)
23. 4. 2009 08:48
Re: Dialnicny korab!
V poho. Od někoho, kdo tvrdí, že GTI není HH a EVO ano tě to nemusí překvapovat.