Mercedes-Benz: Facelift třídy S oficiálně – rozsáhlá modernizace a hybrid v sériové verzi

Mercedes-Benz: Facelift třídy S oficiálně – rozsáhlá modernizace a hybrid v sériové verzi

 
 

Čtyři roky uplynuly od představení aktuální generace Mercedesu třídy S a právě taková doba je přibližně polovinou životního cyklu u pětimetrových sedanů.V případě limuzíny ze Stuttgartu to znamená nasazení hybridního pohonu a všech výdobytků nové třídy E.

Facelift přibližuje design exteriéru k nejnovějším modelům Mercedesu. Upravená maska chladiče je větší a je více zdůrazněn její šípovitý tvar, zakončený ostrou hranou uprostřed, která je typická pro všechny současné Mercedesy. Nový přední nárazník má přísně horizontální členění s chromovanými lištami v postranních nasávacích otvorech. Na těchto lištách jsou umístěna diodová světla pro denní svícení. Standardem jsou nově bi-xenonové čelní světlomety, u vyšších specifikací s pásem diod pro směrovky u spodní hrany.

Proměnou prošel také tvar vnějších zpětných zrcátek s integrovanými směrovkami, který se podobá třídám C a E. Další sblížení s novým sedanem třídy E je zřejmé u chromovaných lišt, které směřují šikmo vzhůru od předního nárazníku, přes spodní část bočních dveří až na zadní nárazník. Koncová světla mají nový design a využívají světelné diody. Celkem jich je v každé svítilně 52 a tvoří tvar dvojitého „C“. Úpravami prošel také zadní nárazník, který nově odkrývá výrazné koncovky výfuku.

S 400 BlueHybrid
Z technologického hlediska je nejzajímavější novinkou hybridní verze S 400 BlueHybrid. Jedná se o mild hybrid, který má pod kapotou vidlicový šestiválec o objemu 3,5 litru z modelu S 350. V hybridní verzi bude mít nejvyšší výkon 205 kW a doplní ho 15kW elektromotor. Celkový výkon hybridního ústrojí tak je 220 kW, maximum točivého momentu 385 Nm. O přenos síly na zadní kola se stará upravená automatická převodovka 7G-Tronic se sedmi převodovými stupni.

Elektromotor je kompaktní třífázový kotoučového typu, současně slouží jako startér a generátor pro rekuperaci energie při brzdění. Díky nejvyššímu točivému momentu 160 Nm přispívá k nižší spotřebě, stejně tak ale může sloužit jako přídavný zdroj momentu pro dynamickou jízdu. Benzinový motor je vybaven funkcí stop-start, takže úvodní fázi rozjezdu – na spotřebu nejnáročnější fázi provozu spalovacího motoru – obstarává elektromotor.

Elektrická energie je uložená ve speciálních bateriích vyvinutých přímo pro použití v hybridním autu. Jejich konstrukce je díky vyšší energetické hustotě tak kompaktní, že velikost interiéru ani zavazadlového prostoru není jejich instalací dotčena. Navíc jsou baterie napojené na 12V okruh elektroinstalace, takže mohou napájet například osvětlení nebo komfortní prvky s elektrickým ovládáním.

Samotný spalovací motor byl výrazně upraven. Variabilní ovládání ventilů funguje podle Atkinsonova principu, kdy expanze trvá déle než komprese. V praxi je toho dosaženo delším otevřením sacího ventilu při přechodu z fáze sání do komprese. Motor tak má lepší tepelnou účinnost a tedy i nižší spotřebu a lepší složení emisí. Dále je zde nová hlava a upravené písty a vačky. Výsledkem všech změn je vedle nižší spotřeby také nárůst výkonu o 5 kW.

S 400 BlueHybrid zrychlí z klidu na 100 km/h za 7,2 s a maximální rychlost bude omezena na 250 km/h. Ve srovnání s výchozím S 350 je kombinovaná spotřeba o jen 7,9 l/100 km, tzn. je nižší o 21 %. Hybridní pohon přitom zvyšuje pohotovostní hmotnost jen o 75 kg.

Prodej S 400 BlueHybrid bude v západní Evropě zahájen v krátce po čínské premiéře, v Číně pak v srpnu a v USA na podzim. Cena pro německý trh je stanovena na 85 tisíc Euro (asi 2,250 milionu Kč).

Tento model bude prvním hybridem Mercedesu a další budou následovat. Hybridní ústrojí je modulární konstrukce a bude ho možné zkombinovat s různými motory v různých modelech, včetně „čistých“ dieselů BlueTec. Hodnota emisí CO2 186 g/km v kombinovaném cyklu je v současné chvíli v daném segmentu nejnižší.

BlueEfficiency po faceliftu u třídy S standardem
Vedle nového hybridu zahrnuje nabídka faceliftované třídy S bezkonkurenčních osm různých konvenčních motorizací – šest benzinových a dvě dieselové. Všechny podstoupily úpravy v duchu úsporného balíčku BlueEfficiency, což znamená mimo jiné optimalizaci aerodynamiky, instalaci vypínatelného palivového čerpadla a úpravu řídícího softwaru automatické převodovky.

Základní naftovou motorizací se stává S 350 CDI BlueEfficiency. Standardem u ní budou 17palcová kola z lehké slitiny, která obouvají pneumatiky se sníženým valivým odporem. Hydraulické čerpadlo posilovače řízení je navrženo tak, aby bylo v chodu, jen když řidič zatáčí. Pokud jede auto dlouho rovně (například na dálnici), posilovač není potřeba a odpojením čerpadla se tak dosáhne výrazné úspory paliva.

Automatická převodovka 7G-Tronic se při zastavení odpojuje. To znamená, že hydrodynamický měnič zasahuje při zastavení stejně jako spojka u manuální převodovky. Zmizí tak pro automaty typický jev, kdy se volnoběžné otáčky motoru přenáší na kola, při stání se otáčky z motoru nepřenáší do převodovky. Také tato úprava přispívá ke snížení spotřeby, navíc jsou potlačené vibrace a hluk motoru, když auto stojí.

Motor pochází původem z S 320 CDI a po faceliftu bude ekvivalentem stejně upraveného E 350 CDI BlueEfficiency. Z objemu 3 litry dává 176 kW při 3600 min-1 a maximum točivého momentu je 540 Nm při 1600-2400 min-1. Kombinovaná spotřeba S 320 CDI BlueEfficiency je 7,6 l/100 km, což znamená úsporu 0,7 l proti předchozímu modelu a emise CO2 na hranici 200 g/km. Zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 7,8 s, nejvyšší rychlost je 250 km/h. V Německu se bude S 350 CDI BlueEfficiency prodávat za 73 tisíc Eur (zhruba 1,950 milionu Kč).

Stejný motor bude pohánět také S 350 CDI 4Matic, turbodiesely dále zastupuje S 450 CDI s motorem 4,0 V8 (235 kW). Bohatou paletu benzinových motorizací po faceliftu tvoří S 350/S 350 4Matic (3,5 V6, 200 kW), S 450/S 450 4Matic (4,7 V8, 250 kW), S 500/S 500 4Matic (5,5 V8, 285 kW) a S 600 (5,5 V12 bi-turbo, 380 kW). Divizi AMG tradičně zastupuje atmosférický osmiválec S 63 AMG (6,2 V8, 386 kW) a přeplňovaný dvanáctiválec S 65 AMG (6,0 V12, 450 kW).

Nové bezpečnostní systémy
Nová třída E přišla s několika novými bezpečnostními systémy, které vlajková loď Mercedesu okamžitě přebírá. Nejdůležitějším z nich je Attention Assist, který upozorňuje řidiče na únavu a tím hrozící nebezpečí mikrospánku. Systém vyhodnocuje reakce a chování řidiče, dohromady neustále porovnává 70 údajů. Varování probíhá pomocí nápisu na přístrojovém štítu a zvukového signálu.

Dále faceliftovaná třída S dostane Adaptive Highbeam Assist, který neustále mění nastavení čelních světel tak, aby byla osvětlena co největší plocha před autem, ale nedošlo k oslnění ostatních řidičů, a Speed Limit Assist, který „čte“ značky s rychlostním omezením. Novinkou je i vylepšená Night View Assist s infračervenou kamerou, která umí rozpoznávat chodce, a systémy Distronic Plus (adaptivní tempomat), Brake Assist Plus a Pre-Safe Brake s výkonnějším radarem, který má větší dosah a pokrývá širší úhel.

Specialitou vrcholné verze S 600 bude Crosswind Stabilisation – propojení ESP a adaptivního podvozku Active Body Control. Tato funkce porovnává údaje o podélném a příčném zrychlení, ze kterých vyhodnocuje intenzitu bočního větru. Charakteristika podvozku je pak upravena tak, aby vliv bočního větru na řízení byl co nejmenší.

Spolupracujeme s TipCars.com
Zápisník Marka Schwarzmanna: Idolové Zápisník Marka Schwarzmanna: Idolové

Znáte Dalibora? Toho s houslemi. Ve své době kradl, až se…

Letiště Praha nakoupí až 20 autobusů Cobus 3000 Letiště Praha nakoupí až 20 autobusů Cobus 3000

Do soutěže se přihlásila pouze společnost GSE Services…

Produktivita české práce klesá Produktivita české práce klesá

Růst tuzemské zaměstnanosti jde primárně na vrub profesí…

Světová banka pomáhá za zvláštních okolností Trumpovi Světová banka pomáhá za zvláštních okolností Trumpovi

Podivný vztah dcery Donalda Trumpa Ivanky a ředitele…

 
 

Tapety


Přidat názorDiskuse: Mercedes-Benz: Facelift třídy S oficiálně…







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
30 ostrých hatchbacků minulosti, po kterých se nám stýská... 30 ostrých hatchbacků minulosti, po kterých se nám stýská...

Moderní doba nahrává velkým a těžkopádným čtyřkolkám a…

6 otázek a odpovědí o pokutách v cizině. Taxy dosáhnou i 200 000 Kč 6 otázek a odpovědí o pokutách v cizině. Taxy dosáhnou i 200 000 Kč

Tuzemský automotoklub ÚAMK připravil před nadcházející…

 




Spy Video: Příští Mercedes S 65 AMG bude trochu jako Maybach Spy Video: Příští Mercedes S 65 AMG bude trochu jako Maybach

To ani nemůže být náhoda… na Youtube se objevilo video s…

Český trh v listopadu 2011: Vyrovnaný souboj 3 německých limuzín v luxusním segmentu Český trh v listopadu 2011: Vyrovnaný souboj 3 německých limuzín v luxusním segmentu

Domácí trh luxusních limuzín opět skomírá. V listopadu se…

 



 
GTI Treffen Wörthersee 2017: Prohlédněte si to nejlepší ze srazu na počest Golfu GTI!

GTI Treffen Wörthersee 2017: Prohlédněte si to nejlepší ze srazu na počest Golfu GTI!

Včera

O uplynulém víkendu proběhl u rakouského jezera Wörthersee již 36. ročník legendárního srazu. Podívejte se, jak to tam vypadalo!




Blesk.cz

Slovenští filmaři po mejdanu v Cannes: Opilí se porvali s policií a skončili v base!

Slovenští filmaři po mejdanu v Cannes: Opilí se…

Po premiéře slovenského snímku Out na filmovém festivalu v Cannes se jeho tvůrci tak opili, až skončili v…

Divočina jménem Slovenský ráj: Jeden z nejkrásnějších koutů našich sousedů!

Divočina jménem Slovenský ráj: Jeden z…

Rokliny a kaňony, které jsou opatřeny žebříky, stupničkami a podobně, to je Slovenský ráj, místo, kde můžete…

 

iSport.cz

Šafářová po ošklivé prohře: Jsem na dně. Z něj vede jen cesta vzhůru

Šafářová po ošklivé prohře: Jsem na dně. Z něj vede…

PŘÍMO Z PAŘÍŽE | Nádherné tažení do pařížského finále z před dvou let vystřídal zlý sen, který Lucie Šafářová…

Kuka je ze Slavie nadšený: Poprvé mi někdo zavolal a pozval mě na zápas

Kuka je ze Slavie nadšený: Poprvé mi někdo zavolal a…

Když bývalý výborný útočník Slavie Pavel Kuka vidí, jak se z titulu radují kouč „sešívaných“ Jaroslav Šilhavý a…

 

Reflex.cz

Zákaz kouření ano, ale povolme kuřárny!

Zákaz kouření ano, ale povolme kuřárny!

Nikoliv od prvního června, jak se mylně mnozí domnívají, ale od posledního května (tedy od středy) v celé krásné…

Do Botswany za krokodýly: Když se páří čtvrttunoví predátoři, je třeba mít se na pozoru!

Do Botswany za krokodýly: Když se páří čtvrttunoví…

Botswanské léto se zbavuje posledního listí a vše začíná žloutnout. Příroda se mění a smutný pohled na…