5.9. 2017 David Bureš Google+ profil David Bureš

Mercedes-Benz S kupé a kabrio mají po faceliftu. Nabízí více komfortu a speciální světla

 

Součástí novinek modernizovaného kupé a kabrioletu je i filtr pevných částic pro základní benzinový motor nebo vypínání válců u osmiválcových variant.

Na frankfurtském autosalonu se Mercedes-Benz pochlubí modernizovanou třídou S. Po na jaře odhaleném sedanu, který už zamířil na český trh, se představuje facelift karosářských verzí kupé a kabriolet. Vedle jemných designových retuší nabízí inovovanou techniku.

Stejně jako u sedanu poznají tvarové změny faceliftovaného kupé a kabria jen znalci. Hlavní novinkou jsou totiž vlastně koncová světla tvořená již v základu organickými elektroluminiscenčními diodami (OLED). Celkem 66 diod je umístěno na skleněné desce a vytváří jedinečný světelný podpis. Třeba brzdová a směrová světla navíc umí upravit svoji intenzitu podle aktuálních podmínek, což je schopnost známá už z jiných Mercedesů.

Vnitřek vedle nových obkladů nabízí nové digitální displeje před řidičem, obrazovka přístrojového štítu i multimediálního systému má úhlopříčku 12,3 palce. Jiný je i volant, který podobně jako v třídě E využívá dotykových ploch.

Z modernizovaného sedanu pak byl převzat příplatkový systém Energizing, který spojuje funkce několika systémů auta – klimatizace, ambientního osvětlení (schopného svítit v 64 odstínech barvy), autorádia nebo masážních sedadel tak, aby navodil jedinečnou atmosféru.

Vybrané jízdní asistenty byly vylepšeny, aby ještě více usnadnily řízení. To samé platí také pro na přání dodávaný podvozek Magic Body Control, který díky nové kameře dokáže lépe poznat nerovnosti před vozidlem a upravit podle nich odpružení. Systém nadále umí díky náklonům karoserie eliminovat přetížení vnímané cestujícím a nově funguje až do rychlosti 180 km/h.

Důležitou novinkou modernizovaného luxusního kupé a kabria je i přepracovaná nabídka motorů. Základní verze se přejmenovala z S 400 na S 450, nadále však nabízí zážehový vidlicový šestiválec o výkonu 270 kW. Novinkou je ale použití filtru pevných částic nebo možnost funkce plachtění. Osmiválcová varianta byla přejmenována na S 560, spolu s tím byl výkon proti dosavadní S 500 zvýšen o 10 kW na 345 kW. U kupé motor nabízí možnost vypnutí poloviny válců.

AUTOSALON FRANKFURT NA AUTO.CZ

Modernizace se dočkaly také sportovní varianty od AMG. Stejně jako u sedanu došlo u varianty S 63 k nahrazení dosavadního 5,5litrového osmiválce biturbo čtyřlitrovým motorem. Agregát přeplňovaný dvěma turbodmychadly typu twin-scroll nabízí výkon 450 kW a 900 N.m, což je o 20 kW více než dosud, přičemž tato síla je posílána prostřednictvím devítistupňového automatu na všechna čtyři kola. Zajímavostí kupé je pak fakt, že v jeho případě je agregát kvůli snížení spotřeby paliva vyzbrojen vypínáním poloviny válců.

To vrcholná varianta S 65 si uchovala šestilitrový dvanáctiválec s 463 kW a 1.000 N.m pohánějící zadní kola pomocí sedmistupňové automatické převodovky.

Ani u AMG ale nejde jen o vyladěnou techniku, ale také o upravený vzhled. Maska chladiče se svislými lamelami nazvaná Panamericana navazuje na Mercedes-AMG GT, jiný je i přední nárazník nebo kovaná kola. Vzadu jsou pak vedle upravených koncovek výfuku opět koncová světla z organických diod.

Mercedes-Benz S kupé a kabriolet – technická data modernizované varianty
VerzeS 450 4MaticS 560S 560 4 MaticAMG S 63 4Matic+AMG S 65
Zdvihový objem [cm3]29963982398239825980
Válce/ventily6/48/48/48/412/4
Největší výkon [kW]270345345450463
Točivý moment [N.m]5007007009001000
Převodovka9A9A9A9A7A
Maximální rychlost [km/h]???250 (250)250 (250)
Zrychlení 0-100 km/h [s]5,54,6 (4,6)4,63,5 (3,5)4,1 (4,1)
Komb. spotřeba [l/100 km]8,98,0 (8,7)8,79,3 (10,1)11,9 (12,0)
*Údaje v závorce platí pro kabriolet

Spolupracujeme s TipCars.com
Šéf pražského ANO: Stuchlík neměl stát v čele kandidátky Šéf pražského ANO: Stuchlík neměl stát v čele kandidátky

Neúspěch v Praze způsobil mix faktorů: celostátní…

Senátní volby zůstanou dvoukolové, změnu horní komora odmítla Senátní volby zůstanou dvoukolové, změnu horní komora odmítla

Senátní volby zůstanou dvoukolové. Horní komora těsnou…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
OSI Silver Fox se dvěma trupy chtělo zvítězit v Le Mans. Proč nedostalo šanci? OSI Silver Fox se dvěma trupy chtělo zvítězit v Le Mans. Proč nedostalo šanci?

Kdo ví, možná by oslavné paměti historiků na 24hodinovku…

Příliš tvrdá pravidla? Technickou kontrolou nemusí projít 90 % aut Příliš tvrdá pravidla? Technickou kontrolou nemusí projít 90 % aut

Se zpřísněním předpisů pro technické kontroly a měření…

 



Mercedes nabídne unikátní digitální světla. K čemu poslouží? Mercedes nabídne unikátní digitální světla. K čemu poslouží?

Systém nazvaný Digital Light debutoval v Ženevě…

Někoho napadlo rozřezat sedačku Mercedesu S. Co všechno našel? Někoho napadlo rozřezat sedačku Mercedesu S. Co všechno našel?

O pohodlí posádky ve vozidle nerozhoduje pouze odpružení…

 



 
Ares Design mění Ferrari GTC4Lusso v moderní intepretaci kupé 412 z osmdesátých let

Ares Design mění Ferrari GTC4Lusso v moderní intepretaci kupé 412 z osmdesátých let

Dnes 16:50

Ferrari GTC4Lusso se má stát základem pro moderní interpretaci jednoho z klasických cestovních vozů.




Blesk.cz

Tajemství Harryho černého prstenu a Meghanina náhrdelníku z těstovin

Tajemství Harryho černého prstenu a Meghanina…

Všímavým fanouškům královského páru Harryho a Meghan neunikly drobné detaily, kterými se oba ozdobili. Princ…

Vlasy znovu v kondici: 4 domácí výživné masky z vajec, banánů i piva

Vlasy znovu v kondici: 4 domácí výživné masky z…

Letošní letní a podzimní měsíce byly nádherné a plné slunce. Kvůli slunečnímu záření, chlorované vodě z bazenu a…

 

iSport.cz

Bolt odmítl mistra Malty! Po fotbalové kariéře touží dál v Austrálii

Bolt odmítl mistra Malty! Po fotbalové kariéře touží…

Snaha Usaina Bolta o fotbalovou kariéru nekončí, ba naopak. Osminásobný olympijský vítěz ve sprintu na 100 a 200…

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova cesta, Dočkal je bingo

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova…

Větší disciplína, zodpovědnost v plnění úkolů, lepší klima v kabině. „Je to prudká, markantní změna,“ porovnává…

 

Reflex.cz

Novodobý stařec a moře: Nejstarší strážce majáku na Ukrajině je ve službě už 70 let

Novodobý stařec a moře: Nejstarší strážce majáku na…

„Zaposlouchej se do toho ticha! Nejlepší je to stejně v zimě. Žádné zvuky, je slyšet jenom stromy, moře a vítr.…

Vladimír Pikora: Cyklisté – peklo řidiče aneb Když menšina tyranizuje většinu a říká tomu pokrok

Vladimír Pikora: Cyklisté – peklo řidiče aneb Když…

Někdy si říkám, že politici vážně z celé duše musí nenávidět řidiče. Vždyť neustále přemýšlejí, jak jim udělat…