5.9. 2017 David Bureš Google+ profil David Bureš

Mercedes-Benz S kupé a kabrio mají po faceliftu. Nabízí více komfortu a speciální světla

 

Součástí novinek modernizovaného kupé a kabrioletu je i filtr pevných částic pro základní benzinový motor nebo vypínání válců u osmiválcových variant.

Na frankfurtském autosalonu se Mercedes-Benz pochlubí modernizovanou třídou S. Po na jaře odhaleném sedanu, který už zamířil na český trh, se představuje facelift karosářských verzí kupé a kabriolet. Vedle jemných designových retuší nabízí inovovanou techniku.

Stejně jako u sedanu poznají tvarové změny faceliftovaného kupé a kabria jen znalci. Hlavní novinkou jsou totiž vlastně koncová světla tvořená již v základu organickými elektroluminiscenčními diodami (OLED). Celkem 66 diod je umístěno na skleněné desce a vytváří jedinečný světelný podpis. Třeba brzdová a směrová světla navíc umí upravit svoji intenzitu podle aktuálních podmínek, což je schopnost známá už z jiných Mercedesů.

Vnitřek vedle nových obkladů nabízí nové digitální displeje před řidičem, obrazovka přístrojového štítu i multimediálního systému má úhlopříčku 12,3 palce. Jiný je i volant, který podobně jako v třídě E využívá dotykových ploch.

Z modernizovaného sedanu pak byl převzat příplatkový systém Energizing, který spojuje funkce několika systémů auta – klimatizace, ambientního osvětlení (schopného svítit v 64 odstínech barvy), autorádia nebo masážních sedadel tak, aby navodil jedinečnou atmosféru.

Vybrané jízdní asistenty byly vylepšeny, aby ještě více usnadnily řízení. To samé platí také pro na přání dodávaný podvozek Magic Body Control, který díky nové kameře dokáže lépe poznat nerovnosti před vozidlem a upravit podle nich odpružení. Systém nadále umí díky náklonům karoserie eliminovat přetížení vnímané cestujícím a nově funguje až do rychlosti 180 km/h.

Důležitou novinkou modernizovaného luxusního kupé a kabria je i přepracovaná nabídka motorů. Základní verze se přejmenovala z S 400 na S 450, nadále však nabízí zážehový vidlicový šestiválec o výkonu 270 kW. Novinkou je ale použití filtru pevných částic nebo možnost funkce plachtění. Osmiválcová varianta byla přejmenována na S 560, spolu s tím byl výkon proti dosavadní S 500 zvýšen o 10 kW na 345 kW. U kupé motor nabízí možnost vypnutí poloviny válců.

AUTOSALON FRANKFURT NA AUTO.CZ

Modernizace se dočkaly také sportovní varianty od AMG. Stejně jako u sedanu došlo u varianty S 63 k nahrazení dosavadního 5,5litrového osmiválce biturbo čtyřlitrovým motorem. Agregát přeplňovaný dvěma turbodmychadly typu twin-scroll nabízí výkon 450 kW a 900 N.m, což je o 20 kW více než dosud, přičemž tato síla je posílána prostřednictvím devítistupňového automatu na všechna čtyři kola. Zajímavostí kupé je pak fakt, že v jeho případě je agregát kvůli snížení spotřeby paliva vyzbrojen vypínáním poloviny válců.

To vrcholná varianta S 65 si uchovala šestilitrový dvanáctiválec s 463 kW a 1.000 N.m pohánějící zadní kola pomocí sedmistupňové automatické převodovky.

Ani u AMG ale nejde jen o vyladěnou techniku, ale také o upravený vzhled. Maska chladiče se svislými lamelami nazvaná Panamericana navazuje na Mercedes-AMG GT, jiný je i přední nárazník nebo kovaná kola. Vzadu jsou pak vedle upravených koncovek výfuku opět koncová světla z organických diod.

Mercedes-Benz S kupé a kabriolet – technická data modernizované varianty
VerzeS 450 4MaticS 560S 560 4 MaticAMG S 63 4Matic+AMG S 65
Zdvihový objem [cm3]29963982398239825980
Válce/ventily6/48/48/48/412/4
Největší výkon [kW]270345345450463
Točivý moment [N.m]5007007009001000
Převodovka9A9A9A9A7A
Maximální rychlost [km/h]???250 (250)250 (250)
Zrychlení 0-100 km/h [s]5,54,6 (4,6)4,63,5 (3,5)4,1 (4,1)
Komb. spotřeba [l/100 km]8,98,0 (8,7)8,79,3 (10,1)11,9 (12,0)
*Údaje v závorce platí pro kabriolet

Vše o autosalonu Ženeva 2018 čtěte zde

Spolupracujeme s TipCars.com
Komentář Dušana Šrámka: Grygárek a obžaloba na vodě Komentář Dušana Šrámka: Grygárek a obžaloba na vodě

K soudu míří kauza bývalého náměstka vrchního státního…

V Praze kolabuje tramvajová doprava. Provoz zastavila prasklá kolej V Praze kolabuje tramvajová doprava. Provoz zastavila prasklá kolej

Provoz tramvají v centru Prahy odpoledne paralyzovala…

ČEZ podepsal smlouvu o prodeji bulharských aktiv ČEZ podepsal smlouvu o prodeji bulharských aktiv

Energetická skupina ČEZ v pátek podepsala smlouvu o…

Zeman s Mynářem tlačili na Pelikána, aby vydal hackera Nikulina do Ruska Zeman s Mynářem tlačili na Pelikána, aby vydal hackera Nikulina do Ruska

Prezident Miloš Zeman letos dvakrát žádal ministra…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Oficiálně: Škoda Superb dostala nový vrcholný motor. Má méně výkonu než dříve Oficiálně: Škoda Superb dostala nový vrcholný motor. Má méně výkonu než dříve

Informaci automobilka sdělila v rámci souhrnu novinek pro…

Nový Peugeot 508 oficiálně! 4,8 metru velkoleposti umí vidět i v noci Nový Peugeot 508 oficiálně! 4,8 metru velkoleposti umí vidět i v noci

Po včerejším odhalení prvních snímků Peugeotu 508 dnes…

 



Mercedes-Maybach S prošel modernizací. Je to teď víc Maybach než Mercedes Mercedes-Maybach S prošel modernizací. Je to teď víc Maybach než Mercedes

Oživování značky Maybach pokračuje. Inovovaný…

Mercedes-AMG S prošel faceliftem. S 63 vyměnilo 5,5litr za čtyřlitr s 450 kW Mercedes-AMG S prošel faceliftem. S 63 vyměnilo 5,5litr za čtyřlitr s 450 kW

Čtyřlitrový osmiválec díky dvěma turbům poskytuje 450 kW,…

 



 
Vyzkoušeli jsme modernizovaný Citroën C4 Cactus. Opravdu je tak pohodlný?

Vyzkoušeli jsme modernizovaný Citroën C4 Cactus. Opravdu je tak pohodlný?

Dnes 14:51

Citroën u modernizovaného C4 Cactus láká na odvážný vzhled a vynikající komfort. Jak to funguje v praxi, jsme zjišťovali v okolí francouzského Marseille.




Blesk.cz

Jiří (†32) zemřel v Thajsku. Zřítil se ze srázu u vodopádu

Jiří (†32) zemřel v Thajsku. Zřítil se ze srázu u vodopádu

Dvaatřicetiletý český turista Jiří Bárta zemřel na thajském ostrově Samui, uvádí agentura DPA. Zřítil se ze…

Kaki, ovoce bohů: 6 způsobů, jak nám vylepší zdraví + 1 recept na ovocnou mňamku

Kaki, ovoce bohů: 6 způsobů, jak nám vylepší zdraví…

Kaki je pro mnohé stále velkou neznámou. Přitom v naší kuchyni dokáže jen potěšit. A co víc! Je také vlemi…

 

iSport.cz

Kovalčuk po faulu na Koláře přiznal obavy: Děkuju bohu, že se nezranil

Kovalčuk po faulu na Koláře přiznal obavy: Děkuju…

PŘÍMO Z KOREJE | Přiznal, že měl obavy, jestli obránci Janu Kolářovi neublížil. „Měl jsem strach, samozřejmě.…

ONLINE: Česko - Kanada. Jandačův tým bojuje o olympijský bronz

ONLINE: Česko - Kanada. Jandačův tým bojuje o…

Naděje na medaili stále žije. Český národní tým se po semifinálovém neúspěchu proti olympijským sportovcům z…

 

Reflex.cz

Deset mužů z Hradu: Gustáv Husák, „buržoazní nacionalista“ a symbol normalizace v Československu

Deset mužů z Hradu: Gustáv Husák, „buržoazní…

Gustáv Husák je zapsán v historickém povědomí jako ikona normalizace, jako – dle charakteristiky spisovatele…

Kreativita sovětského člověka v praxi: Podívejte se na bizarní autobusové zastávky

Kreativita sovětského člověka v praxi: Podívejte se…

Existuje jen málo nudnějších věcí, než je čekání na autobus. Pokud bychom měli ale na zpožděný spoj čekat na…