Mercedes-Benz SLS AMG GT3: Další křídla pro křídláka

Mercedes-Benz SLS AMG GT3: Další křídla pro křídláka

 
 

Zájemci o závodění s novodobým „Gullwingem“ mají nyní šanci. Mercedes-Benz začal nabízet model SLS AMG ve specifikaci GT3 postavené podle homologačních pravidel FIA pro okruhové závody.

Kategorie okruhových aut GT3 patří k nejoblíbenějším. Základem těchto speciálů jsou totiž běžné výkonné sportovní vozy, pravidla pro homologaci navíc vyžadují značnou míru shody závodního auta se standardní silniční specifikací. Díky tomu jsou vozy GT3 relativně dostupné. V konkrétním případu Mercedesu SLS AMG GT3 je cena pro závodní týmy určena na 334 tisíc Euro bez daní. S DPH je to těsně pod 400 tisíc Euro, tedy zhruba 10 milionů korun.

S modelem SLS se divize AMG opět vrací na závodní tratě. Bohaté zkušenosti s okruhovými závody sahají u AMG až do roku 1967, kdy se firma, tehdy ještě jako nezávislý úpravce, začala zúčastňovat závodů cestovních vozů se sedanem 300 SEL.

Speciál byl postaven ve spolupráci AMG s firmo HWA, která pro Mercedes technicky zajišťuje angažmá v seriálu DTM. Z DTM také pochází hlavní testovací pilot – Bernd Schneider, který se může pochlubit ziskem nejvíce mistrovských titulů v historii DTM. Testů se účastní také Thomas Jäger, který má za sebou kariéru v DTM a letos vede v Porsche Carrera Supercup.

Karoserie SLS AMG byla upravena s cílem vylepšit aerodynamiku. Nové je přední lízátko, boční křidélka, blatníky jsou rozšířeny, na kapotě motoru se objevily nové větrací otvory a v nástavcích prahů je také zabudován přívod vzduchu pro chlazení zadních brzd. Samozřejmostí je přítlačné křídy, zakrytý spodek auta a nastavitelný difuzor.

Pravidla FIA GT3 dovolují zachovat atmosférický motor 6,3 V8 s mazáním se suchou skříní, avšak vzadu umístěná (nepovolená) dvouspojková převodovka musela ustoupit klasické sekvenční. I v závodním autě je ale motor s převodovkou spojen dutou karbonovou rourou, ve které se nachází kardan.

Zavěšení kol je také celé odvozeno od silniční verze, má však plně nastavitelnou geometrii, tuhost tlumičů a tuhost pružin.

Z bezpečnostních úprav nechybí systém ochrany krku pilota HANS, hasicí systém a bezpečnostní palivová nádrž o objemu 120 litrů.

Auto má kromě homologace FIA GT3 také povolení startovat v ADAC GT-Masters a ve vytrvalostních závodech organizace VLN, pod kterou patří 24hodinovky na Nürburgringu a ve Spa-Francorchamps.

Spolupracujeme s TipCars.com
EU je blízko podpisu obchodní dohody s Japonskem EU je blízko podpisu obchodní dohody s Japonskem

Evropská unie (EU) se blíží podpisu dohody o volném…

Bývalý majitel Úschovny hledá investory pro nový projekt na sdílení dat. Hodlá dobýt cizinu Bývalý majitel Úschovny hledá investory pro nový projekt na sdílení dat. Hodlá dobýt cizinu

Desítky milionů korun bude potřebovat český internetový…

Lukáš Kraus z Rekonstrukce státu: Zaktivizovali jsme občany, a to je úspěch Lukáš Kraus z Rekonstrukce státu: Zaktivizovali jsme občany, a to je úspěch

Aktivistická platforma Rekonstrukce státu udělala…

 
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125 Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který…

Přesnost na čtyři tisíciny milimetru. Taková ložiska si žádají špičková auta Přesnost na čtyři tisíciny milimetru. Taková ložiska si žádají špičková auta

Už sto osmdesát milionů kusů ložisek vyrobil olomoucký…

 




Mercedes-Benz SLS AMG GT Final Edition po kosmetice od Renntech Mercedes-Benz SLS AMG GT Final Edition po kosmetice od Renntech

Německé kupé s křídlovými dveřmi se sice již druhým rokem…

Renntech SLS Black Series: Více koní a černá kola ADV.1 Renntech SLS Black Series: Více koní a černá kola ADV.1

Výroba SLS AMG skončila již před rokem a půl. Americký…

 



 
Dechberoucí snímky: Takto už několik let chátrají vozy po tragédii ve Fukušimě

Dechberoucí snímky: Takto už několik let chátrají vozy po tragédii ve Fukušimě

Včera

Na jaře letošního roku uplynulo šest let od havárie elektrárny ve Fukušimě. Od té doby tu v ulicích chátrají nejen domy, ale i mnoho krásných automobilů.




Blesk.cz

Smrt Tomáše (†17) při policejní honičce: Co udělat jinak, aby neumírali nevinní?

Smrt Tomáše (†17) při policejní honičce: Co udělat…

Slovenští politici a policisté diskutují o tom, jak při policejních akcích bezpečně zastavovat auta. Debatu…

Sobotkova japonská mise startuje. Z premiérů tam byl naposled Paroubek

Sobotkova japonská mise startuje. Z premiérů tam byl…

Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) zamířil do Japonska. Jako první premiér od Jiřího Paroubka, který tam byl v roce…

 

iSport.cz

Výmluvy poražených, říkají Italové o Slovensku. Chtějí trest pro Hapala

Výmluvy poražených, říkají Italové o Slovensku.…

Trenér italské fotbalové reprezentace do jednadvaceti let Luigi Di Biagio požaduje pro kouče slovenského týmu…

Další přestupová bomba? Slavia údajně jedná s kapitánem Zenitu Petrohrad

Další přestupová bomba? Slavia údajně jedná s…

V Praze je v posledních desítkách hodin veselo. Sparta má před oficiálním oznámením příchodů Tala Ben Haima a…

 

Reflex.cz

Lidí na světě přibývá, práce však ubývá. Budou z toho sociální bouře? A co na to prezident-prognostik?

Lidí na světě přibývá, práce však ubývá. Budou z…

Je smutným faktem, že politici (lhostejno, zda z pravice, či z levice) se většinou věnují pěně dní a svým…

Štěpán Mareš slaví pětačtyřicátiny. O čem vyprávěl Zelený Raoul, když byl stejně starý jako jeho kreslíř?

Štěpán Mareš slaví pětačtyřicátiny. O čem vyprávěl…

Ten den vidíme pořád tak jasně, jako by se odehrál včera. Dvaadvacetiletý mladík vešel do papíry zaneřáděné…