Mercedes-Benz SLS AMG GT3: Další křídla pro křídláka

Mercedes-Benz SLS AMG GT3: Další křídla pro křídláka

 
 

Zájemci o závodění s novodobým „Gullwingem“ mají nyní šanci. Mercedes-Benz začal nabízet model SLS AMG ve specifikaci GT3 postavené podle homologačních pravidel FIA pro okruhové závody.

Kategorie okruhových aut GT3 patří k nejoblíbenějším. Základem těchto speciálů jsou totiž běžné výkonné sportovní vozy, pravidla pro homologaci navíc vyžadují značnou míru shody závodního auta se standardní silniční specifikací. Díky tomu jsou vozy GT3 relativně dostupné. V konkrétním případu Mercedesu SLS AMG GT3 je cena pro závodní týmy určena na 334 tisíc Euro bez daní. S DPH je to těsně pod 400 tisíc Euro, tedy zhruba 10 milionů korun.

S modelem SLS se divize AMG opět vrací na závodní tratě. Bohaté zkušenosti s okruhovými závody sahají u AMG až do roku 1967, kdy se firma, tehdy ještě jako nezávislý úpravce, začala zúčastňovat závodů cestovních vozů se sedanem 300 SEL.

Speciál byl postaven ve spolupráci AMG s firmo HWA, která pro Mercedes technicky zajišťuje angažmá v seriálu DTM. Z DTM také pochází hlavní testovací pilot – Bernd Schneider, který se může pochlubit ziskem nejvíce mistrovských titulů v historii DTM. Testů se účastní také Thomas Jäger, který má za sebou kariéru v DTM a letos vede v Porsche Carrera Supercup.

Karoserie SLS AMG byla upravena s cílem vylepšit aerodynamiku. Nové je přední lízátko, boční křidélka, blatníky jsou rozšířeny, na kapotě motoru se objevily nové větrací otvory a v nástavcích prahů je také zabudován přívod vzduchu pro chlazení zadních brzd. Samozřejmostí je přítlačné křídy, zakrytý spodek auta a nastavitelný difuzor.

Pravidla FIA GT3 dovolují zachovat atmosférický motor 6,3 V8 s mazáním se suchou skříní, avšak vzadu umístěná (nepovolená) dvouspojková převodovka musela ustoupit klasické sekvenční. I v závodním autě je ale motor s převodovkou spojen dutou karbonovou rourou, ve které se nachází kardan.

Zavěšení kol je také celé odvozeno od silniční verze, má však plně nastavitelnou geometrii, tuhost tlumičů a tuhost pružin.

Z bezpečnostních úprav nechybí systém ochrany krku pilota HANS, hasicí systém a bezpečnostní palivová nádrž o objemu 120 litrů.

Auto má kromě homologace FIA GT3 také povolení startovat v ADAC GT-Masters a ve vytrvalostních závodech organizace VLN, pod kterou patří 24hodinovky na Nürburgringu a ve Spa-Francorchamps.

Spolupracujeme s TipCars.com
Vondráček je šéfem Sněmovny. Získal 135 hlasů Vondráček je šéfem Sněmovny. Získal 135 hlasů

Předsedou Sněmovny zvolili poslanci jejího bývalého…

Škoda Auto bude vozit díly do Číny vlakem, chce šetřit přírodu Škoda Auto bude vozit díly do Číny vlakem, chce šetřit přírodu

Škoda Auto spouští pilotní projekt železniční přepravy…

ČSSD nepodpoří žádného kandidáta na prezidenta. Stejně o podporu nestojí, říká Chovanec ČSSD nepodpoří žádného kandidáta na prezidenta. Stejně o podporu nestojí, říká Chovanec

Sociální demokracie před prezidentskými volbami nepodpoří…

Komentář Tomáše Prouzy: Jedna neslavná česká prohra Komentář Tomáše Prouzy: Jedna neslavná česká prohra

V pondělí vyvrcholil boj o první kořist z brexitových…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Kupujete ojeté auto? 10 tipů, jak zdarma a jednoduše zjistit jeho reálnou kondici Kupujete ojeté auto? 10 tipů, jak zdarma a jednoduše zjistit jeho reálnou kondici

Při nákupu ojetiny s vyplatí sledovat i zdánlivé…

Nový Mercedes-Benz G odhalil interiér. Téměř nic nebude jako dřív… Nový Mercedes-Benz G odhalil interiér. Téměř nic nebude jako dřív…

Nová generace legendárního „géčka“ bude oficiálně…

 



Mercedes-Benz SLS AMG GT Final Edition po kosmetice od Renntech Mercedes-Benz SLS AMG GT Final Edition po kosmetice od Renntech

Německé kupé s křídlovými dveřmi se sice již druhým rokem…

Renntech SLS Black Series: Více koní a černá kola ADV.1 Renntech SLS Black Series: Více koní a černá kola ADV.1

Výroba SLS AMG skončila již před rokem a půl. Americký…

 



 
Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Z pólu rovnou na golf!

TEST: Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Z pólu rovnou na golf!

Dnes 12:51

Polo existuje téměř stejně dlouho jako golf, avšak renomé většího sourozence nikdy nedosáhlo. V každé další generaci se však golfu přibližuje stále více a to nejen vzhledem, ale i jízdní projevem.




Blesk.cz

Microsoft začal na svém e-shopu prodávat Samsungy Galaxy S8 a Galaxy S8+

Microsoft začal na svém e-shopu prodávat Samsungy…

Microsoftu v oblasti mobilních zařízení dávno ujel vlak. Mobilní operační systém Windows skomíral tak dlouho, až…

Recenze: Čarodějův učedník míří na venkov za unesenými dětmi a jednorožci

Recenze: Čarodějův učedník míří na venkov za…

Peter Grant z pera britského spisovatele Bena Aaronovitche se vrací již popáté. Mladý čarodějův učeň, který je…

 

iSport.cz

Oceláři budou hrát i v černém. Žádné zmatky a přihrávky protihráčům

Oceláři budou hrát i v černém. Žádné zmatky a…

Třinečtí Oceláři představili novou sadu dresů. Po bílých a červených budou mít k dispozici nově i černé. Poprvé…

Kluci, mám rakovinu, šokoval v šatně kouč Sevilly. Hráči pak obrali Liverpool

Kluci, mám rakovinu, šokoval v šatně kouč Sevilly.…

Vypadalo to hrozivě. Po prvním poločase odcházeli fotbalisté Sevilly do kabin ve středečním duelu Ligy mistrů…

 

Reflex.cz

Tolik nul nespočítáte: Končící prezident Zimbabwe přesvědčivě ukázal, proč netisknout peníze

Tolik nul nespočítáte: Končící prezident Zimbabwe…

Robert Mugabe, prezident Zimbabwe a vydavatel stobiliónové bankovky, po měsících tlaku rezignoval. Po třiceti…

Gay kafe Starbucks? Proboha, už dost!

Gay kafe Starbucks? Proboha, už dost!

Po změně oslovování cestujících v newyorském metru zde máme další skutečně důležitý problém prvního světa, a tím…