Mercedes-Benz Vito E-Cell: Elektrická dodávka směřuje do výroby

Mercedes-Benz Vito E-Cell: Elektrická dodávka směřuje do výroby

 
 

Mercedes-Benz uvolnil další informace o chystaném elektrickém Vitu. Prvních sto vozů vyjede podle původních předpokladů na silnice ještě letos, a to co nevidět.

Vito E-Cell se objevilo jako prototyp letos v únoru v San Sebastianu. Nyní jsou k dispozici fotografie dalšího odlišného vozu. Zatímco první bylo poloprosklené kombi, teď je na řadě zaplechovaná dodávka, která už představuje produkční verzi, navíc se stylistickými změnami pro modelový rok 2011.

Pod přední kapotou se místo klasických přeplňovaných vznětových čtyř- a šestiválců nachází synchronní elektromotor s permanentním magnetem. Dosahuje stálého výkonu 60 kW, maximální je o 10 kW vyšší (první prototyp měl dle kusých, ale oficiálních údajů 90 kW). Poskytuje točivý moment 280 Nm a je napájen vodou chlazenými lithium-iontovými bateriemi s nominálním napětím 360 V a kapacitou 36 kWh, z nichž 32 kWh je použito pro pohon vozu. Akumulátory jsou umístěny pod podlahou, kde nahradily tradiční pohonné ústrojí. Tvoří je šestnáct modulů se 192 články a dají se dobíjet také z běžné sítě o napětí 230 V, pokud není k dispozici jiná.

Nabíjecí konektor se nachází místo hrdla palivové nádrže za řidičovými dveřmi, další je vpředu v motorovém prostoru, stejně jako veškerá elektronika. Baterie se mohou v zimním provozu zahřát na optimální teplotu tzv. heater boosterem, tlačítko najde řidič na přístrojové desce. Dvanáctivoltová elektrická instalace byla kompletně přepracována. Vitu zůstal přední pohon, pouze některé komponenty zesíleného podvozku se standardním rozvorem 3200 mm byly převzaty z verze 4x4.

Užitkový automobil ujede na jedno nabití akumulátorů, které trvá v síti 380/400 V maximálně šest hodin, zhruba 130 km. Akční rádius může být ale i vyšší, záleží na stylu jízdy řidiče. O stavu informuje jednotka SCCU (Smart Charge Communication Unit), jejíž výstup je na přístrojovém panelu. Dá se ovládat, a to jak tlačítky na volantu, tak i prostřednictvím palubního počítače. Umožňuje dokonce nabíjet několik vozidel současně.

Největší rychlost Vita E-Cell je elektronicky omezena na 80 km/h, automobily budou operovat převážně v městském a příměstském provozu, kde tato hodnota zcela postačuje. Mají také volný vstup do zón ve velkých městech, které jsou automobilům s konvenčními spalovacími motory uzavřeny.

Elektrické Vito neztratilo nic z bezpečnostní výbavy svých kolegů s konvenčními motory na fosilní paliva, vždyť se od nich neliší nijak ani vzhledem. Elektronická stabilizace ESP, ABS a ASR i počet airbagů (řidičův a dvojitý pro spolujezdce) jim odpovídají. Jeho úložný prostor pojme více než 900 kg nákladu, nejvyšší přípustná hmotnost je 3050 kg. Řidič má k dispozici vyhřívané sedadlo a zpětná zrcátka, která ovládají elektromotorky. Pro případné pasažéry (či spíše závozníky) je v dodávce samozřejmě přichystána dvoumístná lavice.

Jak již bylo uvedeno v úvodu, první stovka vanů s trojcípou hvězdou bude pronajata na zkoušku významným fleetovým zákazníkům Mercedesu leště letos, srpnem počínaje a prosincem konče. Polovina bude jezdit v Berlíně a Stuttgartu, zbylé například v Baskicku. Test je plánován na čtyři roky, respektive 80.000 km. Poté se automobily vrátí zpět k výrobci kvůli technickým prohlídkám.

Další série dvou tisíc kusů se začne vyrábět ve španělské Vitorii příští rok. Pro elektrické Vito není připravena žádná nová továrna, produkce poběží na stejné lince s běžnými verzemi. K dispozici budou jak varianty s levostranným ovládáním, tak i s volantem na opačné straně pro britský trh.

Mimochodem, první elektrickou dodávku LE 306 postavili stuttgartští již před 38 lety, v roce 1972.

Spolupracujeme s TipCars.com
Světová banka: Argentina nedovoleně znárodnila aerolinky, musí zaplatit vysoké odškodné Světová banka: Argentina nedovoleně znárodnila aerolinky, musí zaplatit vysoké odškodné

Arbitrážní tribunál Světové banky nařídil Argentině…

Ať se výrobci robotů inspirují v letectví a zavedou etické černé skříňky, nabádají vědci Ať se výrobci robotů inspirují v letectví a zavedou etické černé skříňky, nabádají vědci

Stejně jako každé letadlo nahrává letová data do černé…

V Česku jezdí stále starší ojetá auta, většina je turbodieselů V Česku jezdí stále starší ojetá auta, většina je turbodieselů

Společnost Cebia analyzovala současnou podobu trhu s…

Evropská komise začala vyšetřovat velký kartel evropských automobilek Evropská komise začala vyšetřovat velký kartel evropských automobilek

Antimonopolní orgány Evropské unie dostaly zprávy o…

 
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji? 5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji?

Mechanická konstrukce automobilu se dá s nadsázkou…

Víme, jaká ojetá auta se v Česku prodávají... Jsou čím dál starší Víme, jaká ojetá auta se v Česku prodávají... Jsou čím dál starší

Společnost Cebia analyzovala současnou podobu trhu s…

 



Mercedes-Benz Vito Tourer L 119 CDI: Silák Mercedes-Benz Vito Tourer L 119 CDI: Silák

Vyzkoušeli jsme nové Vito Tourer s nejsilnějším motorem a…

Mercedes-Benz Vito L 109 CDI: Půlmilionový základ Mercedes-Benz Vito L 109 CDI: Půlmilionový základ

Vyzkoušeli jsme furgon Vito se základním motorem a…

 



 
Vozy Lada byly v 80. letech téměř nadpozemské. Létaly vzduchem a jezdily vodou!

Vozy Lada byly v 80. letech téměř nadpozemské. Létaly vzduchem a jezdily vodou!

Dnes 17:15

Automobily ruské značky VAZ u nás dobře známe z let minulých. Rusové samozřejmě svá auta nabízeli také na západních trzích, o čemž mimo jiné svědčí dobová britská reklama na modelový rok 1980.




Blesk.cz

Rozjařená divočina: Jak to vypadá, když zvířata blbnou?

Rozjařená divočina: Jak to vypadá, když zvířata blbnou?

Zvířata mají mnohem blíže k lidem, než si někteří myslí. Nejsou to sice žádní fotomodelové, i tak ale umí…

Prasečí mor má „vzít do kleští“ páchnoucí hranice z kelímků. Budují ji myslivci

Prasečí mor má „vzít do kleští“ páchnoucí hranice z…

Myslivci začali v sobotu ráno na Zlínsku budovat ochrannou linii složenou z 12.000 kelímků naplněných páchnoucí…

 

iSport.cz

TOP zajímavosti z NHL: Fleury si užíval Pohár, Malkin v kšiltovce Bostonu

TOP zajímavosti z NHL: Fleury si užíval Pohár,…

Góly, body, čísla. Zámořská NHL se přímo topí ve statistikách, experti tlačí informace ze všech stran a není…

Král Froome si pojistil triumf na Tour de France, o bronzu rozhodla vteřina

Král Froome si pojistil triumf na Tour de France, o…

Britský cyklista Chris Froome si v časovce prakticky pojistil čtvrtý triumf na Tour de France v kariéře, když…

 

Reflex.cz

Táhněte do prdele, nadávala žena muslimce. Pak ji zkopala a škrtila. Incident řeší policie

Táhněte do prdele, nadávala žena muslimce. Pak ji…

V úterý tu ještě nebyla ani noha, ve středu už bylo celkem plno. Řeč je o koupališti Divoká Šárka,v jehož…

Deník Colours of Ostrava: Příběh ukradeného filmu

Deník Colours of Ostrava: Příběh ukradeného filmu

Uhlobaron Ptáček v Cimrmanově hře Vizionář přijímá informaci, že by mu někdo mohl vzít důl, s krajní nedůvěrou.…