reklama


Mercedes-Benz Vito E-Cell: Elektrická dodávka směřuje do výroby

Mercedes-Benz Vito E-Cell: Elektrická dodávka směřuje do výroby

 
 

Mercedes-Benz uvolnil další informace o chystaném elektrickém Vitu. Prvních sto vozů vyjede podle původních předpokladů na silnice ještě letos, a to co nevidět.

Vito E-Cell se objevilo jako prototyp letos v únoru v San Sebastianu. Nyní jsou k dispozici fotografie dalšího odlišného vozu. Zatímco první bylo poloprosklené kombi, teď je na řadě zaplechovaná dodávka, která už představuje produkční verzi, navíc se stylistickými změnami pro modelový rok 2011.

Pod přední kapotou se místo klasických přeplňovaných vznětových čtyř- a šestiválců nachází synchronní elektromotor s permanentním magnetem. Dosahuje stálého výkonu 60 kW, maximální je o 10 kW vyšší (první prototyp měl dle kusých, ale oficiálních údajů 90 kW). Poskytuje točivý moment 280 Nm a je napájen vodou chlazenými lithium-iontovými bateriemi s nominálním napětím 360 V a kapacitou 36 kWh, z nichž 32 kWh je použito pro pohon vozu. Akumulátory jsou umístěny pod podlahou, kde nahradily tradiční pohonné ústrojí. Tvoří je šestnáct modulů se 192 články a dají se dobíjet také z běžné sítě o napětí 230 V, pokud není k dispozici jiná.

Nabíjecí konektor se nachází místo hrdla palivové nádrže za řidičovými dveřmi, další je vpředu v motorovém prostoru, stejně jako veškerá elektronika. Baterie se mohou v zimním provozu zahřát na optimální teplotu tzv. heater boosterem, tlačítko najde řidič na přístrojové desce. Dvanáctivoltová elektrická instalace byla kompletně přepracována. Vitu zůstal přední pohon, pouze některé komponenty zesíleného podvozku se standardním rozvorem 3200 mm byly převzaty z verze 4x4.

Užitkový automobil ujede na jedno nabití akumulátorů, které trvá v síti 380/400 V maximálně šest hodin, zhruba 130 km. Akční rádius může být ale i vyšší, záleží na stylu jízdy řidiče. O stavu informuje jednotka SCCU (Smart Charge Communication Unit), jejíž výstup je na přístrojovém panelu. Dá se ovládat, a to jak tlačítky na volantu, tak i prostřednictvím palubního počítače. Umožňuje dokonce nabíjet několik vozidel současně.

Největší rychlost Vita E-Cell je elektronicky omezena na 80 km/h, automobily budou operovat převážně v městském a příměstském provozu, kde tato hodnota zcela postačuje. Mají také volný vstup do zón ve velkých městech, které jsou automobilům s konvenčními spalovacími motory uzavřeny.

Elektrické Vito neztratilo nic z bezpečnostní výbavy svých kolegů s konvenčními motory na fosilní paliva, vždyť se od nich neliší nijak ani vzhledem. Elektronická stabilizace ESP, ABS a ASR i počet airbagů (řidičův a dvojitý pro spolujezdce) jim odpovídají. Jeho úložný prostor pojme více než 900 kg nákladu, nejvyšší přípustná hmotnost je 3050 kg. Řidič má k dispozici vyhřívané sedadlo a zpětná zrcátka, která ovládají elektromotorky. Pro případné pasažéry (či spíše závozníky) je v dodávce samozřejmě přichystána dvoumístná lavice.

Jak již bylo uvedeno v úvodu, první stovka vanů s trojcípou hvězdou bude pronajata na zkoušku významným fleetovým zákazníkům Mercedesu leště letos, srpnem počínaje a prosincem konče. Polovina bude jezdit v Berlíně a Stuttgartu, zbylé například v Baskicku. Test je plánován na čtyři roky, respektive 80.000 km. Poté se automobily vrátí zpět k výrobci kvůli technickým prohlídkám.

Další série dvou tisíc kusů se začne vyrábět ve španělské Vitorii příští rok. Pro elektrické Vito není připravena žádná nová továrna, produkce poběží na stejné lince s běžnými verzemi. K dispozici budou jak varianty s levostranným ovládáním, tak i s volantem na opačné straně pro britský trh.

Mimochodem, první elektrickou dodávku LE 306 postavili stuttgartští již před 38 lety, v roce 1972.

Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Mrazy loni zničily pětinu ze sklizně ovoce, nejhůře dopadly meruňky a broskve Mrazy loni zničily pětinu ze sklizně ovoce, nejhůře dopadly meruňky a broskve

Sklizeň ovoce loni klesla o 20 procent na 150 100 tun.…

UniCredit vyšla z průzkumu jako nejlepší poskytovatel obchodního financování UniCredit vyšla z průzkumu jako nejlepší poskytovatel obchodního financování

Skupina UniCredit si vysloužila titul nejlepšího…

Turecká policie zadržela podezřelého z atentátu v Istanbulu Turecká policie zadržela podezřelého z atentátu v Istanbulu

Turecká policie v pondělí skutečně zadržela muže…

Čína vyšetřuje aféru s falešnými omáčkami a dochucovadly Čína vyšetřuje aféru s falešnými omáčkami a dochucovadly

Čínské úřady vyšetřují rozsáhlý podvod při výrobě omáček…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat. Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat.

Ceny ojetých Volkswagenů Tiguan klesají ke dvěma stům…

Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií

Už skoro 40 let organizuje britský časopis What Car…

 




Mercedes-Benz Vito L 109 CDI: Půlmilionový základ Mercedes-Benz Vito L 109 CDI: Půlmilionový základ

Vyzkoušeli jsme furgon Vito se základním motorem a…

Mercedes-Benz Vito 4x4 se představuje Mercedes-Benz Vito 4x4 se představuje

Mercedes-Benz obohacuje nabídku modelu Vito o verzi 4x4.…

 



 
Chcete si tuningem zničit auto? Přinášíme spolehlivé tipy!

Chcete si tuningem zničit auto? Přinášíme spolehlivé tipy!

Dnes 08:00

Široká kola, kity přímého sání či laděný výfuk. To všechno jsou úpravy, jejichž smyslem je dále zlepšit jízdní projev auta. Ale opravdu jej zlepší, nebo autu spíše ublíží?




Blesk.cz

Tragédie v Praze: Řidič nastoupil do autobusu a zemřel

Tragédie v Praze: Řidič nastoupil do autobusu a zemřel

Řidič autobusu příměstské linky zastavil jako obvykle na benzince ve Slánské ulici v Praze 17. Poté natankoval,…

Dívka (6) si rozdrtila prsty v mlýnku na maso, hrozí jí ztráta celé ruky

Dívka (6) si rozdrtila prsty v mlýnku na maso, hrozí…

Zvědavost ji stála všechny prsty na pravé ruce. Čínská dívenka (6) si hrála ve městě Sia-men ve stánku s masem,…

 

iSport.cz

Fenomén Lavický! Limberský mu poslal vzkaz, Váchu baví. Co další?

Fenomén Lavický! Limberský mu poslal vzkaz, Váchu…

Seriál Vyšehrad s hlavním aktérem Juliusem Lavickým zcela pohltil fotbalové fanoušky. A nejen ty. Velkou oblibu…

Plíšková v Austrálii ničila, Šafářová otáčela. Postup má i Štěpánek

Plíšková v Austrálii ničila, Šafářová otáčela.…

AUSTRALIAN OPEN, 2. DEN |  Radek Štěpánek po úspěšně zvládnuté kvalifikaci porazil v 1. kole Australian Open…

 

Reflex.cz

Obří asiat ovládl Prahu. Reklama na čínský telefon natáčená v Česku budí rozpaky

Obří asiat ovládl Prahu. Reklama na čínský telefon…

V kulisách staré Prahy či v historickém jádru Kolína se prochází obří asijský mladík. Zdobí historické dominanty…

MH370: Skončilo pátrání, záhada zmizelého malajsijského letadla nejpíš zůstane neobjasněna

MH370: Skončilo pátrání, záhada zmizelého…

Téměř po třech letech ukončily dnes Austrálie, Malajsie a Čína pátrání po zmizelém letadle společnosti Malaysia…

 
 
reklama