Mercedes-Benz Vito E-Cell: Elektrická dodávka směřuje do výroby

Mercedes-Benz Vito E-Cell: Elektrická dodávka směřuje do výroby

 
 

Mercedes-Benz uvolnil další informace o chystaném elektrickém Vitu. Prvních sto vozů vyjede podle původních předpokladů na silnice ještě letos, a to co nevidět.

Vito E-Cell se objevilo jako prototyp letos v únoru v San Sebastianu. Nyní jsou k dispozici fotografie dalšího odlišného vozu. Zatímco první bylo poloprosklené kombi, teď je na řadě zaplechovaná dodávka, která už představuje produkční verzi, navíc se stylistickými změnami pro modelový rok 2011.

Pod přední kapotou se místo klasických přeplňovaných vznětových čtyř- a šestiválců nachází synchronní elektromotor s permanentním magnetem. Dosahuje stálého výkonu 60 kW, maximální je o 10 kW vyšší (první prototyp měl dle kusých, ale oficiálních údajů 90 kW). Poskytuje točivý moment 280 Nm a je napájen vodou chlazenými lithium-iontovými bateriemi s nominálním napětím 360 V a kapacitou 36 kWh, z nichž 32 kWh je použito pro pohon vozu. Akumulátory jsou umístěny pod podlahou, kde nahradily tradiční pohonné ústrojí. Tvoří je šestnáct modulů se 192 články a dají se dobíjet také z běžné sítě o napětí 230 V, pokud není k dispozici jiná.

Nabíjecí konektor se nachází místo hrdla palivové nádrže za řidičovými dveřmi, další je vpředu v motorovém prostoru, stejně jako veškerá elektronika. Baterie se mohou v zimním provozu zahřát na optimální teplotu tzv. heater boosterem, tlačítko najde řidič na přístrojové desce. Dvanáctivoltová elektrická instalace byla kompletně přepracována. Vitu zůstal přední pohon, pouze některé komponenty zesíleného podvozku se standardním rozvorem 3200 mm byly převzaty z verze 4x4.

Užitkový automobil ujede na jedno nabití akumulátorů, které trvá v síti 380/400 V maximálně šest hodin, zhruba 130 km. Akční rádius může být ale i vyšší, záleží na stylu jízdy řidiče. O stavu informuje jednotka SCCU (Smart Charge Communication Unit), jejíž výstup je na přístrojovém panelu. Dá se ovládat, a to jak tlačítky na volantu, tak i prostřednictvím palubního počítače. Umožňuje dokonce nabíjet několik vozidel současně.

Největší rychlost Vita E-Cell je elektronicky omezena na 80 km/h, automobily budou operovat převážně v městském a příměstském provozu, kde tato hodnota zcela postačuje. Mají také volný vstup do zón ve velkých městech, které jsou automobilům s konvenčními spalovacími motory uzavřeny.

Elektrické Vito neztratilo nic z bezpečnostní výbavy svých kolegů s konvenčními motory na fosilní paliva, vždyť se od nich neliší nijak ani vzhledem. Elektronická stabilizace ESP, ABS a ASR i počet airbagů (řidičův a dvojitý pro spolujezdce) jim odpovídají. Jeho úložný prostor pojme více než 900 kg nákladu, nejvyšší přípustná hmotnost je 3050 kg. Řidič má k dispozici vyhřívané sedadlo a zpětná zrcátka, která ovládají elektromotorky. Pro případné pasažéry (či spíše závozníky) je v dodávce samozřejmě přichystána dvoumístná lavice.

Jak již bylo uvedeno v úvodu, první stovka vanů s trojcípou hvězdou bude pronajata na zkoušku významným fleetovým zákazníkům Mercedesu leště letos, srpnem počínaje a prosincem konče. Polovina bude jezdit v Berlíně a Stuttgartu, zbylé například v Baskicku. Test je plánován na čtyři roky, respektive 80.000 km. Poté se automobily vrátí zpět k výrobci kvůli technickým prohlídkám.

Další série dvou tisíc kusů se začne vyrábět ve španělské Vitorii příští rok. Pro elektrické Vito není připravena žádná nová továrna, produkce poběží na stejné lince s běžnými verzemi. K dispozici budou jak varianty s levostranným ovládáním, tak i s volantem na opačné straně pro britský trh.

Mimochodem, první elektrickou dodávku LE 306 postavili stuttgartští již před 38 lety, v roce 1972.

Spolupracujeme s TipCars.com
Řidiči autobusů budou stávkovat. Chtějí dostat víc Řidiči autobusů budou stávkovat. Chtějí dostat víc

Stávka řidičů linkových autobusů kvůli nízkým mzdám se…

Chovanec se dohodl s Babišem. Platy policistů a hasičů porostou Chovanec se dohodl s Babišem. Platy policistů a hasičů porostou

Policisté, hasiči, celníci či vězeňští dozorci si od…

Fotokvíz: Poznáte lokomotivy, které křižují Českou republiku? Fotokvíz: Poznáte lokomotivy, které křižují Českou republiku?

Lachtan,Laminátka,Brejlovec, Bardotka, Plecháč, Krokodýl,…

Jaderný obr, který chtěl dostavět Temelín, vyhlásil bankrot Jaderný obr, který chtěl dostavět Temelín, vyhlásil bankrot

Americký dodavatel jaderných technologií Westinghouse…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

 




Mercedes-Benz Vito L 109 CDI: Půlmilionový základ Mercedes-Benz Vito L 109 CDI: Půlmilionový základ

Vyzkoušeli jsme furgon Vito se základním motorem a…

Mercedes-Benz Vito 4x4 se představuje Mercedes-Benz Vito 4x4 se představuje

Mercedes-Benz obohacuje nabídku modelu Vito o verzi 4x4.…

 



 
VW Arteon odhalil technická data. Jak rychlý je nástupce Passatu CC?

VW Arteon odhalil technická data. Jak rychlý je nástupce Passatu CC?

Dnes 12:49

Nástupce Volkswagenu (Passat) CC bude v době zahájení prodeje dostupný výhradně s dvěma vrcholnými motory, 2.0 TDI a 2.0 TSI.




Blesk.cz

Boeing se 141 lidmi zachvátily plameny. „Letadlo se nezastavitelně řítilo“

Boeing se 141 lidmi zachvátily plameny. „Letadlo se…

Peruánský komerční let se 141 lidmi na palubě byl nucen v noci z úterý na středu nouzově přistát poté, co se u…

Je líný, tvrdil lékař rodičům. Adámkovi (4) pak našli nevyléčitelnou nemoc

Je líný, tvrdil lékař rodičům. Adámkovi (4) pak…

Adámek (4) se narodil jako zdravý kluk a nic nenasvědčovalo tomu, že je něco v nepořádku. Když mu byly tři…

 

iSport.cz

Dojemné loučení se Strachovou! Budeš mi chybět, smutní slovenská hvězda

Dojemné loučení se Strachovou! Budeš mi chybět,…

Mají toho hodně společného. Obě už s třicítkou za zády, obě šťastně vdané, obě překonaly spoustu zdravotních i…

Zlomí rekord? Začíná hon na Neymara a spol., cena nejde pod tři miliardy

Zlomí rekord? Začíná hon na Neymara a spol., cena…

Jaro je sotva v rozpuku, světové velkokluby už se ale chystají rozbít prasátko a rozjet pořádné letní utrácení.…

 

Reflex.cz

Babiš to dal bez Andreje

Babiš to dal bez Andreje

Ministr financí Andrej Babiš jde, jak je ostatně jeho zvykem, s lidem. Sotva se rozjela EET, už se začalo v…

Meteorologové uznali nový typ mraku, pojmenovali ho „Drsňák“

Meteorologové uznali nový typ mraku, pojmenovali ho „Drsňák“

Je to jako když vzhlédnete do rozbouřeného moře. Shluky oblaků jsou malé a pravidelné a působí místy až děsivě.…