Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz bude vyrábět crossover GLA a nové C v Brazílii

Aleš Dragoun
Diskuze (3)
Brazílie není trojcípé hvězdě zapovězena. V současnosti zde má dvě továrny, do tří let bude postavena třetí na výrobu příští třídy C a crossoveru GLA.

Brazílie je pro automobilky, zejména ty luxusnější spásou, Když je evropský trh v recesi a ani ten čínský nezrychluje tak jako v nedávné minulosti, musí se najít jiná odbytiště. A lokální produkce se pochopitelně vyplatí více než dovoz například ze starého kontinentu. Koncern Daimler má v současnosti v Brazílii dva závody: v Sao Bernardo do Campo a Minas Gerais. Vyrábějí ale pouze užitkové, respektive nákladní automobily a autobusy.

Zanedlouho se ovšem začne stavět třetí továrna v Iracemapolis nedaleko Sao Paula. Německý výrobce ještě nemá vykoupené všechny pozemky, ale i na tom se úspěšně pracuje, mělo by být brzy vše hotovo. Rámcovou smlouvu podepsala sama brazilská prezidentka Dilma Vana Roussef s představiteli Mercedesu 1. října 2013. Práci dostane tisícovka nových zaměstnanců, další zhruba 3.000 pak naleznou obživu u subdodavatelů. Investice do závodu spolykají zhruba 170 milionů eur (aktuálně tato částka odpovídá 4,36 miliardám korun). Již za tři roky bude továrna vyrábět příští generaci třídy C W205 a horkou novinku GLA, oba modely však pouze pro místní trh. Nehodlá chrlit statisíce nových vozů, odhadovaný objem produkce činí 20.000 jednotek ročně. Pro samotnou Brazílii však toto množství bohatě postačuje.

„S další generací třídy C a GLA zlokalizujeme dva velmi atraktivní produkty s nejvyšší kvalitou Mercedesu, pro které vidíme velký potenciál v brazilském prémiovém segmentu," řekl Andreas Renschler, člen představenstva zodpovědný za výrobu a zadávání veřejných zakázek v oblasti osobních a dodávkových automobilů Mercedes-Benz.

Vzhledem k tomu, že své aktivity ve velké jihoamerické zemi rozšiřuje i úhlavní bavorský nepřítel z Ingolstadtu, trojcípá hvězda z Untertürkheimu pochopitelně nesmí zůstat stranou. Mimochodem, Audi postaví továrnu, ve které hodlá produkovat sedan A3 a dosud nejmenší SUV Q3, tuto skutečnost automobilka se čtyřmi kruhy oznámila 19. září. Brazílie tak nezůstane zemí Fiatu, Chevroletu a Volkswagenu, byť zrovna Mercedes-Benz zde vyrábí nákladní vozy a autobusy již od roku 1956!

Aleš Dragoun
Diskuze (3)
Avatar - 3_diamanty
3. 10. 2013 09:33
Re: Návrat do Brazílie
nieco mi hovori ze brazilia bude taka mensia druha "zapadna" Cina

[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]

zrazu sa kazdy hrnie do brazilie ... zrejme ma tamojsi trh velke predajne a vyrobne rezervy a velku buducnost a lacnu pracovnu silu... a nie je tak uz vytazeny ako Cina ktora vecne uz rast nebude .. kazdy hlada stale nove a nove utocisko kde moze prerazit a prekvapit .. zda sa ze nanblizsie roky bude brazilia v kurze