Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes E přijíždí v nové verzi od AMG. Kolik stojí hybridní sportovec E 53?

David Bureš
Diskuze (5)
Mercedes-AMG E 53 4Matic+ pohání třílitrový šestiválec kombinovaný s elektromotorem. Pořídíte ho s karoserií sedan nebo kombi.

Stuttgartská třída E přijíždí na trh ve verzi modelového roku 2019. Hlavní novinkou je nová varianta z dílny sportovní divize AMG. Jmenuje se Mercedes-AMG E 53 4Matic+ a je to hybrid! S karoserií sedan ho pořídíte za 2.107.820 korun. K dispozici je i jako kombi.

„Padesát trojka“ tak nahrazuje dosavadní Mercedes-Benz E 43 4Matic, který se spoléhal na třílitr s 295 kW. To novinka je mild-hybridem, navíc její třílitrový šestiválec je nový – už není vidlicový, ale řadový. Dvěma turbodmychadly přeplňovaný agregát poskytuje 320 kW a 520 N.m a spolupracuje s elektromotorem o výkonu 16 kW a točivém momentu 250 N.m, který spalovacímu motoru umí v případě potřeby pomoci svojí sílou. Hybrid tak v tomto případě nezajišťuje jen nižší spotřebu paliva, ale tak zlepšuje jízdní výkony.

Součástí pohonného ústrojí prvně prezentovaného v aktuálním CLS je dále 48V elektrický systém, devítistupňová automatická převodovka s extrémně krátkou dobou přeřazení a pohon všech kol s plně variabilním vektorováním točivého momentu.

Mercedes-AMG E 53 4Matic+ – srovnání s konkurencí
ModelMercedes-AMG E 53 4Matic+BMW M550i xDrive
Motor3.0 R6 twin-turbo + elektro4,4 V8 twin-turbo
Zdvihový objem [cm3]29994395
Válce/ventily6/48/4
Největší výkon [kW/min]320/6100340/5500-6000
Točivý moment [N.m/min]520/1800-5800650/1800-4750
Převodovka9A8A
Max. rychlost [km/h]250 (250)250
Zrychlení 0-100 km/h [s]4,5 (4,5)4,0
Komb. spotřeba [l/100 km]8,6 (8,7)8,9
Základní cena sedan [Kč]2.107.8202.312.700
Základní cena kombi [Kč]2.132.020-
*Údaje v závorkách jsou pro verzi kombi

Díky své síle pod kapotou je Mercedes-AMG E 53 4Matic+ schopný zrychlit z 0-100 km/h za 4,5 sekundy. Maximální rychlost je elektronicky omezena na obligátních 250 km/h, limit však lze za příplatek posunout na 270 km/h.

V rámci příchodu nového modelového roku se éčko dočkalo také nového vrcholného turbodieselu. E 400 d 4Matic je poháněn řadovým šestiválcem OM 565 s dvoustupňovým přeplňováním, který poskytuje 250 kW a 700 N.m. S karoserií sedan ho koupíte za 1.771.440 korun, kombík přijde na 1.833.150 korun.

Mercedes-AMG E 400 d 4Matic – srovnání s konkurencí
ModelMercedes-Benz E 400 d 4MaticBMW 540d xDriveJaguar XF 30d
Motor3.0 R6 twin-turbo3.0 R6 twin-turbo3.0 V6 twin-turbo
Pohon4x44x44x2
Zdvihový objem [cm3]292529932993
Válce/ventily6/46/46/4
Největší výkon [kW/min]250/3600-4400235/4400221/4000
Točivý moment [N.m/min]700/1200-3200680/1750-2250700/2000
Převodovka9A8A8A
Max. rychlost [km/h]250 (250)250 (250)250 (250)
Zrychlení 0-100 km/h [s]4,9 (5,1)4,7 (4,9)6,2 (6,6)
Komb. spotřeba [l/100 km]5,5 (5,8)5,7 (6,0)5,5 (5,7)
Základní cena sedan [Kč]1.771.4401.770.6001.693.879
Základní cena kombi [Kč]1.833.1501.844.7001.866.062
*Údaje v závorkách jsou pro verzi kombi

David Bureš
Diskuze (5)
Avatar - Dinar
30. 4. 2018 08:55
Re: Zvláštní
Místo E43 by měla být "obyčejná" E450 s novým R6, tak jak to má CLS, tipuju, že bude stejně rychlá jako ex E43.
Avatar - CHerokee
29. 4. 2018 21:58
Re: Zvláštní
Bude to těžší a složitější. Nechtěl bych to.
Avatar - Machýrek
29. 4. 2018 18:09
Re: Zvláštní
Vidim to podobne, ale tipuju, ze tohle bude jezdit jeste lip, takze asi nebude duvod k litosti z odchodu V6.
Avatar - CHerokee
29. 4. 2018 17:34
Zvláštní
E 43 bylo na trhu chvíli a dle mé zkušenosti s tímto motorem vůbec nepotřebovalo nahrazovat. Tomu vozu nechybělo nic. Leda ten ekologický nesmysl, aby tomělo výhody v poblázněných státech.
Avatar - Machýrek
29. 4. 2018 15:56
Mazec
Tak na tohle jsem zvedavej, budou to cpat asi do vseho.
A palec nahoru za konecne zase normalni kulaty laufy :yes: