Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Maybach S 600 Pullman Guard: Superluxusní jezevčík dostal brnění

Aleš Dragoun
Diskuze (0)
Daimler vybavil pancéřováním svou prodlouženou luxusní limuzínu na základě třídy S se znáčky Maybachu na zadních sloupcích.

Ti, kteří se z nejrůznějších důvodů obávají o svůj život, jej mají zase o něco snazší. Trojcípá hvězda představila luxusní limuzínu třídy S v nejdelším provedení Pullman s ocelovými pláty uvnitř. Vlastní divize, která se takovými úpravami zabývá, funguje dlouhá léta a klienti se tak nemusejí obracet na externí firmy. Jistě, prodloužit a obrnit esko pár firem na světě umí, ale proč, když jej dostanete přímo z továrny?

6,5 metru dlouhý Pullman Guard poskytuje komplexní balistickou ochranu nejvyšší třídy VR9 a získal i certifikát odolnosti proti výbuchu dle směrnice ERV 2010. Zvenčí vypadá diskrétně, jak jinak? Patřičně modifikován byl podvozek s impozantním rozvorem 4418 mm. Pláty ušlechtilé oceli se montují jak na něj, tak i do do karoserie už při výrobě v Sindelfingenu, jsou integrovány do dutin mezi strukturu a vnější panely. Používá se i žáruvzdorný syntetický aramid proti případným střepinám z granátů a střeliva. Vrstvená skla mají na vnitřní straně potah z polykarbonátu, to zadní kryje pro jistotu ještě ocelová přepážka, která se dá stáhnout. A pro všechny případy i záclonka, kterou najdeme také na bocích.

Tato okna jsou tónovaná pro větší soukromí, všechna se pak stahují hydraulicky. Pokud vám to připomíná klasickou 600 série W100, jste na správné adrese, v tomto ohledu se ani za půlstoletí nezměnilo nic. Vzhledem k váze a dveří s jejich otevíráním pomáhají elektromotorky, díky dlouhému zadnímu páru se pohodlně nastupuje dovnitř.

Tato část kabiny, spíše VIP salónek na kolech, je vybavena standardně dvěma koženými sedadly ve směru jízdy a oddělena elektricky ovládanou dvojitou (skleněnou a pevnou) přepážkou, jak se na správnou limuzínu, respektive vlajkovou loď značky sluší a patří. O luxusu a prostoru uvnitř se nemá smysl dlouze rozepisovat, ten se jaksi předpokládá... Na stropě najdeme trojici klasických analogových přístrojů, které informují o čase, venkovní teplotě a aktuální rychlosti vozu. Dělící stěna pak obsahuje i velký monitor s úhlopříčkou 47 cm. Všechny Pullmany jsou o deset centimetrů vyšší než běžnější a kratší S-Klasse (1598 mm).

Vnitřní rozměry se oproti levnějším, ale stejně dlouhým sourozencům nijak nezměnily. Za další dvě kožená křesla umístěná do protisměru se připlácí, čtveřice je všestranně polohovatelná včetně jednotlivých částí. Položky zvláštní výbavy představují sirény, majáky, obousměrné vysílačky, externí komunikační systém s reproduktory a mikrofonem a startovací akumulátor, který se v opravdové nouzi může zatraceně hodit...

U nás byste na S 600 Pullman Guard potřebovali řidičák skupiny C, protože sám o sobě váží 5,1 tuny, s náplněmi, posádkou a zavazadly pak maximálně o 500 kg více. Tuhle masu oceli uvádí do pohybu standardní vidlicový dvanáctiválec se dvěma turby, objemem 5,98 l a výkonem 390 kW (530 koní). Maximální točivý moment 830 N.m je dostupný už od 1900 otáček. Pullmanem může uhánět osobní řidič nejvýše stošedesátkou, pak zasáhne omezovač. Při rozměrech vozu je tahle rychlost jistě dostačující.

Pancéřovaný mercedes (nebo vlastně maybach) dostanou první zákazníci ve druhé polovině roku 2017, jistě se bude jednat o hlavy států, monarchy a jiné patřičně movité osoby... Objednávat mohou už nyní. V Německu přijde na necelých 1,4 milionu eur i s daní (37,8 milionu korun). Nic levného, bez této ochrany totiž začíná na půlmilionu (13,5 mil. Kč), takže obrněná verze je skoro trojnásobně drahá. A ještě existuje spousta možností další individualizace...

Aleš Dragoun
Diskuze (0)