Mercury Mariner 2008: Facelift a mírná modernizace
Jako jeden z prvních výrobců představil Mercury - Fordova tzv. middle-class značka - již letos oficiální podobu modelu 2008, který přijde do autosalonů již na jaře 2007. Jedná se o lehké SUV Mariner (odznaková verze Fordu Explorer), které tvoří můstek mezi klasickými sedany a středním SUV Moutaineer. Zajímavé je mj. tím, že jej lze získat i jako full hybrid - tzn. hybridní vůz s možností jízdy výhradně na baterie.
Model 2008 dostal nový, výraznější vzhled díky novým nárazníkům, zcela přepracované přídi s novou kapotou, novým kolům, větším zrcátkům a začerněnému B-sloupku. Totálně přepracované jsou i páté dveře s novým, většími a výraznějšími koncovými světlomety. Zcela nový styl obržel i hranatější interiér, který nyní působí individualističtěji a nabízí stylovější palubní desku a hodnotnější čalounící materiály. Změnám se nevyhnul ani volant a přístrojový štít s originální grafikou.
Použitá technika zůstává - výběr mezi předním, či samočinně přiřaditelným pohonem všech kol, volba mezi čtyřventilovými motory Duratec 2.3 l 112 kW a 3.0 V6 147 kW se nemění, stejně jako standardní montáž čtyřstupňové samočinné převodovky. Zůstává i full hybrid se čtyřválcem 2.3 l 98 kW s Atkinsonovým cyklem, elektromotorem 330 V o výkonu 70 kW a bezestupňovou převodovkou CVT. Stejně jako dříve nabízí jízdní dynamiku srovnatelnou s šestiválcem při spotřebě až o 75 % lepší a také podstatně nižší úroveň škodlivých emisí, zejména v městě, kdy je schopen provozu výhradně z baterií. Přepracovaná řídicí elektronika se stará o přesnější kontrolu hnacího agregátu a o jemnější přechody mezi pohonem na benzín a výhradně na elektřinu. Novinkou pro hybrid modelového roku 2008 je také možnost volby pouze předního pohonu.
Nový Mariner disponuje přepracovaným pérováním pro klidnější jízdu a novým elektromechanickým posilovačem řízení. Verze 4x4 obdržela nový zadní diferenciál s tišším chodem. Všechny modely prodělaly poměrně výrazné změny ke snížení hlučnosti. Vůz má nyní tlustší okna, detailně přepracovanou aerodynamiku vnějších zrcátek a dalších detailů, alternátor přesunutý na opačnou stranu motoru, tedy dál od kabiny, tišší ventilátor a řadu dalších detailních změn.